Eenzaam..?

Heyhey…
Voor school moet ik een concept bedenken over eenzaamheid zeg maar… om er in de stad iets mee te doen… en nu heb ik een paar vragen voor jullie. Het zou fijn zijn als jullie die willen beantwoorden :slightly_smiling_face:

Voel je je wel eens eenzaam?
Zo ja, wanneer en waarom?
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face: xx

niemand…?

Ik voel me niet vaak echt ‘eenzaam’, je hebt wel eens dat je denkt ‘hè verdorie, heeft nou echt niemand anders een tussenuur’ of zo, maar echt eenzaam is meer dat je er echt verdrietig van wordt. Dus nee, echt eenzaam voel ik me nooit.

De oplossing tegen eenzaamheid is volgensmij iets doen, op een sportclub gaan, een hobbygroep, een taalcursus, gewoon iets doen wat je leuk vindt, dan kom je of mensen tegen die vrienden met je willen worden of je bent iig een tijd niet alleen :slightly_smiling_face:

Voel je je wel eens eenzaam? Bijna nooit.
Zo ja, wanneer en waarom? Alleen als ik ziek ben, omdat je dan nergens naartoe kan en de hele dag maar een beetje verveeld.
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? Mensen opzoeken! School, sport, hobby, uitgaan. Vanalles!

Voel je je wel eens eenzaam? ja soms
Zo ja, wanneer en waarom? als ik 's avonds alleen ben
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? afleiding zoeken

Voel je je wel eens eenzaam? ja soms wel
Zo ja, wanneer en waarom? als ik alleen ben en niets te doen heb
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? mijn vriendje bellen. En anders gewoon vriendinnen/vrienden bellen en kijken of we wat kunnen gaan doen, shoppen ofzo of een dagje naar een pretpark

Voel je je wel eens eenzaam? Nah niet echt eenzaam maar wel dat ik denk kút hey heeft niemand nu vrij of is iedereen al bezet
Zo ja, wanneer en waarom? Bijv. tijdens tussenuur, dan heb ik alleen tussenuur T_T maarja dan ga ik gewoon huiswerk maken… Lekker nerdy maar dat leid me wel af :sunglasses: en als ik een dag niets te doen heb omdat al me vriendinnen dan al aan het werk zijn/sporten/ al afgesproken hebben enz.
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? Jezelf afleiden of me vriendje smsen/bellen hihi (:

Voel je je wel eens eenzaam? Ja, nu ik op kamers zit wel ( bye bye familieleven!)

Zo ja, wanneer en waarom? Op m’n kamer dus. Er zijn geen jongeren in m’n gebouw en heb nog niemand ontmoet op school ( nog geen les gehad)…

Afleiding ( muziek, even internetten, tv) , smsen/bellen naar vriend(inn)en!

Voel je je wel eens eenzaam? Ja, als ik echt geen mensen om me heen heb of als ik een kutdag heb waar niemand iets aan kan doen.

Zoja, wanneer en waarom? Als k dus voor een lange tijd alleen ben, of als even alles kut gaat en niemand helpt me.

Dansen, Tv-Kijken, Internetten, Muziek, Naar een vriendin gaan, groot stuk met de hond lopen, tekenen, huiswerk. xd

Voel je je wel eens eenzaam?
Ja.
Zo ja, wanneer en waarom?
Als ik alleen ben, maar ook bijvoorbeeld wel eens in de klas, als ik niemand heb om mee samen te doen (dat heb ik niet vaak hoor, maar soms wel en dat is gewoon kut). Of als ik ruzie heb, of als ik iemand leuk vind die mij niet leuk vind. Om zoveel dingen… kan ik niet echt uitleggen.
Je moet bij jezelf een knop omzetten, gezellig doen tegen mensen, en als het echt ernstig is met een psycholoog praten. Ik denk niet echt dat er een oplossing is die voor iedereen werkt. Maar je moet in ieder geval je zelf niet verder isoleren, dus wel contact blijven houden met mensen. Eenzaamheid maakt ziek.

Voel je je wel eens eenzaam? Ja.
Zo ja, wanneer en waarom? Uhh… soms zomaar, als ik thuis zit. Of als ik samen met een grote groep ben, en niet echt iemand heb om mee te praten.
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? Mensen opzoeken met wie je het goed kan vinden (weet eigenlijk niet precies :p)

Voel je je wel eens eenzaam? ja
Zo ja, wanneer en waarom? als ik bij vriendinnen sta, omdat hun een vriend hebben en ik nog niet.
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? blijven wachten ofzo.

Voel je je wel eens eenzaam? Ja.
Zo ja, wanneer en waarom? 's Avonds als ik in bed lig. 'S avonds is men uberhaupt emotioneler dus ga je denken over dingen en dan voel ik me altijd eenzaam.
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? Mensen opzoeken

Bedankt voor de reacties! :slightly_smiling_face: Het valt me op dat iedereen zegt bij wat kun je er aan doen: mensen op zoeken. Maar wat als ze zichzelf al zover hebben afgezonderd dat ze niemand meer zien, of daar te onzeker voor zijn… hoe zou je die mensen juist kunnen bereiken…?

Voel je je wel eens eenzaam? soms wel ja
Zo ja, wanneer en waarom?meestal als ik op school ben of thuis alleen
Wat lijkt jou de beste oplossing tegen eenzaamheid? -

Ik denk dat mensen die zich zover hebben afgezonderd er niet meer zelf uitkomen. Die hebben denk ik een probleem en hulp nodig.