Eenzaam tijdens schoolreis

Hi meiden,

Beetje lang verhaal maar ik ga 5 december voor 5 dagen naar Londen met mijn school. Vandaag hadden wij een lesuur met alle informatie met wat we allemaal gaan doen etc maar het probleem is dat ik letterlijk niemand ken… Ik kwam wat later in de klas en iedereen zat al bij een vriendengroep, ik zag toen een meisje alleen zitten dus ik ging naast haar zitten maar toen kwam later haar vriendin erbij dus echt letterlijk iedereen heeft al iemand en ik niet… Hierdoor zie ik de hele reis niet meer zitten.

Ik had verwacht dat iedereen elkaar niet echt zou kennen en dat ik dus wel nieuwe vrienden zou kunnen maken maar als iedereen al een hele vrienden groep heeft gaat dat niet zo makkelijk. Ik wil ook niet zo’n persoon zijn die ineens hele tijd bij en groepje mensen gaat staan omdat ze niemand anders heeft als je snapt wat ik bedoel. Maar ik meen het ik vind het echt niet leuk, ik voelde me echt eenzaam en ik heb het gevoel dat dat mijn hele reis gaat verpesten. Je mag de reis ook niet annuleren dus ik moet wel gaan. Ik weet nu niet echt wat ik moet doen. Ik wil niet de hele tijd alleen zijn…

Misschien moet je het even aanzien; het klinkt vreemd, maar met mijn uitwisseling op de havo was iedereen opeens veel meer open naar elkaar toe. In plaats van groepjes waren we opeens één grote groep geworden en was iedereen heel vriendelijk. Aangezien je niet kan annuleren, moet je juist het beste ervan maken: je gaat naar Londen, dat is al heel gaaf!

Probeer er wat positiever in te staan, ik zou het zelf ook heel lastig vinden hoor, maar ik denk dat je het beste gewoon af en toe op iemand af moet stappen om zo wat meer mensen te leren kennen. Jezelf ineens bij een groepje voegen werkt misschien niet gelijk, maar gewoon een paar mensen uit een groepje apart aanspreken dat zorgt er uiteindelijk ook voor dat je in zo’n groepje geïntroduceerd wordt.