Eenzaam

Hoi iedereen,

Mijn vader is eenzaam… Hij heeft wel een vrouw, mijn moeder dus, maar ze houden niet van elkaar en mijn moeder gaat ook nog zeg maar met andere mannen om.
Hij zit er heel erg mee dat hij geen vrouw heeft of iemand die van hem houdt. Soms is ie heel stil en als ik vraag wat er aan de hand is zegt hij dat ie zich eenzaam voelt. Een keer heeft hij zelfs een afscheidsbrief geschreven aan mij maar heeft zich toch bedacht.

Ik zou graag mijn vader willen koppelen aan een vrouw, maar hij is ten eerste verlegen en weet dus niet waar hij over moet praten. Ten tweede zal hij daarna geen contact meer durven op nemen omdat hij best onzeker is over zichzelf en meteen het ergst verwacht. En ten derde weet ik geen eens waar ik een vrouw zeg maar kan “vinden”. Dus ik twijfel of het wel een goed plan is.

Ik weet geen raad en kan het niet meer aanzien hoe ongelukkig mij vader is… Weet iemand wat ik kan doen?

Xx

ps ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen dus heb t maar bij lifestyle gezet.

misschien moet je vader met zijn vrienden is uit gaan ofzo :flushed:
Als hij meer naar buiten gaat zal hij meer kans hebben om een vrouw te vinden

Maar waarom scheiden je ouders dan niet?
Want deze situatie is niet goed voor beiden.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee… We hebben het er over gehad, maar uiteindelijk gebeurde er vrij weinig

Dat is waar, maar hij is tegen de 60, is dat niet een beetje te oud…

Heeft hij verder mensen om zich heen waarmee hij daarover kan praten. Het is niet niks natuurlijk dat hij een afscheidsbrief schrijft…

Misschien kan je eens met hem praten en aan hem vragen of het een idee is om hulp te nemen (psycholoog bijvoorbeeld)? Een afscheidsbrief is niet niks namelijk.
Denk niet dat je hem zo makkelijk kan helpen door ‘even’ een vrouw te zoeken, want het lijkt er niet op alsof zijn problemen daardoor zullen verdwijnen (en ook moet hij eerst gelukkig worden met zichzelf).

Ik weet dat het niet zo makkelijk gaat, maar hij is al een tijd naar een psycholoog gegaan, maar daar wilt hij niet meer naartoe. Misschien moet ik hem proberen over te halen weer naar hem toe te gaan.