Eenzaam

Okee, ik weet niet eens waarom ik dit ga posten, maar ik wil het gewoon even van me afschrijven.
Vorig jaar had ik ‘ik weet niet’ hoeveel mensen met wie ik een praatje maakte of gewoon mensen waar ik mee afsprak. Nu dit 't eerste jaar op m’n vervolgopleiding is, is dat állemaal weg.
Ja, ik had verwacht dat ik sommigen nooit meer zou spreken. Maar iedereen? Ik had 3 goeie vriendinnen en zelfs daar niet meer mee? Hoeveel moeite ik ook doe om nog iets af te spreken, ze hebben allemaal geen tijd, waarschijnlijk te druk met hun nieuwe vriendinnen.
Daarbij heb ik echt n vréselijke klas, op de jongens na, maar daar spreek je niet eventjes mee af en daar ga je niet mee stappen. Het zijn allemaal meiden die zo ongelooflijk klef zijn (schatje, liefje, knuffel hier, knuffel daar). En zo ben ik dus absoluut niet, voel me er dus ook echt niet op m’n plaats.
Vanwege dit ga 'k m’n opleiding ook helemaal niet meer leuk vinden. Al vond ik dat ook amper, want het is gewoon te simpel. Zit daar in die lessen echt m’n tijd te verdoen gewoon. Maar je moet 100% aanwezig zijn.
En doordat ik 't te simpel vind, verwacht ik van mezelf torenhoge cijfers, waardoor ik m’n lat te hoog leg. Vandaag had ik daardoor dus 'n black out gekregen.
En ARGH, ik voel me gewoon niet thuis op m’n nieuwe school en ik voel me eenzaam in mijn eigen omgeving.
Zucht. Ik weet ook niet wat ik nu van jullie vraag ofzo…

dat je niet iedereen meer kan zien dat houj e toch, maar zit je niet in een leuke studentenstad dat je gewoon een keer kunt gaan stappen en mensen ontmoeten?misschien komen de contacten dan vanzelf! en als je de studie echt niks vind kun je ook altijd nog overwege en te stoppen, jaartje reizen of werken?

Ik heb precies hetzelfde.

Mijn studentenstad is anderhalf uur a 2 uur reizen. Zonder slaapplek kom ik dus niet zo ver. Slapen bij een jongen mocht niet van m’n ouders (niet gek ook) en slapen bij die anderen, vind ik niets.
Maar m’n studie zelf is op zich wel leuk, maar de dingen eromheen maken het gewoon niet leuk.

Ik heb precies hetzelfde als jou.
Ik heb 1 meisje waar ik op school mee praat maar die is op stage nu dus ik zit altijd alleen en iedereen is dan zo leuk het kletsen enz en ik zit er met een lang gezicht.
Heb het geluk dat ik volwassenonderwijs doe dus ik ga altijd maar 12 uur naar huis.

Oh balen zeg! Kun je niet bij een studentenvereniging gaan? Misschien kun je daar nieuwe mensen leren kennen! Ik weet niet of je wilt zeggen in welke stad je studeert, maar misschien zijn hier meiden die ook in de stad studeren en ook ‘eenzaam’ zijn. :slightly_smiling_face: Sterkte!

Kon ik ook maar om 12 uur naar huis, haha. Ik zit bijna elke dag van half 9/10 tot half 5/6

Studentenvereniging is niet zo’n strak plan. De ontgroening is ietsje meer dan in andere steden :") Studeer namelijk in Tilburg en dat hoeft van mij niet per se dus.

ontgroening in tilburg stelt niet zo veel voor toch? maar daar ben je nu sowieso wat laat mee. maar een sportverenig dan? of een studievereniging, vaak ook leuke borrels maar geen verplichting

zit je al op kamers? anders zou je dat nog kunnen doen! kom je dichter bij de stad en leer je de mensen kennen die bij jou in het huis wonen!

@Femkaas
Ja, op 'n sportvereniging zit ik wel. Al 11 jaar, haha. Met die mensen ga ik ook wel redelijk veel om, maar niet tsja… Niet even langs gaan bij elkaar of stappen, die dingen.

@xlalala22
Ik krijg geen stufi, dus kan het niet betalen. Anders ging ik zeker op kamers…

Vrienden worden met die jongens dan, keer overdag wat met ze doen mss ontmoet je dan ook een meisje waar je dan wel bij kan blijven slapen als je uit gaat…

Ik heb dat net zo, al mijn vriendinnen zitten op een andere school en hebben allemaal leuke nieuwe vriendinnen. Nou zit ik in de klas met één kansloos meisje, waar ik me echt dood aan erger. Voor de rest alleen jongens, ik baal hier zo van…