Eenpersoonsgerechten?

Hee, ik ben deze week alleen thuis en vroeg me af of jullie lekkere/makkelijke 1persoonsgerechten weten.
Verder dan pasta en simpel visje/rijst/groente kom ik niet haha.

Ideeën?

1. Google: recepten
  2. Als het voor 4 personen is, deel je alle hoeveelheden door 4, als het voor 3 personen is deel je alle hoeveelheden door 3, etc.

Kom op, zo moeilijk is dat toch niet? En anders kook je voor 2x en bewaar je de rest in de vriezer/koelkast.

Soep.
In de vriezer van de supermarkt heb je van die aardappel maaltijdpannetjes van aviko. Is een kwestie van opwarmen in de pan. Heel handig en lekker.
Pannekoeken.
Noodles.

nvm

Gek genoeg is het wel zo moeilijk. Wanneer ik voor mezelf kook, kook ik vaak per ongeluk voor 2 personen ipv 1. Het handiste is idd als je iets kookt dat evt in de vriezer kan, of waar je de volgende dag met iets kleins toevoegen een nieuwe maaltijd van kan maken… maar ik begrijp je probleem :stuck_out_tongue:

Je hebt ook wel van die kleine zakjes voorgebakken aardappeltjes. (met of zonder kruiden) Zijn ook heel lekker en makkelijk klaar te maken. Kun je zelf iets van vis/vlees bij doen en wat groente. sla is er lekker bij maar dat kun je vaak niet zo lang bewaren.

Een keer pizza uit de oven, heb je ook al weer een dag.

Noodles, is ook niet zo moeilijk.

Pasta is vaak wel makkelijk voor 1 persoon te maken. Je kan je eigen hoeveelheid pasta koken en er in doen wat je lekker vind (je kan dan wel ingrediënten over houden, maar dan doe je die maar in de koelkast/vriezer bewaren).
Hetzelfde geldt ook wel voor nasi/bami. Bij de AH heb je ook van die krieltjes voor 1 persoon (zijn dan 2 porties, apart verpakt). Dat is ook wel handig! Van die blikjes groente van bonduel zijn ook vaak klein, maar je moet er van houden natuurlijk.
Verder… tja, kijk gewoon beetje rond in de supermarkt. Vlees (schnitzels ofzo) zijn vaak per 2 verpakt, dan stop je er dus 1 in de vriezer, makkelijk voor een andere keer!

Edit; shoarma (die broodjes zijn vaak per 4 verpakt, dat is miss net iets te veel, maar dan eet je er 1 maar een keer als lunch ofzo, met kaas er tussen).
Wraps! Niet met heel veel verpakt, je doet er in waar je zin in hebt.

Koop hoofdingrediënten waarmee je twee keer iets kan maken, bijvoorbeeld Kipfilet met aardappelen en Kipreepjes en aardappel puree of kipreepjes in een tortilla met aardappelsalade erbij

Magnetronmaaltijden :stuck_out_tongue: Nee, grapje.

Ik maak meestal voor mezelf echt wat simpels. Pannekoeken doen 't altijd goed bij mij xD

Of Wraps ofzo.

Ik doe vaak niet moeilijk, gewoon vlees met iets van aardappels en sla erbij, en veel pasta inderdaad. Vlees wordt steeds vaker per stuk verpakt, en als je iets over houdt kun je het gewoon invriezen. Maar zo erg is het nou toch ook weer niet om af en toe iets minder gezond te eten, zoals pannekoeken ofzo? Ik bedoel, je kunt het zo ongezond maken als je wilt.

Oh dankjewel! Allemaal ideetjes.
En het probleem met recepten voor 4 personen voor 1 maken is dat je dan 1/4 paprika of ui of weet ik t nodig heb en dan kan ik de rest altijd weggooien, beetje zonde! En voor 2 koken en de volgende dag hetzelfde eten vind ik nooit leuk haha.
Maar ik ga straks wel even op de diepvriesafdeling van de ah kijken!:slight_smile:
En ik kan best 1 keer pizza eten, maar een paar dagen achter elkaar ongezond eten hou ik niet vol, dan snak ik gewoon naar een gezonde maaltijd haha.

Kortom, wij kunnen je niet helpen, je moet het zelf doen.