Een zakmes

Hee,
Oke, ik voel me op straat eerlijk gezegd niet veilig en daarom zou ik graag een zakmes op zak willen hebben.
Niet om stoer mee te doen ofzo (ik ben ook niet van plan het überhaubt aan mensen te vertellen), maar gewoon zodat ik me veiliger voel. Bijvoorbeeld bij een aanranding

Nu heb ik een aantal vragen. Hebben jullie wel eens een zakmes bij je? Waar kan ik het beste een (goedkoop) zakmes kopen en wat moet ik er nog over weten?

:slightly_smiling_face:

Ik heb een zakmes in mn etui (zat er perongeluk in ik was bezig met een project) en toen werd ik bijna geschorst ha

Ik krijg een zakmes niet eens fatsoenlijk open… Daarnaast denk ik niet dat een zakmes groot effect heeft op een potentiële aanvaller eerlijk gezegd haha

Ik heb een zwitsers zakmes, maar meer omdat dat handig is (zit een schaar, vijl, schroevendraaier, flessenopener en alles in).

Als je een voor je veiligheid mee wil moet je zorgen dat je er snel bij kunt en dat je hem makkelijk open kunt klappen, anders heb je er niet zo veel aan.

Ik heb een klein Zwitsers zakmesje en gebruik hem heel veel, maar ik denk inderdaad niet dat zakmessen handig zijn als verdedingswapen omdat het even duurt voor je hem opengeklapt hebt. Misschien kan je beter pepperspray meenemen of een vechtsport leren als je je wilt verdedigen. Succes!

Heb je misschien ook een idee welk zakmes ik dan het best kan nemen? En waar ik die koop haha

Pepperspray is toch illegaal? En ik zit op een vechtsport, kickboksen haha :slightly_smiling_face: Maar toch heb ik wel behoefte aan een zakmes :’) En niet alleen voor verdediging maar hij kan natuurlijk ook handig van pas komen bij andere dingen!

Zo een lijkt me dan het handigst. Messen waar ook andere hulpmiddelen in zitten zijn bijna niet open te krijgen :slightly_smiling_face:.

En pepperspray is inderdaad illegaal.

Ik denk niet dat je als je wordt aangerand tijd hebt om dat zakmes te pakken. :’)
En sowieso, het lijkt me niet heel verstandig om hem te gaan gebruiken. want dat was je niet van plan maar dan zie ik het nut er niet echt van in? tja weetje, je kan wel zeggen: ‘kijk ik heb een zakmes, stop nu met aanranden’ maar dan kun je inderdaad beter om een vechtsport/zelfverdedigingscursus gaan.
In ieder geval veel succes. :slightly_smiling_face:

Het was maar een voorbeeld hoor haha
Het gaat gewoon erom dat ik me veiliger voel met een zakmes.
Het gebeurt hier in de buurt ook vaak genoeg dat je ineens op straat bedreigd door zo’n groep jongens en dat ze dan om je heen gaan staan of je gaan in elkaar slaan ofzo. Het idee dat ik ze dan ergens mee kan lekprikken (hahaha sorry ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) geeft dan toch wel een beter gevoel dan wanneer ik niks heb :’)

Ohja en BrigthLights, thanks! :slightly_smiling_face:

de kans is groot dat ze het mes van je afpakken en jou steken. Dus met zo’n ding ben je minder veilig.

Zucht, doet het ertoe waarvoor ik het zal gebruiken? Nee ik zou gewoon graag een zakmes willen, punt

Ik heb gewoon zo’n minideo bij me, geloof me dat doe ook pijn als je daarmee in de ogen sprayd

je zegt trouwens dat pepperspray illegaal is maar een zakmes volgens mij ook

Nee, als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan

Precies

vlindermessen zijn illegaal, zakmessen dacht ik van niet.
Kijk op een scoutingshop als je er echt één wilt. Of kijk naar webwinkels van kamperen en dergelijke. Daar zul je echt wel goede tussen hebben.

Wanneer je hem ooit zou pakken omdat je in zo’n situatie zit heb je er toch niks aan, De kans is namelijk groter dat je hem terug vind in je eigen lichaam… Buiten dat, zie ik het als een schijn veiligheid, en aan schijn veiligheid heb je niets.