Een vriendin veranderd van mening. Hoe moet ik hiermee om gaan.

Hoi iedereen.

Ik hardloop nu al even en sinds vorige week doe ik het een aantal keer samen met een vriendin van me. Vorige week drie dagen achter elkaar gedaan en toen kwam ze ermee dat ze t in t vervolg drie keer per week wilde doen zodat het geen verplichting dient te worden dit elke dag samen te doen.

Dus elkaar drie keer per week zien was genoeg zo. Tenminste zo interpreteer ik dit. Wellicht geen goede interpretatie

Nu kwam ze er afgelopen maandag mee dat ze gisteren krachttraining ging doen (fitness, iets waar ik in een heeeel grijs verleden wat ervaring mee heb, dat was toen vanuit school een paar keer met gymles)

En ze zei later op de avond toen we bij haar waren, ’ ow dat kunnen we misschien ook wel samen gaan doen, dan kunnen we elkaar aanmoedigen’ Ik dacht eerst van he…

Bedoel de vorige week laat ze me weten 3 keer per week zat te vinden en nu zien we als ik dit ook ga doen elkaar zeker 4 keer per week.

Komt bij dat ze sinds begin deze week weet dat ik nog een goedkoop treinkaartje heb van zo een winkel actie. Die moet voor eind volgende maand op. Zegt ze van o ik heb er ook nog eentje, kunnen we misschien samen gaan.

Ik vind t op zich niet erg maar t lijkt erop dat ze erg naar mij toetrekt. Ik hoor haar ook weleens vaker praten over vriendinnen van haar enzo maar ze lijkt er nooit mee af te spreken. Als er al met iemand word afgesproken dan is dat met mij zo lijkt het.

Ik weet niet echt goed hoe ik hiermee om moet gaan, hebben jullie tips?

In welke zin is dit een probleem?

Ik snap het probleem niet. Wil je haar niet zo vaak zien of juist wel? :’)

Ja ik zie het ook niet echt? Ze wil ongeveer 3x per week hardlopen dat heeft er toch niets mee te maken hoeveel ze jou wil zien buiten die 3x hardlopen. Vind je het een probleem dat ze vaak met je wil afspreken ofzo?

Lief toch? (:

Als ze irritant aanhankelijk en stalkerig gaat worden, zou ik het er met haar over hebben, maar ik geloof niet dat dat nu al het geval is? Dus no worries

Het is ook niet irritant.

Het gaat me meer om het feit dat ik ik en ik t ben waarmee ze alleen maar afspreekt. Nogmaals niet erg maar wat nu als ik (ooit) eens zou wegvallen om wat voor reden dan ook?

Over dat ‘veranderen van mening’: kan het niet gewoon zijn dat ze 3 dagen na elkaar hardlopen teveel vond? (wat ook zo is, het is goed om je spieren een dag te laten rusten tussendoor) En dat ‘zoveel samen optrekken’ gaat toch voornamelijk over sporten. Jij bent haar sportmaatje. En omdat ze je zoveel ziet zal ze je ook als een goede vriendin beschouwen waarmee ze ook leuk kan gaan winkelen. Goed toch? Ik vind het eerder haar ‘probleem’ dat ze enkel met jou optrekt. Daar moet jij je toch niet teveel zorgen over maken? Misschien heeft ze daar nu eenmaal niet zo’n behoefte aan. Zolang je niet van plan bent haar plots te laten vallen, lijkt dat me niet zo’n ramp.

Tjongejonge.

Poeh wat een drama.

Goed subforum gekozen ook

Vraag je vriendin wat ze zou willen en het is aan jou om erin mee te gaan of voor jezelf te kiezen