eerder slikken dan menstruatie?

hee meiden,

ik heb het ‘‘algemene pil topic’’ helemaal doorgespit maar ik kan er geen berichtje vinden over mijn vraag,

okee hier mijn vraag:

ik begin met de pil, ik moet beginnen op de 15e want dan zou ik moeten menstrueren,
maar zou ik hem niet eerder kunnen slikken zodat ik niet op de 15e word, want het komt erg ongelegen uit,…

kan dit alleen maar als je langer de pil slikt en hem dan doorslikt
(dus geen stopweek), of kan het ook op deze manier?

alvast bedankt

ohja ik heb microgynon 30

Ik zou het eigenlijk niet zeker weten. Maar het lijkt me niet dat je zo je menstruatie uit kan stellen. Als je net met de pil begint heb je juist kans op doorbraakbloedingen (of zoals bij mij een langere menstruatie in het begin). Als je je menstruatie nu wil uitstellen zou ik naar de apotheek gaan en prymolut/primolut (ofzo) halen. Dit is ook een soort pil, alleen dan veel sterker die je geloof ik drie dagen voor je verwachte menstruatie moet beginnen te slikken. Die stelt het wel uit.

ooh okee, ja probleempje mijn ouders en huisarts weten niet dat ik de pil slik,
ik mag het ook niet van mijn ouders, de moeder van een vriendin van mij geeft het aan mij, (ja ik weet erg dom) maar liever dat ik het gewoon neem, dan dat ik een kans alsnog heb op zwanger worden, dus dan zou ik naar de huisarts moeten en apotheek, om zo’n pil te halen maar dan komen geheid mijn ouders erachter,

je huisarts heeft zwijgplicht. :slightly_smiling_face:

en hoe zit het dan met betalingen/rekeningen?

Je kan eerder beginnen, maar dan is hij nog niet veilig, hij is pas veilig als je hem weer slikt na je eerste menstruatie als je de pil al slikt. Als ik het goed heb.

okee maar ik ben dan niet de 15e ongesteld als ik hem bijvoorbeeld vanvond voordat ik ga slapen hem inneem?

Ja het kan, dan ben je gewoon niet meteen veilig. Je slikt dan gewoon een hele strip, en na de eerste stopweek ben je dan veilig.

dus ff op een rijtje:

-als ik hem vanavond begin met slikken dan ben ik pas ongesteld in mijn stopweek, (dus wannneer de strip is afgelopen)
maar ik ben dan nog niet beschermd

yes helemaal goed :ok_woman: