Eenzaam

Ik heb dit maar even gekopieerd, komt van een ander forum, en is dus van paar dagen geleden, van zondag.

Ja. Ik ben gisteren terug gekomen van schoolreis naar Toscane. Het was heel leuk, mooi weer enzo. Maar tijdens de bonte avond knapte er iets, en werd ineens duidelijk dat ik me wel echt eenzaam voel. Het zit namelijk zo; je hebt op school groepjes goede vriendinnen, die veel dingen samen doen, vaak afspreken, dat soort dingen. Maar, onderling gaan mensen uit verschillende groepen ook met elkaar om. Heel anders dan bij mn vorige school, vind ik zelf. Ik zit nu in de 5e en ben vorig jaar naar deze school gekomen. Iedereen kende elkaar natuurlijk al langer, en ik kwam daar ineens bij. Ik heb dan ook het idee dat ik geen vriendengroep heb. Ik heb wel een vriendin met wie ik dingen afspreek buiten school om, maar dat is er maar 1. Voor de rest loop ik maar een beetje om iedereen heen te draaien. En omdat ik ergens bij wil horen, blijf ik aan mensen 'plakken', als ik een paar keer leuk met iemand heb gepraat. Achteraf ben ik bang dat ze zich aan mij irriteren, dat ik in hun groepje wil komen. Ik denk dus ook teveel na over wat mensen over mij denken, wat ze van mij vinden. Ik probeer bepaalde opmerkingen te voorkomen, ik denk na over wat ze over mij zouden kunnen zeggen. Maar dit gepieker en alles doet me juist veel meer pijn. Pff. Ik zou zo graag even echt met iemand willen praten, een vriendin. Dat het gewoon oplucht, want dat doet het nu niet... :s

Ik heb hetzelfde. Ik ben ook vorig jaar nieuw op school gekomen, en nu draai ik ook maar een beetje rond al die bestaande groepjes. Echt jammer

Hoi !
Wat jammer ! Maar op een nieuwe school komen is altijd minder leuk , iedereen heeft al vrienden of vrienden en jij bent nieuw!
Maar geef de hoop niet op , kijk bvb eens om je heen in de klas of bij de tussenuren en kijk naar mensen wie jij leuk vind of die bvb de zelfde intresses hebben of dezelfde dingen doen.
En zijn heel veel mensen die zich op de hoge school alleen voelen je bent echt niet de enigste !
Kijk of je met iemand in gesprek kan komen die ook alleen zit , of maak eens tegen iemand een opmerking.
Als je in de klas opdrachten samen moet doen , ga dan eens bij iemand anders zitten en kijken hoe dit gaat.
Wees niet bang dat mensen je niet aardig vinden ! Niet iedereen kan jou aardig vinden mischien maar er zijn de genoeg die dat wel kunnen !
Wees ook niet bang om afgewezen te worden door mensen of dat je bang ben dat je in hun groepje komt , jij bent ook iemand en jij wilt ook mensen leren kennen hier is niks vreemd aan.
Je kunt bvb ook doen als je binnekort jarig ben dat je de meiden uit je klas uitnodig , dit vinden ze vast superleuk!
Succes!

Herkenbaar.
Vooral als zij al vier jaar samen hebben gezeten.
Ik zou toch proberen op school me te mengen in de groepjes. In de pauze, door samen te werken of met activiteiten een groepje te vormen.
Heb je naast school eigen vrienden? Spreek daar dan mee af om je niet eenzaam te voelen.
Of neem het initiatief om met een groepje (dat geschikt lijkt) een middagje bij jou thuis te high-teaen of naar de stad te gaan.

ahh wat rot voor je!!
mis kan je op een sport gaan, daar leer je vast wel nieuwe mensen kennen en mis dat zij ook wel op jouw school zitten…
xx heel veel succes=)

Kijk, als je bij een groepje wil ‘infiltreren’, omdat je ze leuk vindt, dan moet je er gewoon casual bij komen staan en mee beginnen te praten. Als je niet te veel slijmt, gaan ze jou niet zien als iemand die achter hen aanloopt. Wat ook altijd werkt is closer worden met 1 persoon, die jou dan binnenhaalt. Het is moeilijk om bij een groepje te komen, maar vergeet niet dat als ze jou niet interessant genoeg vinden, dat je niet met hen hoeft om te gaan.

Heel herkenbaar, ik heb nooit een echte grote vriendengroep gehad. ik heb maar een paar echte vrienden. Ik heb ook geen goede band met mijn ouders en familie dit maakt het voor mij dat ik mij soms heel eenzaam kan voelen. Gelukkig heb ik wel een onwijs leuke schoonfamilie al wonen deze meer dan 140 km van mij vandaan.
Ik heb geleerd om met vreemde mensen te praten en zo mijn contacten te vergroten. Het hoeven niet echte vrienden van mij te zijn maar zo nu en dan iets gezelligs doen met iemand is wel heel fijn.

Ik had dit jaar hetzelfde, vorig jaar kreeg ik rond oktober pfeiffer waardoor ik niet meer naar school kon. Uiteindelijk heb ik zoveel gemist dat ik het jaar over moest doen waar ik natuurlijk erg van baalde. Nu dit jaar ben ik weer ingestapt en dus in een nieuwe jaarlaag waar iedereen ook elkaar al kent. Gelukkig viel het allemaal heel erg mee ik heb hele leuke meisjes in m’n clusters en ik heb ze gewoon een keer uitgenodigd om mee naar de stad te gaan en sindsdien loopt het wel natuurlijk heb ik ook nog enorm veel contact met mijn oude vriendinnen maar het is toch schipperen.

Ik zou je gewoon in het gesprek mengen daar kijken ze je echt niet raar voor aan waarschijnlijk, vraag een keertje of er een paar meisjes zin hebben om wat leuks te gaan doen.