Een vriend van me is op mij, maar ik niet op hem.

Een jongen uit mijn klas die ik aardig vind heeft tegen mijn beste vriendin verteld dat hij op mij is, en zij heeft dat aan mij verteld. Ik vind hem niet leuk en dat heeft zij hem ook wel verteld, maar wat als hij me vraagt? Ik wil hem geen pijn doen, maar ik ga ook geen ja zeggen. Ook zit hij met zichzelf in de problemen (extreem) en ik ben bang dat hij zichzelf wat aandoet als ik nu ook al -voor zijn gevoel- hem niet mag ofzo. Ik loop er nu al even mee rond en ik word hoe langer hoe zenuwachtiger, wat moet ik doen volgens jullie?

Het lijkt me beter -als hij je vraagt- om nee te zeggen en het hem dan uitleggen, dan ja tegen hem zeggen terwijl je niets voor hem voelt.

Je moet dan gewoon tegen hem zeggen, dat je 'm echt wel aardig vindt enzo, maar dat je niet verliefd op hem bent, en dat je denkt dat je ook niet verliefd op hem zal worden, omdat hij je type gewoon niet is.

Precies dit.

ik heb hetzelfde probleem. hij vroeg op wie ik was, dus ik zei J. en hij (D.) zei dat hij op mij was :S

s: gewoon eerlijk zijn. Liegen zou echt nog erger zijn, en dan voelt hij zich nog rotter. Blijf wel vrienden, als dat kan n__n