Een vriend van mijn zus

Heej heej,

Ik heb de laatste vier maanden last van een probleem waarvan ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik hem op moet lossen, hij is best ingewikkeld maar ik zal proberen hem zo goed mogelijk uit te leggen.

Mijn zus werkt bij een vereniging en daar zit ook een jongen, die jongen is een normale vriend van haar geworden. Hij is een keer bij ons thuis geweest toen en toen heb ik even met hem gepraat en die avond had ik een vriendschapsverzoek van hem op facebook beetje snel maar ik dacht oke en had hem gewoon toegevoegd. Toen stuurde hij al bijna direct op facebook een bericht “mag ik je nummer kunnen we even praten”. Dat vond ik een beetje vaag dus ik had op gelezen gedrukt ( zodat hij zag dat ik gelezen had) en had het verder genegeerd, stuurt hij bijna direct weer allemaal vraagtekens erachter aan. Toen ben ik nogal dom geweest en heb mijn nummer gestuurt.

Om een lang verhaal kort te maken nu "stalkt"hij mij een soort van op whatsapp en facebook elke keer als ik online kom stuurt hij direct een berichtje en gaat hij allemaal zielige dingen sturen als hij ziet dat ik niet antwoord. Ook had een vriendin van mij voordat ze naar mijn verjaardag toe kwam op facebook gezet “op weg naar birthday bash …” diezelfde avond was hij toen ook langsgekomen op mijn verjaardag onuitgenodigd.

Nou wil ik graag weten wat ik er tegen moet doen want tbh zijn berichtjes zijn echt te irritant aan het worden want ik wil gewoon op whatsapp met vriendinnen kunnen praten zonder dat ik continu gaat appen. Ik wil het liefst ook niet al te gemeen tegen hem zijn aangezien hij het best moeilijk heeft ( hij is 27 en heeft nog steeds geen vriendin en is best hopeloos en zijn moeder heeft het ook moeilijk ed.)

hopelijk kunnen jullie mij helpen xx

Zeg dat je er niet van gediend bent, expliciet. En als hij niet luistert, zeg je het tegen je zus.

Dan nog zou ik eerlijk zeggen dat je liever niet hebt dat hij zoveel stuurt.

Geen wonder dat hij geen vriendin heeft zeg

Zeg dat hij moet ophouden met jou dingen sturen. Of blokkeer hem (meteen nadat je het gezegd hebt of als hij doorgaat met berichten sturen).

Zeg hem gewoon eerlijk dat je geen interesse hebt in hem, dat lijkt mij het meest effectief.

Ik heb hem een keer gezegd dat ik hem niet beschouw als een vriend van mij en dat ik ook zeker niet geinterresserd in hem ben. Toen was hij soort van boos op mij geworden en zei hij dat hij mij wel zag als een vriendin van hem en dat hij zo deed bij al zijn vriendinnen. Toen heeft hij ongeveer drie dagen niks gestuurd maar daarna deed hij het weer volop. Het lijkt wel alsof de dingen die ik zeg niet echt aankomen :S

Blijkbaar kwam het toen toch aan en is hij om wat voor een reden dan ook weer gewoon begonnen.

Wat ik zou doen: hem zeggen dat ik niet genoeg interesse in hem heb om zoveel met hem te appen, prima als hij dat wel met zijn vriendinnen doet maar jij beschouwt hem niet als vriend. Zeg dat hij ook niks terug van jou hoeft te verwachten. Vervolgens negeer je hem, als hij toch blijft sturen zou ik hem gewoon lekker blokkeren (en dat ook eventueel aan hem melden, want hij mag toch ook echt wel een keer leren wat grenzen zijn wat dat betreft…!!!)

heb je het al tegen je zus gezegd?

Ja ik heb het er met haar al vaak over gehad zij begint de laatste tijd ook wel te vinden dat hij wat opdringerig is maar ze heeft er zelf niet zo veel last van.

Ja blokkeren dus. Als 'ie niet wil luisteren merkt ie vanzelf wel de gevolgen.

Zeg duidelijk dat je hier niet van gediend bent, wordt hij boos? blokkeer hem dan, ook op facebook.