Een vriend.

Ik twijfelde beetje of ik een topic zou aanmaken maar doe het toch maar.

Ik heb training van een trainer en een hulptrainer. Mijn trainer is jaar of 30 en mijn hulptrainer is net 18. (ik ben zelf btw bijna 17). Op training is gewoon altijd gezellig met mijn team en hulptrainer staat ook wel eens bij ons, na wedstrijden etc.

Sinds een tijdje (± 3 weken) praat ik veel met hem via whatsapp enz. over best wel serieuze dingen. (problemen etc.) We zijn vrienden geworden omdat we over dingen zijn gaan praten waar hij, maar ook ik mee zit enz. Anders was ik eigenlijk nooit vrienden met hem geworden denk ik. Ik vind het een hele aardige jongen maar had het van te voren nooit verwacht. Ik ben nu onderhands ook 2 keer bij hem thuis geweest, maar ik weet eigenlijk niet echt wat ik er mee aan moet.

Aan de ene kant wil ik graag vrienden met hem zijn (ik voel niks voor hem, hij vind mij volgens mij wel een leuk meisje maar hij weet dat ik op moment niemand zie zitten en eigenlijk ook niet op zoek ben naar een relatie, maar dat is op zich mijn probleem niet). Maar aan de andere kant vind ik het ergens raar. Hij is mijn trainer, en ik kan er niet echt met mijn vriendinnen over praten, dan moet ik vertellen waarom ik opeens veel met hem praat (ze kennen me langer van vandaag, ze weten dat ik niet zo snel veel contact met hem zou zoeken voor de lol). En dat wil ik echt niet. Ook gaat hij best snel met vriendschap opbouwen, ik ken hem 3 weken goed en vraagt vaak om af te spreken. Ik vind het gezellig maar ik vind het toch ergens apart.

Ik weet niet wat voor advies ik precies verwacht, maar misschien gewoon een reactie met hoe jullie er over denken?

Het gaat toch om je hulptrainer? Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed. Wat maakt het nou uit dat hij je hulptrainer is (volgend jaar krijg je toch een nieuwe, of niet?) en hij is maar 1 jaar ouder dus het leeftijdsverschil is ook niet groot. Jullie kunnen toch gewoon vrienden zijn? Ik snap het probleem niet XD

leeftijdsverschil gaat het me ook niet om. Meer dat jullie niet denken dat het oude kerel is. & hij blijft ons waarschijnlijk trainen. Ons hele team gaat door en onze echte trainer wil ook door blijven trainen. Dus waarschijnlijk blijft hij ook gewoon.

Ik weet het probleem zelf ook niet echt. Waarom ik het dan neer zet, geen idee misschien om het even van me af te schrijven. Omdat er me blijkbaar toch iets dwars zit en ik niet zo goed weet wat.

Het is meer dat ik het redelijk apart vind om opeens (en zo snel) op zo’n manier met hem om te gaan. Bij trainingen is het soms ook best raar/ongemakkelijk, aangezien ik hem nu opeens wel goed ken.

Gaat het nou om je trainer of hulptrainer? Ik kan vast niet goed lezen, maar dat is me niet duidelijk, haha.

hulptrainer. Nee ik word niet zo snel vrienden met mannen van 30 haha. en gaat ook niet om de leeftijd of iets. Meer om dat ik zo snel goede vrienden met hem ben geworden, wat eigenlijk niet echt goed voelt.

Volgendsmij worden jullie al langzamerhand vrienden en als je meer wilt moet je het gewoon rustig opbouwen en het er met hem over hebben als je het echt wilt!
maar eerst even aankijken ofso?

~ ik kan ook niet heel goed advies geven ofso :blush:

ik wil niet meer dat vrienden met hem zijn. & dat is mijn probleem ook niet echt. Ergens voelt het voor mij niet helemaal lekker, en ik weet niet waarom. Dus ik dacht misschien is hier een helder licht die mij wat beter begrijpt dan ik zelf doe. (:

Als jullie gewoon vrienden willen zijn kan dat toch? En je weet zelf of dat meer is of niet, je hoeft je heus niet te verantwoorden aan je vriendinnen :slightly_smiling_face:

Ergens voelt dat wel zo. Aangezien de meiden uit mijn team best goede vriendinnen zijn. We spreken vaak af en blijven altijd na de training minstens een half uur nog kletsen. (:

En over hem leuk vinden of niet, dat ik hem niet leuk vind geloven ze echt wel als ik dat zeg. Daar maak ik me geen zorgen over. Over zijn bedoelingen ga ik even niet nadenken. Hij laat wel merken dat hij me een leuk meisje vind, maar of hij wil dat dit uitloopt op een relatie denk ik niet. & hij weet ook dat ik daar niet op zit te wachten.

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Je gaat vriendschappelijk om met iemand waar je ‘les’ van krijgt. Voelt het misschien alsof je bijvoorbeeld een docent buiten school ziet ofzo? Dat de afstand die er hoort te zijn tussen de 2 ‘posities’ te klein is geworden?

Ik zou het gewoon gezellig met hem hebben maar hem wel duidelijk laten merken dat je niet meer in hem ziet dan een vriend. En tegen je vriendinnen kun je toch gewoon zeggen dat hij heel aardig is en dat jullie vrienden zijn…?

nee dat is het denk ik ook niet. Hij is mijn hulptrainer, en heb hem al meer dan een jaar als hulptrainer. Sinds een half jaar gaat mijn hele team al niet meer met hem om als hulptrainer. Dat is eigenlijk begonnen toen ik - maar ook andere van het team- een half jaar geleden meer begon uit te gaan en hem wel eens tegen komen/kwamen. Gewoon gezellig kletsen enzo. We schelden hem ook wel eens voor de grap uit bij trainingen dus positie verschil is het probleem niet echt. Meer dat hij mij achtergrond weet, ik weet dat hij als hij me ziet aan dingen denkt wat ik tegen hem heb verteld. Maar ook andersom heb ik het zelfde.

als het voor jou niet goed voelt moet je dat wel duidelijk maken. zeg gewoon eerlijk dat het misschien iets te snel gaat naar jouw idee.

volgens mij vind je het stiekem toch wel interessanter dan alleen een vriend. dat idee heb ik gewoon.
Wat maakt t uit dat t je hulptrainen is? zijn er regels dat je niks met je hulptrainer mag beginnen? hij is 18 en net zo vrij als alle andere vrije jongens hoor:)

Nee dat is het niet. Ik heb het er vandaag met goede vriendin over gehad. & ik denk dat ik ergens toch banger ben dat hij mij leuk vind (door dingen die hij zegt en doet merk ik toch ergens in dat hij mij meer op die manier bekijkt dan ik hem)
en dat ik ergens niet zit te wachten op zo’n close vriendschap. Ik ga gewoon iets meer afstand houden en hoop dat ik gewoon met hem om kan blijven gaan als vrienden maar niet te veel dat het meer op vriendje-vriendinnetje gaat lijken.

Laat hem inderdaad weten ‘Vriendschap en niet verder’. Let daarnaast ook goed op wat je zegt en hoe je het zegt. Ga niet te diep in op de dingen. Hou het toch een klein beetje oppervlakkig.