Een vriend vindt goede vriendin leuk

Hi,

Ik heb een vriend die ik lowkey leuk begin te vinden. In het begin had ik het gevoel dat hij mij ook leuk vond, omdat hij zich heel netjes gedraagt en veel respect voor mij heeft (gewoon omdat ik een vrouw ben). Maar laatst begon er iets fout te gaan met mijn vriendins gezondheid (darmklachten). Wat natuurlijk heel erg is. Maar sinds dien houdt hij zich daar heel erg mee bezig en vraagt hij de hele tijd aan haar hoe het met haar gaat en wat de dokter zei. Ik heb daar nogal last van, omdat ik het gevoel krijg alsof ik onzichtbaar voor hem ben. Ik weet dat dat heel erg toxic van mij is, maar het is een gevoel waaraan ik letterlijk niks kan doen. Ik wil graag weten waarom hij dat doet. Is t omdat hij haar leuk vindt of omdat hij het gewoon belangrijk vindt om te weten? Daarom wil ik hem testen door te doen alsof ik ook lichamelijke klachten heb en dan wil ik zien hoe hij reageert. Gaat hij dezelfde aandacht ook aan mij geven of gaat zelfs z’n ziel t niet horen?

Mijn vriendin is niet goed in Engels. Dus hij legt de grammatica aan haar uit. Terwijl hij t uitlegt, kijk ik met hem mee. Zegt hij na afloop tegen haar: “Je mag me altijd appen als je t niet begrijpt.” En tegen mij zegt ie: “En jij ook. Maar jij snapt t volgens mij allemaal al” Hoe kom je erbij dat ik t allemaal al weet? Ben je helderwetend ofzo? Vind dit echt niet meer leuk. Help.

Ik zou niet doen alsof je lichamelijke klachten hebt, daar kun je niet mee spotten. Wat je vriendin heeft is natuurlijk niet leuk, ik denk dat hij erg zorgzaam is. Het kan inderdaad dat hij haar leuk vindt, je kan hem ook vragen om samen iets leuks te gaan doen.

En met het Engels, waarschijnlijk ziet hij in dat jij minder moeite hebt met Engels dan haar. Vaak kun je aan iemands reactie wel zien of hij/zij het begrijpt

1 like

Helemaal met @Mirrorball eens

1 like

It’s not that deep. Je loopt er van alles achter te zoeken, terwijl die jongen zich gewoon zorgen maakt om je vriendin. En wat betreft dat Engels zal hij het ook wel gewoon zo bedoelen, jij hebt zijn hulp niet zo hard nodig als zij. Dat moet je juist als compliment zien!

En doen alsof je lichamelijke klachten hebt is echt een heel stom idee. En ook respectloos tegenover je vriendin. Ze kan er misschien ontzettend last van hebben en is waarschijnlijk totaal niet bezig met hoe die jongen er op reageert, en jij bent alleen maar bezig met dubbelzinnige signalen zoeken en medelijden hebben met jezelf.

Als je hem leuk vind, vraag dan gewoon of hij met je wilt afspreken en dan merk je vanzelf of zijn gevoelens wederzijds zijn. Je kan wel lopen gissen naar wat hij allemaal denkt en voelt, maar zolang je het niet uit zijn mond hoort komen kun je theorieën blijven verzinnen wat het allemaal wel niet betekent.

2 likes