eerlijk oordelen

we gaan eindelijk eerlijk en ook een beetje onbeschoft doen,
we gaan de dingen die de persoon voor je heeft/doet/vanhoud beoordelen.

bijv

persoon 1: ik heb witte adidas schoenen, zijn die mooi

persoon 2: nee sorry die vind ik kotslelijk
ik zit op paardrijden

persoon3: paardrijden heeft best veel nadelen dus waarom doe je dat ?
ik hou van roze

persoon 4: ja ik ook:)

enzovoort, je gaat gwn 100% eerlijk zijn!!! dus als je iets echt vreselijk vind zeg je dat, en als je t helemaal leuk vind ook!

jongens die niet drinken vind k best stoer

ik vind niet dat de mate waarin je drinkt bepaalt hoe stoer je bent :’)
al vind ik mijn vriend wel heerlijk als hij een beetje aangeschoten is, maar dat is meer omdat hij me dan opnieuw probeert te versieren ofzo :cold_sweat:

ik vind dat mensen die iets willen verbieden voor de bevolking van een heel land omdat het in hun “heilige” boek staat echt achterlijk.

Ik ben het daar compleet mee eens haha

Ik vind mensen die niks lusten bekrompen. Het zit tussen hun oren.

Ja mee eens! Niet zeuren, maar proeven!

Ik vind het onzin dat er minimaal 20 euro op je ov moet om met de trein te kunnen

Vind ik ook echt bullshit vooral als t om een ritje van 3 euro gaat zoals ik laatst had :’)

Ik vind het raar als mensen geen eigen mening “durven” te hebben. Dat je dat niet durft te verkondigen oke, maar het hebben is toch gewoon automatisch?

Mee eens en niet mee eens. Ik vind het erg afhankelijk van de situatie. Iemand van 14 en iemand van 24 kan echt niet, maar iemand van 30 en iemand van 40 vind ik wel kunnen.

Ik vind het stom dat veel Nederlanders de Nederlandse taal niet goed beheersen.

Ik vind het ook jammer alleen denk ik wel dat het gedeeltelijk komt door de straaltaal die grotendeels door de multiculturele samenleving komt.
Anderzijds vind ik het ook mooi dat taal verandert.
Bovendien in mijn eigen Nederlands ook ondermaats.

Ik vind dat maagverkleiningen niet meer vergoed moeten worden.

Holy shit wordt dat vergoed?? Ja mee eens dus. Net als borstvergrotingen etc. Borstverkleining vind ik een ander verhaal.

Ik vind mensen achterlijk en vaak verwaand als ze 18 zijn en nog nooit een bijbaantje gehad hebben. Los van de mensen vanwege ziekte etc.

Nee, ik vind ze niet meteen achterlijk, maar ik vind het wel dat het afhangt van de situatie; ik kan bijvoorbeeld heel slecht tegen 18 jarigen die geen opleiding hebben en niet werken en de hele dag op hun luie gat zitten te niksen terwijl ze leven van een uitkering, zoals al die mensen van vier handen op een buik :’)

Ik snap oprecht niet waarom veel mensen in een God geloven.

Nee, ik snap het wel, want dit is best wel een kutwereld. Mensen proberen nou eenmaal op alle mogelijke manieren steun en houvast te vinden. Soms baal ik er wel van dat ik er te sceptisch voor ben, want of het nou de waarheid is of niet, als het mensen beter laat voelen maakt dat eigenlijk geen bal uit.

Ik snap dan weer niet hoe mensen van een geloof waarin ze zijn opgevoed, er zo heilig van overtuigd kunnen zijn dat hun geloof “de juiste” is, als er zoveel andere geloven zijn.

ik snap het wel, ik ben namelijk zonder geloof opgevoed en ik heb voor mijn gevoel ook “gelijk”

Boven de 40 zouden vrouwen niet meer geholpen mogen worden met IVF en dergelijke.

oneens, iedereen heeft recht daarop

ze moeten het bevolkingsonderzoek voor borstkanker verlagen naar 35 jaar ipv 50

mee eens

discusseren zou een vak op de middelbare school moeten worden

Eens, zit bij ons bij maatschappijleer in maar ik vind dat iedereen daarover moet leren.

Ik vind dat bepaalde misdaden véél zwaarder moeten worden bestraft in Nederland.

MEE EENS, doodstraf hoeft niet van mij, maar zwaarder mag zeker!

je zou eerder op school je vakkenpakket mogen kiezen

eens, veel kinderen komen niet tot hun maximale capaciteiten omdat ze faalangst hebben of een enorme druk voelen. ik vind school ook echt té vaak een momentopname en heb het gevoel alsof ik de hele dag wel uit mn neus kan lopen vreten omdat ik toch alleen maar moet scoren op de toetsen.

Rare gebeurtenissen kun je altijd relateren aan het lot en niet aan toeval

Eens, toeval bestaat naar mijn mening niet.

Ik hoor/lees vaak dat mensen vinden dat feminisme aan z’n einde is omdat zogenaamd iedereen nu gelijk is, maar dit vind ik bullshit. Er moeten echt nog wel wat dingen gebeuren.

1 cent tasjes? Hier is alles 15 cent en duurder. Ik vind het ook zo vervelend als ze aan de kassa gewoon aannemen dat je geen tasje wil. Dan vraag je erom en krijg je als reactie: Oh, maar ik heb het bedrag nu al afgeslagen. Het tasje moet u apart betalen. ZUCHT! Had liever gezien dat ze gratis papieren tasjes hebben zoals de Primark. Die gaan thuis gewoon de papierbak in. Of van die statiegeld tassen van de zeeman. Als je ze terug brengt krijg je geld weer terug.

Ik vind het vervelend dat mensen je echt minachtend aan kijken als je als student vertelt dat je geen bijbaantje hebt en ook niet zoekt. Als je veel vrije tijd hebt, met gemak je studie aan kan en een gezond lijf hebt, snap ik het wel, maar er zijn zat studenten die wel willen maar niet kunnen, omdat ze bijvoorbeeld 40 uur stage lopen of heel veel moeite hebben met hun studie waardoor ze alle tijd nodig hebben om te studeren of omdat ze lichamelijke problemen hebben.

Mee eens als je het lichamelijk er niet bij kan hebben of ontzettend veel tijd aan je studie moet besteden. Maar ik vind studenten die janken dat ze hun 2 dagen weekend niet willen opgeven om een dag(deel) te werken wel lui overkomen.

Ik vind dat de mensen tegenwoordig te ver gaan om ziekten te genezen. De geneeskunde doet er alles aan om ons immuun te maken voor allerlei ziektes, en om ongeneeslijke ziektes geneeslijk te maken. Het gaat te ver, de wereld heeft ziektes nodig om niet overbevolkt te raken.

Eens, sowieso heb ik iets tegen mensen die andere mensen met een laag/lager niveau of beroep veroordelen. Niet iedereen kan hoge banen hebben, dan zouden er bijvoorbeeld ook geen huizen of wegen zijn.

Ik kan mensen die weinig of zelfs niets geven om mensen/dierenleed gewoon niet begrijpen.