eenzaam & je zelf naar benede halen ,wat te doen?

ik voel me heel vaak eenzaam en ga dan heel negatief over me zelf denken dat ik lelijk ben enzo ik ben nu 16 en heb eigelijk nooit echt een vriendje gehad veel mensen om mij heen hebben allemaal wel een vriend telkens als ik iemand heb ontmoet en ik vind die gene leuk (dan flirten we meestal) dan gaat het net niet goed dus geen relatie of ze wonen te ver en als ik aan die gene vraag doe ik iets verkeert dan krijg ik altijd het antwoord te horen nee je bent echt een sgat je doet het wel goed .waarom heb ik nou geen vriend deenk ik dan ik haal me zelf heelvaak naar benede ik ben vroeger ook heel veel gepest enzo.en vriendinnen zeggen wel steeds de waren komt wel maar ik geloof daar gwn niet meer in wat moet ik nou doen alle jongens zeggen steeds het zelfde verhaal val ik op verkeerde tyes ofzo?ik heb ook niet egt bindinggs angst ik wil juist heel graag same wone en dat soort shit

help!!!

Ik ben ook 16, en tot nu toe 1 vriendje gehad. Ik deins op het laatste moment terug en vertel de jongen een smoesje van ja ik vind je niet meer zo leuk… Maar in realiteit heb ik bindingsangst. Ik heb toen knipperlicht gehad met een jongen en ik wil gewoon uitsluiten dat ik gedumpt word, misschien zijn er jongens die zich ook gewoon niet willen binden?

wow dat van dat terugdeizen herken ik echt. maar over bindingsangst heb ik nooit gedacht, ik hou niet van aan iemand vast zitten, en het idee een ex te hebben enzo. (die heb ik wel, trouwens)

Nou ik had het er afgelopen weekend over met vriendinnen, en ik dacht, verrek dit lijkt wel heel erg op bindingsangst x’D

Maarhet is best wel kut ja.

Ik denk dat sowieso iedereen wel van die buien heeft dat ie denkt van, goh volgens mij vind niemand me leuk, ik metme lelijke kop etc etc, maar die buien gaan over… Je moet je ook zeker niet gaan haasten, en er niet vanuit gaan dat je op je 16e al de ware ontmoet ;]

Ja, zo’n bui van: “volgens mij vindt niemand mij leuk, ik met me lelijke kop…”, dat heb ik nu echt. Wordt bijna 16, en heb ook nog nooit echt een vriendje gehad. Er is wel één jongen, maar die hoef ik gewoon niet. Ben ik nou te kieskeurig ofzo? Soms heb ik echt het gevoel dat ik me hele leven eenzaam blijf, maar dit typ ik ook maar terwijl ik in een dip zit hoor.

Ik heb dat ook welles en dat heeft niks met je leeftijd te maken. Al mijn exen zijn bij me weg gegaan voor een ander. En altijd het verhaal dat ik de perfecte vriendin ben maar dat ze nu nog jong zijn en willen feesten enzo ><
En je bent dan echt niet te kieskeurig hoor. Je weet gewoon goed je eigen waarde en laat je niet zomaar meeslepen door de praatjes van een jongen. Toen het net uit was met mn ex ging ik ook veel met andere jongens om. Maar zodra ik geen sex wou, gingen de jongens ook weg. Weer voelde ik me dan dik teleurgesteld enzo. Maar dat ligt aan de jongens en niet aan ons. zij doen niet eens moeite om ons echt te leren kennen enzo

Ik voel me heel vaak eenzaam en ga dan heel negatief over me zelf denken, dat ik bijvoorbeeld lelijk ben. Ik ben nu 16 en heb eigelijk nooit echt een vriendje gehad. Veel mensen om mij heen hebben allemaal wel een vriend en telkens als ik iemand heb ontmoet en ik diegene leuk vind (dan flirten we meestal) gaat het net niet goed. Er komt dus geen relatie of we wonen te ver van elkaar vandaan. Als ik aan diegene vraag: Doe ik iets verkeerd? dan is het antwoord altijd ‘nee, je bent echt een schat. Je doet het wel goed’. Ik vraag me af waarom ik geen vriend heb. Ook werd ik vroeger veel gepest en daarom denk ik dat ik mezelf naar beneden haal. Mijn vriendinnen zeggen steeds dat de ware nog wel komt, maar dat geloof ik gewoon niet meer. Wat moet ik nou doen? Alle jongens zeggen steeds hetzelfde en ik val misschien op dezelfde, verkeerde types. Ik heb ook niet echt bindingsangst en ik wil juist heel graag samenwonen.

Zo, nu is het verhaal wat makkelijker te lezen. En ik zeg: stel je niet zo aan.

jongens zijn gewoon stom

Positief doen en blijven helpt. Anders blijf je zo in de put zitten.

En dag balen en janken en morgen weer verder gaan. Desnoods overmorgen.