Eenzaam 's avonds

Hoi meiden!
Ik denk dat iedereen zich wel eens verschrikkelijk eenzaam voelt.
Maar ik ben dat steeds vaker, eigenlijk bijna elke avond. Zeker nu de zomer is afgelopen en het weer slechter weer wordt: in de zomer vermaak je je meestal wel, er is genoeg te doen en genoeg mensen die ook vakantie vieren.
Nu de vakantie voorbij is zit ik 's avonds alleen thuis.

Ik heb geen vriendinnen meer sinds ik van de middelbare af ben, die zijn ver weg op kamers gegaan. Wel heb ik een superlief vriendje, maar door zijn drukke studie heeft hij amper tijd, hoogstens 2 avonden per week. Ik baal er echt van, want ik zit steeds vaker alleen. Vroeger kon ik daar best tegen en vond ik het zelfs fijn, maar ik ben de laatste jaren zo gewend geraakt aan het het hebben van vriendinnen en vriendje… Dat ik nu helemaal gek word van het gevoel van eenzaamheid, ik word zelfs bang om alleen te zijn.

Ik woon bij mijn moeder en voel me er nog niet echt thuis, al wonen we er al een jaar. Ik had ook al het idee om een nieuwe sport/cursus te gaan doen, maar t probleem is dat ik volgende week ook met mn studie ga beginnen en dan heb ik ook bijna geen tijd. Ja, als ik ga studeren heb ik wel weer iets te doen 's avonds, maar zit ik nog steeds alleen op mijn kamer. En alleen op mn kamer zitten, en tegen niemand kunnen praten, als het buiten donker is, dat vind ik het ergste dat er is :bored:
Ik hoop wel nieuwe vrienden te vinden op mijn studie, maar daar zal ik ook bijna niet mee kunnen afspreken buiten school omdat ik heel ver van de universiteit woon.

Help!!

Oh, elk mens heeft vrienden nodig ;O
Anders voel je je idd zeer eenzaam, wat je kan laten stressen, heb het ook een poosje gehad.
Maar ook al woon je ver, dan nog kan je wat afspreken? Het is alleen dat je dan wat meer reistijd hebt.
Nu weet ik natuurlijk niet precies hoever je van je uni woont ,

Als je met je studie begint, ga je vanzelf nieuwe vrienden maken. En als je dichter bij de uni op kamers gaat?
En je kunt toch wel afspreken met je vriendinnen die ver weg wonen? 1x per 2 weken ofzo? Of bel ze eens.
Wel vervelend voor je! Sterkte.

Ik heb het de laatste tijd ook best vaak. Ik heb eigenlijk maar 2 echte vriendinnen. De ene woont best ver, en de andere is lui. In de avonden ben ik ook vaak alleen. Ik zit op fitness & doe dat 6x per week mede uit verveling. Het is leuk voor het moment dat je in de sportschool bent, maar zodra je thuis bent ben je weer alleen…

Ik denk niet dat het veel zin heeft om op kamers te gaan dichterbij de universiteit. Dan ben je helemaal alleen in de avonden en nachten + dan woon je nog verder weg van je vriendje lijkt me. Je zegt ook dat je vriendje druk is met school; kunnen jullie je ‘huiswerk’ dan niet in de avonden samen doen?

En op je school maak je vast veel nieuwe vrienden! Het enige probleem waar ik nu wel mee zit is dat alle nieuwe mensen die ik leer kennen al een beste vriendin hebben waar ze meestal mee zijn. Maar als je nou van alle nieuwe mensen die je leert kennen op school hun msn vraagt kun je wel op msn babbelen?

Maak veel nieuwe vrienden op school? Oké, makkelijker gezegd dan gedaan, maar maak iets van je studententijd? :grin:
En je kunt je oude vriendinnen toch ook af en toe opzoeken? [en zij jou]
en mijn zus heeft naast haar HBO-opleiding [met master, ze zit in een speciale klas met alleen mensen die vwo gedaan hebben] een topsportcarrière in atletiek [ ze is dit jaar naar het jeugd WK in Canada geweest, I’m proud :grinning: ] en zij redt het ook gewoon met school… dus je hebt toch best tijd om te sporten?

Misschien kan je samen met ‘klasgenootjes’ opdrachten maken op de uni zelf? heb je daar geen studie ruimte? dan ben je wat langer onder de mensen, en dus korter alleen thuis. en misschien kan je hen dan een keertje uitnodigen om iets te gaan doen?
iig Veel succes!