een vriendin van mij doet lullig

Nou ik zal het eventjes vertellen.
ik heb een vriendin die ik al heel lang ken.
Ik kom ook vaak bij haar, maar ze heeft vaak dat ze van die kleine dingen doet die eigenlijk heel lullig zijn.
bijvoorbeeld:
dan kijken we tv, en dan loopt ze naar de keuken en pakt alleen eten of drinken voor zichzelf.
of ze is opeens chaggie en negeert me of geeft bot antwoordt.
of gewoon van die kutopmerkingen maak als ik wat vraag.
&zo zijn er nog veel meer dingen en situaties die er zijn.

ze doet het ook alleen als we bij haar zijn.

hebben jullie misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? of op moet reageren?

Ook naar de keuken lopen en drinken pakken xd?
Verder gewoon een keertje tegen haar zeggen dat je dit of dat een beetje lullig vind. Sommige mensen hebben dat niet door.
Verder niet te veel aandacht aan besteden of ook gewoon raar terug reageren :stuck_out_tongue: ?

ja dat doe ik ook hoor.
maar ze is gewoon zeg maar heel anders als m’n andere vriendinnen…
die doen dat niet en tegen hun kan ik ook gewoon zeggen als ik iets niet leuk vind.
maar bij deze vriendin is het eigenlijk altijd heel anders. XD

Vind je het dan eigenlijk wel gezellig/leuk met haar?
Want het klinkt nu alsof je niet echt op je gemak bent bij haar. Ik heb ook wel eens ‘vriendinnen’ gehad die dat soort dingen deden, waarbij ik me minder voelde ofzo maar daar ga ik niet meer mee om :stuck_out_tongue:

aangezien ze het alleen doet wanneer je bij haar thuis bent… is misschien haar situatie thuis niet zo goed, en voelt ze zich gewoon niet goed op dat moment omdat andere dingen haar dwars zitten.

@Lippglossyy - Ja ik heb het altijd hartstikke gezellig met haar. Maar soms heeft ze gewoon van die buien dat ze opeens zo doet, echt raar. Ik ken haar al vanaf groep 2 (ik ben verhuist maar met haar had ik nog als enige contact), het is dus een goede vriendin van me. Maar soms heb ik het gevoel dat ik alleen vriendinnen met haar ben omdat ik haar gewoon heel goed ken. Als ik haar nu in mijn klas zou hebben zou ik nooit vriendinnen met haar worden.

@xxzekiye - haar thuissituatie is denk ik wel goed. Maar ze is eigenlijk een heel verlegen meisje en alleen thuis en bij mensen die ze vertrouwt is ze denk ik zo?

praat met haar!
misschien zit haar iets dwars waardoor ze zo iets doet!
en doe net zo als wat zij doet, en als ze zegt van waarom doe je dit opeens moet je zeggen dan begrijp je mij ook hoe ik me voel bij jou =)

als het helpt, jij blij, ik blij :grinning:

ja misschien laat ik het ook allemaal wel gewoon gebeuren zonder er iets van te zeggen hoe ik me voel…
bedankt meiden! <3

Is het niet zo dat omdat jullie elkaar al zo lang kennen dat je gewoon zelf drinken en eten mag pakken bij haar thuis? Alsof je er ‘woont’?

ja idd , gaan praten met der…

AlsTu madame =)

gewoon als ze bot doet: ‘is er iets?’
maar dan niet vijandig ofzoiets. vind het inderdaad wel raar. succes ermee

Ik had ook zo’n vriendin.
Oke alleen ze deed nooit eten of drinken alleen voor zichzelf pakken maargoed.
Ze deed wel heel erg vaak bot of reageerde alles op me af.
We gaan nu niet meer met elkaar om niet omdat ze altijd zo deed maar omdat we uit elkaar zijn gegroeid.

Misschien moet je hier eens met haar over hebben?