Eenpersoons- of tweepersoonsbed?

Hoi allemaal,

ik mag van mn ouders een nieuw matras uitzoeken:) en nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen. Ik heb nu een 1 persoonsbed die ik eigenlijk wel prima vind maar als ik ooit een tweepersoonsbed wil dan is nu het moment! Aangezien je behoorlijk lang met een matras doet.

Ik ben trouwens 18 en heb 1,5 jaar een vriend nu, dus wat dat betreft is een tweepersoonsbed wel handiger qua slapen.

Maar ik heb niet zo’n hele grote kamer, (10-11 m2)
en ik moet dan een nieuw ‘bed’ kopen, en dekbed en overtrekken etc en dat is bij elkaar toch alweer een paar 100 euro die ik wel zelf moet betalen.

En ik zit er ook over te denken om volgend jaar op kamers te gaan in amsterdam (daar studeer in nu) en aangezien de kamers daar nogal klein zijn en ik mijn goede matras wat ik nu krijg dan wel mee wil nemen is een tweepersoonsbed ook niet heel handig…

Als ik een tweepersoonsbed neem, neem ik een redelijk ‘goedkope’ van de ikea, iemand daar ervaring mee? Ik heb nu een zelfgemaakt 1persoons bed en die is zo degelijk! Piept en kraakt niet etc en dat wil ik echt niet in de toekomst!

dus:

tweepersoonsbed
Handig voor samen slapen met vriendje
Ik maak ook altijd huiswerk op mn bed dus lekker veel ruimte
nu is het moment om er 1 te nemen anders houd ik nog heel lang een 1 persoons

eenpersoonsbed
ik hoef geen nieuw bed, nieuwe dekens etc aan te schaffen
ik kan hem meenemen naar mn kamer in amsterdam destijds
het past goed in mijn niet zo grote kamer

wat zouden jullie doen?

xx

ik kreeg al heel vroeg een twee persoons bed, omdat dat gewoon heerlijk slaapt.

mijn eerste studentenkamer was heel klein, en toen kon ik gewoon m’n oude 1 persoons bed meenemen (ik neem aan dat die van jou nu ook niet weggegooid wordt, en je hem dus ook mee kunt nemen als je op kamers gaat?)

dan vind je op den duur wel een grotere kamer, en kun je weer je tweepersoons bed meenemen.

en ja, ik snap zelf niet zo hueel goed hoe je al anderhalf jaar met je vriend hebt en nog steeds een 1 persoonsbed hebt… :’)

Nou mn 1 persoonsbed gaat wel weg als ik een ander tweepersoonsbed heb hoor,
zoveel ruimte hebben we niet.

En ik snap je ook niet helemaal, alsof je per sé een tweepersoonsbed moet hebben als je een vriend hebt? Dat gaat prima met een 1persoonsbed hoor, alleen qua slapen is een tweepersoonsbed handiger. Hij heeft wel een tweepersoonsbed dus meestal slapen we daar.

Alsof je meteen een tweepersoonsbed moet als je een vriend hebt… zou een beetje zuur zijn als je het daarvoor deed en het gaat een paar weken later uit.

Als ik het nu doe dan doe ik het voor mezelf.

Maar iig bedankt voor je reactie!

Haha, ik heb ook al 1,5 jaar een vriend en nogsteeds een 1 persoonsbed, gelukkig hebben zij thuis op de logeerkamer een 2persoons maargoed, dat slaapt inderdaad makkelijker.

Als je eenpersoonsbed weggaat… Is er niet zo’n bed die je “groter” kan maken zegmaar? Een soort vouwbank, maar dan als bed? Ik ga eens zoeken. Dat zou ideaal zijn denk ik?

Als je een vriend hebt hoef je toch nog niet meteen een tweepersoonsbed te kopen :'D

On topic; als je nog op kamers wil oid, is een eenpersoonsbed waarschijnlijk handiger dan een tweepersoons, omdat (ik dacht dat je iets zei over Amsterdam) de kamers in Amsterdam ook niet zo gigantisch groot zijn.

@saartje14; vind jij het erg vervelend een eenpersoonsbed? of wil jij ook graag een tweepersoons?
ik moet mn 1persoonsbed wel wegdoen ivm ruimte. Dus ik kan hem niet houden!

nouja, in mijn oude kamer had ik in 1 persoonsbed, daar heb ik 2x geslapen met m’n vriend geslapen: en dat was echt verschrikkelijk. in een twee persoons bed kunnen we tenminste gewoon relaxt uitslapen, en ook de hele dag een beetje in bed rond hangen.

zo bedoel ik 't meer. dan is een tweepersoonsbed gewoon ‘leuk’.

en, wat zonde dat ze dat een persoonsbed weggooien dan… kan dat niet gewoon in stukjes gestald worden op zolder/de schuur, dat is bij ons wel gewoon zo namelijk. neemt echt niet zo veel ruimte in.

Ik heb een tweepersoonsbed, maar dan echt een grote met twee normale losse matrassen.
Heb hierin geinvesteerd, omdat ik ook een tweepersoonsbed wil als ik op mezelf ga later. Als je later op kamers gaat en het is een kleine kamer, dan kun je toch ook gewoon 1 matras meenemen van de twee?:stuck_out_tongue:

@koning_bumi
Ik heb een halve hoogslaper van Ikea, dus mijn vriend en ik leggen mijn matras altijd op de grond zodat er zeker niemand uitvalt, en zo is er altijd nog uit te wijken naar de zijkanten, maar 2 persoons is zoveel fijner!
Of misschien een 1,5 persoons? Dan heb je het iets ruimer, maar past misschien ook eerder in een kamer in amsterdam?

Ik heb sinds kort een tweepersoonsbed en het is echt veeeel fijner. Ik heb ook niet echt veel ruimte meer in mijn kamer maar ach, als ik maar fijn slaap :’)

Trouwens, Ik wil zooo graag een 2 persoons, maar past denk ik niet op mijn kamer én dan moet ik het waarschijnlijk zelf betalen, ALS mijn ouders het al goed zouden vinden…

ik zou toch voor het tweepersoonsbed gaan, vooral voor de ruimte! en als je er plaats voor hebt, kan je het makkelijk doen :slightly_smiling_face: en als je op kamers gaat, kan je makkelijk je oude eenpersoonsbed meenemen, met die dekens en alles :slightly_smiling_face:

Ik slaap al 1,5 jaar heerlijk in mijn 1pers bed met mijn vriend, dus dat ligt dan eerder aan jullie x’)

Maar idd wel heel zonde dat je zoiets weggooit, je kan dat bed gewoon uit elkaar halen en bewaren.

bij de Ikea hebben ze ook wel een tweepersoons hoogslaper (tromso, ofzo heette die).
Daaronder kun je dan nog een bureau, ladenkast of een bank neerzetten ofzo.
Scheelt toch weer in de ruimte en je kunt m ook weer uit elkaar halen wanneer je op kamers gaat, om m mee te nemen.

En beddengoed hebben Ikea en de Action ook wel, dat scheelt aanzienlijk in de kosten en ze zijn best leuk.

Waarom koop je gewoon niet een eenpersoonsbed die je kan uitklappen naar een tweepersoonsbed ? Is ook heel handig !

Of een twijfelaar: groter dan 1 persoons maar kleiner dan 2 persoons :slightly_smiling_face:

Ik zou een tweepersoonsbed kopen, is gewoon veel fijner en zeker als je al een tijdje een vriend hebt. Niet dat je dan per se samen moet slapen, maar het zal in de toekomst vast handig zijn :stuck_out_tongue:
En als je zo weinig ruimte heb zou ik er een van 140cm breed kopen, dat gaat nog wel toch? Maar daar kan je wel gewoon prima met z’n tweeën in slapen!

Wij hebben dat ook heel lang gedaan, maar een 2p-bed is toch wel een héle grote opluchting hoor haha!

Ik heb echt een superhandig bed hiervoor, van de IKEA. Het is een gewoon 1-persoonsbed, maar je kan het uittrekken tot een 2-persoons. En ik heb gewoon twee 1-persoonsmatrassen die ik op elkaar leg om op te slapen als ik geen 2-persoonsbed nodig heb.

Het enige lastige is wel dat je zo’n spleet hebt tussen de twee matrassen, maar dat is nu ook het einde van de wereld niet (:

Ik zit op kamers, heb een vriend, heb een 1 persoonsbed en een twee persoons bedbank dus daar slapen we op :slightly_smiling_face: (is dus ook een optie).

haha dankjewel voor alle reactie’s! Ik heb nog even met mn ouders overlegt en we doen het oude 1 persoonsbed van de ‘logeerkamer’ op zolder weg en daar kan dan mijn 1 persoonsbed staan! mocht ik dus mn 1 persoonsbed mee naar amsterdam willen dan kan dat nog.

Ik ga denk ik een bed van 140 bij 200 cm kopen, dat lijkt me voldoende groot toch?