Eenzaamheid

Hoi allemaal,

Na mijn examen ben ik naar het buitenland vetrokken voor een lange tijd. Toen ik terug kwam waren de meeste van mijn vriendinnen mij ‘vergeten’ en had ik nog maar een paar vriendinnen over. Op dit moment studeer ik en woon ik op kamers al ongeveer anderhalf jaar en ik voel me vreselijk alleen. Ik heb nog 1 goede vriendin over die ik wel wekelijks zie, maar daar houdt het bij op. Daarnaast spreek ik nog wel eens af met klasgenoten om te stappen of bios maar dat is maandelijks. Over het algemeen zit ik avonden alleen in mijn kamer, een beetje tv te kijken, en in het weekend ga ik altijd naar mijn ouders. Daar breng ik dan ook alleen tijd door met mijn familie. Die ene vriendin heeft in het weekend nooit tijd voor me. Ik vind mezelf best een leuk persoon, maar ik heb het idee dat ik de enige ben. Via werk heb ik wat geprobeerd vriendinnen erbij te krijgen, maar dat is ook niet tot een vast contact gelopen.
Ik wil wel bij een studentenvereniging, maar de afgelopen 2 jaar is het daar niet van gekomen en volgend jaar zit ik alweer in mijn 3e jaar en ik weet niet of ik daar dan nog kan aankomen.
Het is niet zo dat ik echte elke dag van de week gepland hoef met anderen mensen, maar 1 of 2 vriendinnen of een groepje vriendinnen erbij zou erg fijn zijn.
Heeft iemand nog ideeen hoe ik vriendinnen kan ontmoeten en ‘maken’?
Sorry voor het lange verhaal, ik voel me op het moment erg eenzaam en ik moest het even ergens kwijt.

Iemand wat oppeppende woorden :cold_sweat: ?

Studentenvereniging kan best een goede zijn. Of misschien sporten bij een vereniging? Is niet echt leuk om veel alleen te zitten. Heb er zelf ook een beetje last van momenteel. Heb in m’n klas (HBO 3e jaar) wel meiden zitten die aardig zijn maar de echte klik mist, meeste vriendinnen van middelbare zijn ook hun eigen weg gegaan en m’n relatie is nog niet zo heel lang uit, dus ik heb het vrij rustig. Eerlijk gezegd weet ik het voor mezelf ook niet zo goed hoe ik het aan moet pakken, dus ik lees hier wel even mee.

Heb je geen baantje waar je 's avonds kan gaan werken om toch onder de mensen te zijn?
Ik heb ook één beste vriendin die ik één keer per week zie en vaak is dat in het weekend.
Op de andere avonden, zie ik ong. 2 tot 3 keer per week mijn vriendje.
Kortom, eenzaamheid is in tot hoeverre je je eenzaam voelt.
Nodig eens klasgenoten uit om te komen eten. Of die vriendin door de weeks.

idd. wat fossil zegt, een sportclub of zo. Ikzelf zit al 9 jaar op turnen. Het is altijd heel gezellig met hele leuke meiden. Zoek een sport die je leuk vind en dicht in de buurt is.

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad wel een baantje voor 2 avonden in de week. Hoe kijken jullie er tegen aan dan om als derdejaars nog bij een studentenvereniging te gaan? Sportvereneging is ook goed idee, maar weet niet of dat ook midden in het jaar kan. Zal eens kijken.