Een vriendje willen taboe?

Waarom worden er standaard opmerkingen gemaakt van:hou eerst van jezelf, in je eentje kan
je ook gelukkig zijn als je alleen bent als je op een leeftijd ben
waarop je daar nou eenmaal behoefte aan gaat krijgen, je jezelf wilt ontwikkelen ,wil leren en
of gewoon samen wilt zijn? Het is toch begrijpelijk dat het gaat knagen en je
je zorgen begint te maken op deze leeftijd. Maar sowieso.
Hoezo of waarom mag je geen relatie willen?
Er zijn toch genoeg mensen die heel veel van zichzelf houden,
maar toch ook graag een relatie willen?
En ja je bent ook geliefd door een ander en dat geeft een prettig gevoel

Elke gezonde relatie verhoogt je geluk, maar het willen van liefdesrelaties blijven taboe.
Je bent jong ja,maar dat is juist ook de tijd om dingen te ontdekken

ok.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een liefdesrelatie taboe is hoor.

Wat wil je met dit topic precies bereiken?

Ik word eerlijk gezegd wel een beetje moe van meiden die steeds aangeven dat ze een vriendje willen. Het is niet erg of zo, maar ik ben die wanhopigheid een beetje zat :’) (Ik was vroeger zelf ook zo) maar ik vind gewoon oprecht dat je in staat moet zijn om alleen te zijn en daarvan moet kunnen genieten voordat je een (serieuze) vriend krijgt. Dat je weet dat je zonder diegene ook een goed leven kan hebben. Ik vind het gewoon naar om te zien hoeveel meisjes geen eigen identiteit meer lijken te hebben omdat ze het hun vriendje zo graag naar hun zin willen maken.

geen relatie willen is juist een taboe

Ik probeer te begrijpen wat het probleem is. Ik ben overigens niet op zoek en probeer van mijn leven te genieten
maar het knaagt wel als je als enige alleen bent en anderen inmiddels bij relatie nr 5 zijn.

Waarom knaagt het aan je? Ik zou me er niet te druk om maken.

Dat zeggen ze alleen maar om je te troosten.

Ik ben pas meer van mezelf gaan houden, sinds ik een relatie heb. Dus alles rondom willen of niet, er rust geen taboe op.

Zolang het niet wanhopig wordt, is er toch niks mis mee?
Inderdaad je bent jong en je wilt van je leven genieten, dat kan als single en ook in een relatie.
Wel jammer dat sommigen je raar aankijken als je zegt dat je single bent. Mijn vriendin heeft al bijna een jaar een relatie en zegt ook telkens ‘zij is nog steeds single, terwijl het zo’n leuke meid is.’ Ja, nou en, dat je geen relatie hebt wil ook niet zeggen dat je geen leuk persoon bent.

Ik vind dat een vriendje willen hebben omdat je eenzaam bent een beetje trieste reden is…
Je komt iemand tegen je wordt verliefd, en je besluit je leven te delen…

Het moet niet zo zijn… ik ben eenzaam ga op zoek, ga mn leven delen omdat ik anders een einzelgänger ben… Oh en ik praat mezelf wel aan dat ik verliefd ben.