Een vriend, verliefd op iemand anders maar hem niet kwijt willen.

Hoi meiden!
Ik heb een probleem… Ik heb nu bijna 1 maand met mijn vriend. Ik vind hem superleuk, alleen toch even niet. Zijn innerlijk is om van te dromen, maar zijn uiterlijk is echt een groot nadeel. Soms als we gesprekken hebben dan is hij alleen maar bezig met sex… Ik ben nu 14 en hij ook en toch vind ik dat nog erg jong. Ik snap hem op een of andere manier wel, maar toch vind ik het vaak heel vervelend. Ook als we samen afspreken wil die steeds verder, toen we voor het eerst afspraken wilde ie gelijk zoenen ( omdat hij zo kon later zien dat ie verschrikkelijk veel van me houd ). De 2e keer zat ie vreselijk veel aan me, en ik vind dat toch vrij lastig. Dus vanmiddag heb ik het aan hem verteld, ook dat ik vaak momenten heb dat ik echt absoluut niks voor hem voel. Hij begreep het zei ie, en hij had het soms zelf ook wel eens. Ook zei ie dat ie dat ik juist verder wilde gaan en dat ie daarom alles zo snel deed. Dit vond ik toch erg raar om te horen.

Volgens mij kennen de meeste van jullie die app ‘Tinder’ wel? Nou, ik had het net gedownload en ik was al druk bezig. Tot ik opeens een hele leuke jongen zag, hij is 15 en erg knap. Ik had hem geliked en toen kreeg ik gelijk een melding dat het een match was! Ik begon gelijk tegen hem te praten en al gauw wisselden we onze snapchats uit. We stuurden elkaar iedere dag minimaal 20 snaps en hadden dan ook hele gesprekken. Ik begon steeds meer interesse in hem te krijgen. Uiteindelijk vroeg ie heel schattig om mijn telefoonnummer en vertelde dat hij het ook best spannend vond. Ik gaf hem mijn telefoonnummer en al gauw raakten we aan de praat. Vannacht zelfs tot half 4. Ik vind hem echt superleuk en hij mij ook! Hij woont in het noorden van friesland en ik in het zuiden van Overijssel. Toch willen we heel graag een keer afspreken.

alleen, ik zit dus met mijn vriend. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik vind het echt heel leuk, maar toch eigenlijk totaal niet. Hij stuurt iedere ochtend een lief berichtje met hoeveel hij wel niet van me houd en ik heb hier dus ook heel veel moeite mee. Ik wil hem eigenlijk niet kwijt, maar ik twijfel heel erg om het uit te maken. Want het gevoel wordt echt steeds minder, heel erg. Dus bij deze: wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik ben al een tijd erg depressief en dit werkt er ook lekker op tegen. Hebben jullie tips? Advies?

xx XYMDBX

Ik zou als ik jou was het uit maken. Ze zeggen altijd ‘ga voor de tweede, want anders vond je hem niet leuk als je blij zou zijn met de eerste’ zoiets volgens mij haha. Maar doe wel voorzichtig als je gaat afspreken met hem!

[euk!

Tja… Als je ‘‘verliefd’’ bent op je vriend, zou je zeggen dat je niet zo snel iemand anders leuk zou gaan vinden, en al helemaal niet via het internet… En als hij de hele tijd om seks loopt te zeiken zou ik echt op 'm afknappen.
Wat ik zou doen is gewoon met die jongen van Tinder afspreken en kijken hoe hij is en of hij echt zo is als dat je had gehoopt. Als dit zo is, dump je je vriend, zo niet, dan blijf je lekker bij 'm (of niet haha). Misschien is dit heel achterbaks, maar zo kom je er wel soort van achter wat je ‘‘echt wil’’.

Volgens mij heb je innerlijk en uiterlijk door elkaar gehaald. Twijfels zijn nooit goed en dat jij aandacht gaat zoeken bij die andere jongen al helemaal niet, daarbij heb je pas net één maand een relatie. Andersom zou je dat ook niet leuk vinden als je vriend zoiets zou doen. Als ik dit verhaal zo lees zou je beter voor die jongen van Tinder kunnen gaan, maar pas afspreken als je relatie beëindigd is.

Ik zou het uitmaken. Als je na een maand al je vriend al irritant vind en hij jou keuzes niet kan accepteren…
En daarnaast vind jij ook al iemand anders leuk.

Dat zeg ik ook, dat dit heel achterbaks zou zijn. Maar als je je na een maand al gaat irriteren aan je vriend omdat hij nu al steeds met seks begint, en dat je iemand anders leuk begint te vinden, maar diegene van internet is, dan zou ik ook niet weten wat ik zou moeten doen. Eigenlijk zou je diegene van internet beter moeten leren kennen, of hij eigenlijk wel zoveel beter is dan je vriend, zodat je dus niet je vriend dumpt voor een of andere eikel. En ‘‘vreemdgaan’’ is het nog niet echt, behalve als je van plan bent gewoon een relatie met hem aan te gaan om te kijken hoe het bevalt, en je vriend niks te vertellen en die relatie ook gewoon nog zo houden. Aan het lijntje houden klopt wel.

Ik snap sowieso niet dat je behoefte hebt om tinder aan te maken als je een vriend hebt. Ik heb het idee dat je hem iig niet meer leuk vindt.

Waarom dump je alstublieft niet gewoon alle twee en ga je je erna bezig houden met andere dingen dan jongens?

Je vriend gewoon confronteren met het feit dat je niet gediend bent van zijn gedrag.

Het feit dat jij andere jongens je telefoonnummer geeft ondanks dat je een vriend hebt vind ik al heel raar.
Advies: Je maakt het uit met je vriend en doet lekker waar je zin in hebt.

Het is dat je maar 14 bent en dus nog zo jong. Maar had je wat ouder geweest en al dus meer verstand over relaties dan had ik dit bijzonder walgelijk gevonden.

Een innerlijk om van te dromen??! hahah daar lijkt het niet op uit als je jou beschrijving over hem ziet

Maargoed Maak het uit met je vriend want blijkbaar vind je hem niet leuk. Ook al ben je bang om hem te kwetsen.