Eenzaam

Ik voel mij vaak eenzaam. Ja ik heb veel facebookvrienden en ook echte vrienden. Alleen vraag ik me dan weleens af hoe echt we bevriend zijn. We spreken weinig af, want iedereen heeft het druk. En zien elkaar eigenlijk alleen op school. Als we wel met een groep wat afspreken, dan ben ik vaak heel stil, omdat ik denk van mezelf dat ik toch niks boeiends te zeggen heb. Dat zorgt er voor dat ik me eenzaam voel. Ook probeer ik thuis met mensen op whatsapp te praten, zodat ik me niet meer eenzaam voel, alleen dat komt ook zo zielig over als het nergens over gaat… en tenslotte zijn er nog vriendinnen die me “negeren” ze lezen whatsapp maar antwoorden niet. Ook is er een vriendin die foto’s van niet vrienden liked, maar nooit die van mij. Hoewel we wel al lang vriendinnen zijn… dat laat me twijfelen aan mezelf, ben ik wel leuk voor anderen? Kan iemand mij helpen en je mening geven? Of tips zodat ik me niet meer zo hoef te voelen?

1 like

Ik zou niet aan jezelf gaan twijfelen dat heb ik ook gedaan en dat liep verkeerd af. Ik heb sociale fobie en dacht dat mensen altijd negatief over me dachten. Ik ben altijd heel nerveus geweest en onzeker over mijzelf rond mensen. Heb nu ook helemaal geen vrienden vanwege vernederende ervaringen en nare herinnerigen. Ik jaag ze allemaal weg uit angst om weer gekwest te worden. Maar een ding weet ik wel echte vrienden geven je een goed gevoel over jezelf. Als die van jou dat niet eens doen dan zijn het geen echte vrienden. Als jij jezelf bent en je je goed voelt over jezelf denk ik niet dat de meeste jou niet zou mogen of negeren. Ik denk dat je wel goed kan lachen met sommige maar het niet echte goede vrienden zijn.

oh wat begrijp ik je. ik voelde me ook heel snel alleen, zelfs in een groep vol met gezellige mensen. misschien kan je met je vriendinnen afspreken ipv whatsappen. dat mensen jouw berichten negeren is waarschijnlijk om jou te irriteren. laat dit niet merken, maar laat het gewoon gaan. uiteindelijk zijn whatsapp en likes helemaal niet belangrijk, en bovendien kan je mensen via social media niet echt beoordelen. negeren ze je ook in het echt? dan zijn het gewoon slechte vriendinnen.

geloof me, whatsapp berichten negeren doet iedereen weleens, gewoon om te zorgen dat je niet het laatste bericht hebt. dat ligt dus echt niet aan jou :slightly_smiling_face:

Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig omdat je je heel erg alleen voelt, maar mensen die niet eens de moeite nemen om je een appje terug te sturen zijn 't ook niet waard om mee om te gaan. Zo voel je je alleen maar meer alleen, omdat dit mij ook niet echt de juiste vrienden lijken. .

Tips tegen eenzaamheid:

• Probeer erachter te komen wat je leuk vindt om te doen, je hebt meer hobbies dan je denkt!
  • Probeer te werken aan je zelfvertrouwen, dit heeft voor mij heel erg geholpen. Vroeger voelde ik me ook zo vreselijk alleen omdat ik mezelf teveel vergeleek met andere mensen. Dan zat ik bijvoorbeeld vrijdagavond op Twitter, en leek het alsof iedereen in m’n tijdlijn iets gezelligs deed behalve ik.

Maar nu ben ik daar een beetje van af, jezelf met andere vergelijken heeft geen zin. Want je weet nooit het verhaal erachter.

Je mag me altijd noten <3

Hier zit ik ook heel erg vaak mee! Ik herken je gevoel heel erg.
Ik ga zo ook aan mezelf twijfelen wat ik eigenlijk niet moet doen maarja dat gebeurd wel als mensen zo makkelijk met je omgaan!

Ik zoek zelf ook nog een uitweg hoe ik dit het beste kan aanpakken!

xx

dit herken ik ook heel erg. Ik heb ook altijd het gevoel dat mensen me negeren en voel me ook vaak alleen omdat ik vaak ruzie heb met mijn vriendinnen.

Jouw profile pic + Naam = GE-WEL-DIG

Het helpt al heel erg nu ik weet dat ik niet de enige ben die zo denk. Dankjullie wel :slightly_smiling_face: nu zit ik alleen met het dilemma, moet ik wat tegen mijn vriendinnen zeggen? Dan weten ze het en kunnen ze misschien helpen? Aan de andere kant kan het ook slecht zijn, want dan voelen ze zich niet goed genoeg misschien. Wat zal ik doen?