Eerlijk zijn of gevoelens weglaten waaien?

Heee,
ik ken al ruim 2 jaar een super leuke jongen en eigenlijk vanaf het begin vond hij me best leuk maar liet dat nooit merken. Uiteindelijk heb ik hem ´gefriendzoned´ en sinds die tijd zijn we goeie vrienden. Sinds een maand of 2 begin ik jaloers te worden als hij met andere meisjes praat en word ik helemaal nerveus als hij eenmaal langs komt. Dat klinkt alsof ik verliefd ben, maar als ik erover na denk, heb ik dat idee helemaal niet. Een paar weken geleden hadden we een gesprek en vertelde hij me dat hij het liefst had dat ie ook in de friendzone bleef omdat hij bang is me kwijt te raken als we ooit een relatie zouden krijgen. Ik baalde enorm, aangezien ik nu toch denk ik wat gevoelens voor hem heb. Mijn vraag aan jullie is nu, wat moet ik doen? Hem eerlijk vertellen hoe ik me voel, of hoe kan ik dat laten merken? Ik wou eigenlijk zien of hij jaloers wordt net zoals ik op hem, is dat een goed plan, ja of nee?

Alvast bedankt, een nerveus en wanhopig meisje.

Eerlijk zijn. Mijn huidige vriend en ik waren vroeger ook de beste maatjes. Ik durfde ook geen relatie aan te gaan met hem uit angst dat de relatie eventueel niet zou werken en dat ik dan mijn vriend, maar ook mijn maatje kwijt zou raken. Het is een gok die je neemt en jullie moeten samen beslissen of je die gok wil nemen.

Het nadeel is alleen, hij praat met best wat meisjes, niet playerachtig maar hij kan goed met ze om gaan en ze zijn meestal ouder dan hem, heel veel mensen kennen hem enzo. Maar één meisje die ik ook ken (zelfde school) en hij praat met haar op dezelfde manier als met mij, hij vertelde me wel dat hij mij meer vertrouwd dan haar omdat ze wat jonger is, maar toch omdat hun vrienden zijn, word ik wel jaloers…

Ik zou eerlijk zijn. Persoonlijk vind ik dat een vriend ook een goed maatje moet zijn :stuck_out_tongue:

Jaa, heb ik ook tegen hem gezegd, maar hij reageerde er nogal afwijkend op…

ik heb het niet eens gelezen en ik zeg eerlijk zijn.
Als je in een relatie niet eerlijk kunt zijn, kun je beter geen relatie hebben.

Eerlijkheid gaat altijd eerst.

Probeer toch echt duidelijk samen tot een conclusie te komen. Bij hem rond blijven hangen ondanks je gevoelens gaan het voor jou niet makkelijker maken. Het is echt heel moeilijk om over een jongen te komen als hij je beste vriend is, want je wordt er constant mee geconfronteerd.

Ik heb zelf gehad dat een hele goede vriend van me mij leuk vond alleen ja… Ik vond hem dus niet leuk. Toen hij aangaf dat hij me leuk vond hebben we beide afstand genomen, omdat het niet wederzijds is. Het is nu een paar maanden later en het contact is niet zoveel als eerst, maar onze vriendschap is weer duidelijk aan het opbouwen. Dus tijdelijk afstand doen van die goede vriend is niet permanent schadelijk voor je vriendschap ^^ Zolang je maar genoeg tijd neem, want anders ben je strak weer terug bij af :x

Hij vond jou eerst leuk, en nu niet meer.
Het is vrij ‘natuurlijk’ dat jij je dan bedreigd voelt door die meisjes. Onbewust wil je de oude situatie weer terug. Je zegt zelf dat je niet het idee hebt dat je hem echt leuk vindt en hebt hem zelf ‘gefriendzoned’. Dus dit lijkt me geen oprechte verliefdheid, dit komt gewoon door jaloezie dat je niet meer op díe manier aandacht krijgt.

nee heb je ja kan je krijgen,eerlijk duurt langst
ik begrijp dat je moeilijk vind om hem eerlijk te gaan vertellen.

Ken programma mtv friendzone?daar gaat over mensen die uit friendzone willen
en kennelijk verliefd op gene zijn,de meeste zeggen ja maar waren er ook erbij die totaal niet zagen zitten waarom bang alles kwijt raken.

hoe kan je hem je liefde voor hem laten merken door je niet anders voor te gaan doen wees jezelf.

nee dat geen goed idee,dat kan ook wel is verkeerd gaan uitpakken soort van spelletjes moet je niet doen.

Eens gaat een keer die hint wel door hebben,alleen het heeft wat meer tijd nodig.