Eerlijk zijn?

Hoi meiden!

Ik zit met een groot dilemma en zou heel blij zijn met jullie mening…

Sinds ongeveer een maand ben ik aan het daten (nog geen officiële relatie) met een ontzettend leuke jongen, M; we zijn eerst heel lang vrienden geweest en dit is over gegaan in verliefdheid. Alles ging heel erg goed - perfect bijna.
Tot gisteravond. Iemand waar ik heel erg lang verschrikkelijk verliefd op ben geweest (en waar ik nog steeds een zwak voor heb), B, was in dezelfde kroeg en we raakten toen we even samen buiten waren aan de praat. Het is nooit helemaal afgesloten tussen ons en nog steeds hing er altijd een soort van spanning. Ineens vertelde hij me wat ik een half jaar geleden had willen horen: hoe leuk hij me vindt en hoe graag hij zou willen dat het iets wordt tussen ons.
In mijn dronken bui was ik hier erg gevoelig voor en toen hij me zoende heb ik me laten meeslepen.

Nu heb ik dus heel erg veel spijt van deze zoen, ik wil M écht niet kwijt, maar als ik eerlijk ben over wat er is gebeurd ben ik heel erg bang dat hij niet met me verder wil (wat natuurlijk helemaal logisch is). Aan de andere kant voelt het ook echt verschrikkelijk om hem voor te liegen en wil ik hem dat ook niet aandoen.

Wat zouden jullie doen? Helemaal open kaart spelen of hem de pijn van deze misstap besparen? Ik ben er namelijk nu heel zeker van dat ik echt niets meer met B wil en als ik de kans zou krijgen wil ik echt compleet voor M gaan…

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Liefs een heel radeloos meisje

Het ligt er aan hoe serieus het is tussen jou en M. Hebben jullie afspraken gemaakt/gepraat over hoe het zit tussen jullie? Zolang er officiëel niets is, is het geen vreemdgaan en kan je doen wat je wil. Mits je daar niets over besproken hebt.
Maar je kan het hem natuurlijk vertellen als je er echt mee zit. Je kan zeggen dat het ondee invloed was, maar alcohol is geen excuus en praat niets goed.

Ik zou het hem vertellen, aangezien je er zelf wel mee zit. Als je het niet vertelt, is er de kans dat het toch aan je blijft knagen.

Ik zou het niet vertellen.

Edit: had niet gelezen dat jullie nog geen officiële relatie hebben. In dit geval zou ik het inderdaad niet zeggen.

Dit. Of het moet echt zo serieus zijn dat jullie bijna een relatie beginnen.

Bedankt voor jullie hulp! Ik heb ervoor gekozen om het wel te vertellen en hij vond het natuurlijk echt niet leuk, maar was toch heel lief en begripvol. Hele opluchting en denk dat het wel goed komt :slightly_smiling_face: