eenmalige pil?

heee
ik ga over een maand naar barcelona met school voor 6 dagen, en net in die 6 dagen word ik ongesteld! echt heel vervelend, maar nou heb ik gehoord dat je ook een pil kan slikken voor 1 maand zegmaar. heeft iemand hier ervaring mee ofzo? ik heb al op internet gezocht maar kon niks vinden, ik weet ook niet hoe het heet enzo. Alvast bedankt! xxx

edit: ik heb primolut meegekregen van de huisarts, maar d emensen die het al wel is hebben geprobeerd, werd je er misselijk van/moest je overgeven? want ik heb dus niet echt de kans om het uit te proberen of ik er ook misselijk van word maar als dat is , is dat heel erg vervelend haha.

Ja, die bestaan wel en dat is ook het enige wat ik erover weet/ :’)

http://www.sexwoordenboek.nl/menstruatie_uitstellen.html

Als je de pil niet slikt:
· Je kunt je menstruatie uitstellen met Primolut. Je begint met slikken uiterlijk 3 dagen voordat je ongesteld moet worden: 3 maal daags 1 tablet. Je kunt je menstruatie dan 10 tot 14 dagen uitstellen.
· Je kunt je menstruatie vervroegen met Primolut. Je begint dan tussen je 5de en 10de cyclusdag met slikken: drie maal daags 1 tablet. Dit doe je 10 dagen. Je krijgt 2 tot 3 dagen na het einde van deze kuur een bloeding.
· Als je er op tijd aan denkt, kun je het beste 2 maanden aan de pil gaan. Je begint hiermee op de eerste dag van je menstruatie (de laatste menstruatie voor bijvoorbeeld je vakantie) en gaat zonder stopweek met de tweede strip door. Je kunt dan met slikken stoppen zodra je ongesteld wilt worden. De pil is handiger dan Primolut, omdat je daarmee minder hormonen binnen krijgt en daardoor minder kans hebt op bijwerkingen.

Kan je denk vragen bij de dokter :wink:

Primolut heet het geloof ik, al had ik een keer eentje met een andere naam. Gewoon even de huisarts bellen en dan krijg je het zo mee. Wel stelt dit de menstruatie maximaal 1 week uit en moet je 3 pillen per dag slikken geloof ik, maar dat moet je maar even opzoeken op internet/bij de dokter vragen.

oke bedankt! ik lees alleen wel dat je uiterlijk 3 dagen voor je ongesteldheid moet beginnen met slikken en ik ben het niet helemaal regelmatig, het kan wel eens 3/5 dagen schelen. maar ik zal het wel bij de dokter vragen.

Die Primolut is wel alleen om menstruatie uit te stellen, je bent er niet door beschermd tegen zwangerschappen.

daar is het ook niet voor :slightly_smiling_face:

Nee, dat had ik gelezen, ik denk ik zeg het maar even, want ik ken serieus mensen die dat wel dachten :’)

Die bestaat, heb ik ook gebruikt, werkt prima. Maar als je hem één keer vergeet wordt je wel gelijk ongesteld, dat je het weet.
Gewoon even langs de huisarts gaan.

Naar de huisarts gaan, uitleggen, krijg je tabletje mee. Heb ik ook gehad, werkt goed. Alleen mn moeder werd er heel erg chagerijnig van, als je weet van jezelf dat je gevoelig bent voor hormonen etc zou ik er even over nadenken wat je belangrijker vind. (Mn moeder was echt verschrikkelijk)

Jep, dat deed ik altijd in de zomervakantie. I-de-aal!

ik heb hem ook eens gebruikt, voor kamp
werkte echt prima!

Ik was van plan om dit te gebruiken op vakantie, maar je kunt het dus maar 10 dagen uitstellen? Want dan heeft het niet zo veel zin.

doe dat altijd als ik op reis ga :grin:

Ik heb 'm vorig jaar ook gebruikt, heet iets van Primolut N ofzo geloof ik!
moet je 2 tot 3x per dag innemen vanaf 3 dagen voordat je ongesteld wordt en als je stopt met innemen wordt je 1 of 2 dagen later ongesteld , :roll_eyes:

Je moet naar de dokter gaan, dan krijg je een voorschrift.
Er bestaat zo’n pil waarvan je er twee moet nemen, en dan word je een week later ongesteld.

Lol…als ik dit eerder had geweten had ik niet aan de pil gehoeven xD.

dankjullie wel allemaaal

Nouja, deze pil zit best wel vol hormonen, de pil zelf heeft dat minder, is uiteindelijk beter voor je denk ik. Nu kun je het altijd zelf regelen in plaats van telkens langs de dokter te moeten (:

zie begin berichttttt ^