een vriend van me »

heej!
Ik maak me echt super zorgen om een hele goeie vriend van me.
Hij heeft thuis ruzie, haalt slechte cijfers, probleem met zijn vriendinnetje. Hij zegt elke dag dat hij voor de trein of een auto wil springen, omdat hij tè veel stress heeft. Maar als ik hem zie lijkt hij gewoon normaal. Alsof er niks aan de hand is. Hij vind zichzelf ook nog eens te dik terwijl hij niet dik is. hoog uit een beetje stevig. Ik vind dit echt heel erg en kan het nergens kwijt. Want hij is echt een super goeie vriend van me en hij vertrouwt mij dus ga ik dat niet doorvertellen. Ook wil hij niet naar de vertrouwingspersoon op school. Ik heb hem vertelt dat ik soms om hem moet huilen en nu wilt hij dat ik hem negeer omdat hij denkt dat hij mijn leven verpest. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

xx.

Aandacht te koooort. ><’

Als je het niet zou doorvertellen… Dan maak je ook geen topic aan op internet. Dat is namelijk openbaar, en wie weet, leest iemand die hem kent dit en herkent hij/zij hem daarin. En dan heeft hij problemen.

Verpest het moment nou niet XD. Het lijkt me grappiger als die gene dr achter komt.___.

ik zou vooral goed luisteren naar hem. als hij je iets verteld enzo.
Hem zkr niet in de steek laten
:slightly_smiling_face: enja hem proberen op te beuren enzoo

nou mij niet. en nee hier heb ik wat aan. in elk geval weet ik nu wel wat voor slechte mensen er hier op de wereld leven :wink:

Als je dat weet, moet je vooral een openbaar topic openen.

Sorry hoor, maar de dingen die de TS weet vertelt die jongen vast niet aan iedereen. Dus kan je ook niet aan deze tekst afleiden wie het is.

OT: Ik weet niet zo goed wat je moet doen. Je moet hem in ieder geval duidelijk maken dat je het contact echt NIET wil verbreken. Sowieso is dit nogal een lastige situatie omdat hij het idee heeft dat hij je alleen maar tot last is. (Denk ik) Misschien zou je aan hem uit kunnen leggen dat dat niet zo is…

chat met 't JAC

Neem 1 ding van mij aan.
Mensen die roepen dat ze zelfmoord willen plegen, doen het toch niet.
De stillere typetjes die juist aan niemand hun problemen vertellen, die doen het als eerste!

geen zorgen dus, maar wees wel een goede vriendin voor hem, in deze tijd heeft hij je wel nodig.

Bel de kindertelefoon.

hem niet in de steek laten,
ookal krijg je ruzie of iets van die shit.
met zn vriendinnetje praten,
vragen wat zij er van vind en misschien met hem een dagje iets leuks gaan doen zodat ie alles vergeet.
sucses.

zoals LETTAA zegt als iemand serieus zelfmoord overweegt vertelt hij/zij dat aan niemand, mensen die zelfmoord plegen denken dat ze hun problemen nergens kwijt kunnen, houden alles voor zichzelf. daarom zijn het juist de mensen van wie je het het minst verwacht degene die zoiets ook daadwerkelijk doen.
dus een grote kans dat hij die ideeën van hem toch niet gaat uitvoeren, maar zorg er wel voor dat hij je kan blijven vertrouwen zodat hij met zijn problemen naar jou blijft komen.

HALLO!
wat doen jullie (Bijna)allemaal lekker aardig zeg…

NOT!!

zoiets kan een serieus probleem zijn en wat maakt het nou uit dat ze een topic opent dan vertelt ze het nog niet door ze schrijft het van zich af en VRAAGT jullie iets.
ze vraagt niet om domme opmerkingen waar ze niks aan heeft…

gewoon veel met hem dr over praten.