Ik en een vriendin gaan voor het eerst kamperen met z’n tweetjes, zonder ouders, over 2 weken. Nou hebben we maar één gaspitje en daar moeten we het mee doen. Verder hebben we ook niet de luxe van een magnetron of oven op de camping, haha.
Iemand wat leuke receptjes of andere tips voor eten bij het kamperen?
Ik ga met vriendinnen, twee pannen :’)
Ik denk dat je toch echte een extra pan moet hebben! Met één is het echt niet te doen, maar je kan bijvoorbeeld pannenkoeken bakken, wraps maken (gewoon tomaatjes, kaas, gebakken gehakt, sla en saus, heel lekker ) eeehm…
verder kan je ook gewoon een patatje halen, of macaroni met kant en klare saus of soep.
Succes!
Met 1 pitje kun je prima koken hoor. Ik heb dat jarenlang met scouting gedaan.
Wij hadden trouwens wel een pannensetje die je ook nog op elkaar kon stapelen.
Dan haddden we een pan waar we iets in kookten. Daar boven op zetten we toen een ´koekenpan´ (tussen aanhalingstekens omdat eerder een gewone pan in de vorm van een koekenpan was :/), daarboven bakten we dan groente of vlees ofzo. En dat ging prima.
Maar ik weet dus niet of jullie ook zo’n pannenset hebben.
Wij maakten meestal dingen als macaroni of rijst (geen bijzondere dingen eigenlijk :S) Soms ook wel dingen waarbij je eigenlijk meerdere pitjes nodig had, en dan aten we de delen avondeten los van elkaar op.
Ik zou me dus eigenlijk niet echt druk maken hoe je dat gaat doen. Gewoon koken wat je lekker vind en waar je zin in hebt.
Verder heb je niet echt wat aan deze post, dus beschouw het maar als een upje.
ja uhm weet niet hoe het heet maar doe je kip bakken, daarbij doe je aardappeltjes kleinjtes, bakken, als die goed gaar zijn doe je er ertjes en peetjes bij laat je nog heel ff en dan is t klaar echt lekker
Lastig, ik zou snel voor soep gaan. Je kunt in principe ook een wokgerecht maken en eerst de noedels koken, die bewaren en later bij de groente en saus bijgooien!
Kip en champignon in de roomsaus!
Eerst de kip in reepjes of blokjes bakken en al het water dat loskomt weggieten, daarna de champignons, knoflook, kruidenboter, peper, zout en veel kruiden erbij gooien. Zodra alles gaar is er een pakje room bijgieten zodat dat ook warm is.
Ik heb dit laatst gemaakt, het is supersimpel maar wel erg lekker!
Dit klinkt wel lekker, maar hoeveel kruidenboter (en welke? Roomkruidenboter of die hardere met een sterke smaak?) en welke kruiden?
Ik zal het zelf wss wel met krieltjes oid serveren. Ik vind eenpansgerechten vaak echt te kaal, er moet een ‘opvul’ etensvorm bij zitten. Rijst, noedels, pasta of aardappeltjes of iets anders. Dit voelt voor mij aan als alleen de saus maken. Liefst ook een lekkere frisse salade erbij.
Ik was alleen thuis met m’n vriend en we hebben maar wat gedaan met wat er in huis lag, dus de hoeveelheden weet ik niet precies
Kruidenboter genoeg om in te bakken, en we hadden harde kruidenboter uit een bakje gebruikt (die je normaal op stokbrood smeert bij de soep enzo). Als kruiden hadden we volgens mij basilicum, pesto en paprikapoeder. Ik denk dat groene kruiden hierbij het lekkerst zijn.
Als bijgerecht hadden we paprika’s op het vuur gegooid, helemaal zwart laten worden, stomen onder een kom en dan het zwart eraf pellen. In reepjes snijden, de pitjes eraf schrapen en marineren in een sausje van olijfolie, groene kruiden, knoflook, peper en zout. Was ook erg lekker Maar met 1 pitje duurt dat misschien te lang voor jullie.
Oh en als salade vind ik krulsla met gedroogde tomaatjes, walnoten, parmezaanse kaas en een dressing altijd heel lekker!