Een vriendin zit in de sh*t!

Hi!
Nou een vriendin van mij zit werkelijk in de shit. Ik noem geen namen. Maar, haar vader, heeft haar zusje geslagen. En mijn vriendin had de politie ingeschakeld. Zijzelf is 18, en haar zusje 15. Nou zegt haar zusje dat het niet waar is (dat hij haar heeft geslagen). Uit angst. Haar vader stond namelijk al bekent bij de politie en ze wou geen verdere ‘‘problemen’’.

Ze mag niet meer thuis komen van haar ouders, als ze dát wel doet, krijgt ze een pak slaag dus ze durft haar spulletjes niet op te halen, + daarnaast heeft ze een vriend die niet helemaal 100% is (lees: 2 jaar voorwaardelijk gekregen ivm brandstichting, aggresief had laatst zijn hele handen kapot geslagen omdat ie boos was, ect). Daar woont ze nu tijdelijk bij. Ben écht bang dat ie haar gaat rammen, ze mag hier gerust blijven maar dat wilt ze niet.

Ze durft ook niet te gaan werken.
Gister kwam haar moeder langs (op werk), en heeft haar bedreigd (’‘ik ram je door de hele winkel heen als je die aanklacht niet terug trekt’’)

Ik weet niet wat ik er mee aan moet, vind het echt klote voor haar.
Ken haar al bijna 8 jaar, en dit is het stómste wat ze gedaan heeft (ook omdat haar zusje ontkent)

Iemand tips?.. Ook voor haar, ze loopt nu bij vita, maar die had het al over ‘‘opvanghuis’’

ik geef Jou 1 tips blijf er buiten! anders heb jij er ook problemen mee je kan je vriendin wel helpen met een onderdak/praten er over te vinden maar meer kan je niet doen want dat geeft jou ook problemen met die ouders.

En die vriend ja ik denk dat het beter is voor haar dat ze ook even afstand van hem doet…

Wat een lastige situatie… Maar ik heb geen tip, upje dus =)

Wow, heftig.
Maar ik weet eigenlijk geen tips … Up.

-

Doe ik ook, maar vind het echt klote voor haar, en dom (om eerlijk te zijn, aangezien het zusje ontkent), wat ik al had verwacht.

Oh daar trekt ze niks van aan, ze hebben net 2 weken wat…

Ze is al het huis uit, dat sowieso
Maar, haar hele familie is geschift, die vader + moeder doen allebei schijnheilig

ze kan toch de politie inschakelen om met haar ee naar huis te gaan, haar spullen te halen en te vertrekken?
als die ouders zo reageren flikkeren ze maar op.

owwww oke maar ja kijk het zusje onkent omdat zij nog 3 jaar bij der ouders moet wonen en bel anders naar jeugdzorg… telefoon nummer kan je op internet vinden en bel dan met Jou telefoon (vanwege shit en zo) als je vriendin er bij is en die regelen het verder af want meer zou jij niet kunnen doen hoe graag je het ook wilt:(

Durft ze niet
Maar, heb gezegt van: Neem een agent mee, en ga naar huis, pak je spullen

Ik vind het best wel moedig van haar dat ze zo’n stap heeft durven nemen.
Maar kan ze dat niet aan de politie zeggen? Dat haar mama haar ook bedreigd enzo.
En dat haar zusje gewoon ontkent omdat ze bang is.
Misschien kan de politie haar het best verder helpen?
Veel sterkte!

overleg met je ouders of die haar mee zouden willen helpen,
desnoods dat ze bij jou logeert of samen met jouw ouders met de politie gaat praten? of met een soort instantie die haar ondersteuning kan bieden.
lijkt me (voor haar) fijner als er volwassenen helpen (ook al is ze zelf 18, dat is toch anders)

Dit lijkt me wel het beste. Het is echt niet best wat daar gebeurt. Als niemand je tips geeft kan je ook de kindertelefoon bellen, die weten hier echt wel raad mee.

Vertel haar dat ze bij jou logeren kan(vertel haar dat je haar vriend niet vertrouwd enzo.). Vraag het wel eerst aan je ouders.

sterkte

Bij mij logeren wilt ze niet, want ze wilt nu bij haar vriend blijven, hoe egoistisch het klinkt.
Ik wil haar echt helpen, máár ook op de achtergrond blijven…

wow dat is wel heftig
wel knap van haar dat ze de politie heeft ingeschakeld. Ik denk dat ze met de politie haar spullen op moet halen ja, en misschien kan ze jeugdzorg of de politie ofzo ook inschakelen voor haar zusje want die heeft nu ook nog steeds een probleem.

heb ook een vriendin met fam. problemen.
je moet je er niet actief mee bemoeien, als je vriendin wat tegen je wilt vertellen dan luister je en geef je advies . maar meer moet je echt niet doen.
anders raak je haar mischien kwijt of krijg je zelf ook problemen met die familie.

verdorie ik wil me er niet actief mee bemoeien!!!

Update
Ze woont nu bij haar zus, en 3x raden?
Ze is zwanger (van haar vriend uiteraard), ze is ong. 3 weken nu, zolang heeft ze ook met hem, wat ik al té snel vind. Ze wilt het houden, dat moet ze zelf weten, en heb al egen haar gezegt dat ze er niet alleen voor staat.

Haar vriend weet het, en die wilt er ook voor zorgen.
Maar wat mij persoonlijk zorgen baart, is het feit dat die vriend niet helemaal spoort. Ik ben bang dat ie haar in elkaar gaat timmeren op ten duur, ik heb al gezegt, heel eerlijk, dat ik er bang voor ben. dat weet ze. Haar ouders weten van niks, maar het verhaal gaat al de ronde. Haar collega’s weten het namelijk ook al (dat ze zwanger is).

Ze mag geen seks voor het huwelijk, streng christelijk

Nu weet ik het helemaal niet meer