Eenzaam

Ik ga (maandag) naar een nieuwe school. 1 uur in de bus zitten.
En ik ken niemand daar, ik ga naar het 2e middelbaar. Ik ben bang dat ik geen vrienden ga hebben daar. Ik vind het zo eng. Ik heb eigelijk nog nooit een beste vrienden gehad,ik voel me best eenzaam. ik ga vaak alleen shoppen of met mijn zus of mama. Ik wil een vriendin waarmee ik leuke dingen kan gaan doen,waarmee ik kan lachen. Daarom ben ik naar een nieuwe school gegaan waar ik niemand ken. Ik wil vrienden maken. Niet populair worden maar gewoon 2/3 vriendinnen hebben die bij me passen. Hoe maken julie vrienden? Ik kan wel wat tips gebruike <3

Gewoon jezelf zijn, maak een leuk praatje met iemand?

Open opstellen.
Dan komt het vanzelf.

Ik had hetzelfde en bij kwam het ook goed. Gewoon jezelf zijn en je niet anders voordoen en het komt helemaal goed.

Ga met een paar mensen van je klas praten over jullie vakanties en waar ze wonen, hobby’s etc. Als het klikt kan je er gewoon bij blijven zitten :slightly_smiling_face:

het lijkt me moeilijk maar ik ga het proberen

Het hele leven is moeilijk.
Ik kan je hand niet vast houden.
Je moet dingen soms gewoon onder ogen komen en doen.

Tja als je het niet probeert :wink:

Klopt, in het begin van het schooljaar (vorig jaar) was ik ook enorm stil. Achteraf kreeg ik te horen dat ik “verwaand” was. WTF. Nee, verlegen! Dus ik begon de oren van hun kop te lullen en… ze werden vrienden :’)

Het gevoel dat je hebt als je naar een school gaat waar je niemand kent, is best wel beangstigend, maar zie het als een nieuwe kans waar je mensen kan leren kennen. Probeer jezelf open op te stellen naar andere toe met een beetje zelfvertrouwen. Gewoon vrolijk zijn, een praatje maken, interesse tonen naar andere toe en dan komt het vast en zeker wel goed!

Praten. Als je niks gaat zeggen gaan ze denken dat je je te goed voelt om te praten met hun. Ik ken het, ik ga nu naar de 3e en ken ook niemand op die school. Maar in het 1e kwam ik in een klas en ik was zo verlegen dat ik niks zei, heb dan de laatste schooldag van het 2e jaar gehoord dat ze het stom vonden dat ik me te goed voelde om te praten met hun. Daarom dat ik veranderd ben van school en hopelijk maandag mezelf kan dwingen om te praten… :’)

hihi,dankje voor de reactie en veel succes overmorgen

Veel succes maandag! Het komt allemaal vanzelf wel, geloof me maar!