Eens/oneens

eens/oneens??
JE MAAKT JE EIGEN GELUK
(het hangt helemaal van jou af hoe gelukkig je je voelt)

uh nee toch, als er iets lastigs gebeurt en je bent niet gelukkig, dan is het niet jou schuld.

Beide, je moet gewoon proberen zoveel mogelijk te genieten en je niet laten kisten, maar als je problemen hebt is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

eens.

Ja en nee
je moet er voor openstaan, en dat is nog best moeilijk hoor. Iedereen heeft er een plaatje van in zijn hooft hoe hij gelukkig is maar eigenlijk wordt je daar niet gelukkig van.
Zolang je er niet voor openstaat wordt je ook niet gelukkg
Maaar al sta je er nog zo veel voor open, tegenslagen maar ook goede dingen komen vaak via anderen.

Ben het helemaal met Kloot eens.

eens!
je moet er toch zelf wat van maken!

Oneens, maar ook eens.
Als je zelf heel erg negatief ingesteld bent, word je meestal niet gelukkig. Maar het ligt natuurlijk ook aan de omgeving, de situatie waarin je leeft en de mensen waarmee je leeft.

Hmm moeilijk, ik ben het er voor het grootste deel wel mee eens ja. Soms heb je wel gewoon van die rotgebeurtenissen waar je zelf geen invloed op hebt en dan voel je je wel slecht, maar op de lange termijn hangt het wel af van jezelf.

Aan de andere kant, als je van je ouders/omgeving nooit geleerd hebt hoe je gelukkig kan zijn, dan kan diegene daar niet veel aan doen…

mee eens

Ik ben het met Kloot eens !
x

Eens, je maakt je eigen beslissingen en die hebben eigen gevolgen, je kan natuurlijk niet alle gevolgen overzien, maar voor het meeste kies je zelf…

eens,
‘het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen’

Ik vind ook beide.
Door sommige omstandigheden (bijv. overlijden van dierbaar iemand) kan je gewoon niet gelukkig zijn. Maar je moet ook zélf positief blijven in je leven.

Beide, het hangt ook van jezelf af of je snel of minder snel gelukkig bent en welke wegen je kiest in het leven zijn ook je eigen zaken. Maar de meeste kut dingen komen van andere mensen (je ergert je aan andere mensen en nooit aan jezelf. En als (je denkt dat) je je aan je zelf ergert, komt dat omdat andere mensen je niet accepteren bijv. qua uiterlijk en daarom erger je je aan jezelf)

Beide. Als je altijd zit te mokken en overal het negatieve van inziet zul je er echt niet gelukkiger van worden. Maar soms leiden omstandigheden er gewoon toe dat je het echt even niet ziet zitten. Plus, het is voor een klein gedeelte erfelijk bepaalt, echt bizar ;p

Eens.
Ik was echt heel erg ongelukkig/depressief maar toen ik merkte dat ik alleen zelf iets kon veranderen merkte ik dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk was. Als je alles positief bekijkt wordt het ook positief. But you need courage to do that.

eens

• natuurlijk krijg je tegenslagen in het leven… en dat ligt heel vaak ook aan iets of iemand anders en daar kun je zelf niks aan doen … maar het gaat er ook om hoe je ermee omgaat … je kan depressief zijn of je kan proberen wat van het leven te maken … je moet uiteindelijk toch voor je eigen geluk zorgen

Eens en oneens
Geluk wordt deels bepaald door jouw blik op situaties, en die heb je dus zelf i de hand. Maar aan sommige dingen, zoals bijvoorbeeld ziekte, kun je niets veranderen, waardoor je ongelukkig kan worden. Hoewel dat dus minder snel gebeurt als je positief in het leven staat =]