Een vriend die verliefd op je is

Hee, ik ben erachter dat een vriend van me mij leuk vindt. Nu heb ik hem wel gezegd dat dat gevoel niet wederzijds is maar hij blijft wel heel erg met me flirten. Op zich vind ik dat niet zo erg alleen levert het soms wel ongemakkelijke situaties op en ik wil ook niet per ongeluk iets “bevestigen” ofzo. En volgens mij denkt/hoopt hij ergens dat ik wel ook verliefd word op hem.
Hebben jullie dit weleens gehad en wat hebben jullie toen gedaan of gezegd om het gewoon duidelijk te maken?

Oh ik begreep het eventjes niet meer, maar toen begreep ik dat je een typfout heb gemaakt :'3. Je hebt namelijk gezegd dat het gevoel wederzijds is.

Nouja, ik denk dat je het eerst subtiel duidelijk moet gaan maken en als dat niet werkt, duidelijk vertellen dat je geen gevoelens voor hem hebt.

Ik hoop dat je hem hebt gezegd dat je gevoel niet wederzijds is…
anders zou ik even je titel met ‘girlscene’ erachter op google intypen, er zijn heeeeel veel topics hiervan op girlscene.

Zeg gewoon dat hij moet ophouden met flirten, probleem opgelost.

Sorry! Ik heb het verbeterd :slightly_smiling_face:

Ik had het eens andersom… :thinking:
had toen echt duidelijkheid nodig. Dus misschien duidelijk zeggen dat je niks voor hem voelt en dat hij geen hoop moeten krijgen hierin? :slightly_smiling_face:

Hij kan alleen stoppen met flirten ed. maar van die verliefdheid komt hij niet snel af.
Als je wil dat hij het gewoon niet laat merken, dan moet je hem dat gewoon heel duidelijk maken. Gewoon zeggen dat het écht niets wordt.
Maar anders zul je het contact beetje moeten verminderen zodat hij ‘eroverheen’ komt.

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Het is van belang dat je blijft herhalen dat het gevoel niet wederzijds is, helemaal als je denkt dat hij weer flirt.

Ik heb geluk dat die vriend van mij in Belgie woont en ik hem daardoor ook minder vaak zie. Daarnaast hou ik de gesprekken voor nu gewoon een beetje oppervlakkig, eindig smsjes enzovoort ook niet met ‘liefs’, ‘kusjes’, of wat dan ook. En verder is het echt van belang dat je het herhaalt, want als iemand echt verliefd is, vooral die vriend van mij, zoeken ze achter alles wat je doet iets, zonder dat je dat zo bedoelt, of zonder dat je zelf doorhebt dat ze daar iets achter kunnen zoeken.

Eerlijk zeggen…Ik had het ook eens aan de hand. Z’n vrienden vertelden me dat hij superverliefd op me was en hij was een goede vriend maar absolùùt m’n type niet. Ik heb heel lang gewacht maar na een tijdje hakte ik gewoon de knoop door toen hij een berichtje stuurde of we wat zouden gaan doen. Ik zei gewoon : ‘ik heb gehoor dat je me leuk vindt, is dat zo…?’ en dan ‘Ik vind je een geweldige jongen maar ik vrees dat ik niet hetzelfde voel…Hopelijk even goede vrienden.’

Ik heb een zeer goede vriend gehad die toch verliefd op mij bleek te zijn. Ik heb 'm gezegd dat ik geen relatie met hem zou willen, want, ten eerste voelde ik geen verliefdheid voor hem, en ten tweede, ik hem niet kwijt wil als gewone zeer goede vriend en dat, als we een relatie zouden krijgen, als dat ooit mis mocht gaan, dat ik hem als gewone goede vriend (9 van de 10x) ook kwijt zou raken

Dus ik heb hem duidelijk gemaakt dat er GEEN relatie voor ons in zat/zit

Bedankt voor de reacties!
Ik zie hem binnenkort weer dus dat is een goede gelegeheid om alles gewoon even duidelijk te maken denk ik. Ik hoop wel echt dat onze vriendschap gewoon blijft want ik wil hem niet kwijt als vriend, deels ook omdat weet dat hij mij nodig heeft en vertrouwt. Misschien dat het daarom ook wel moeilijker is om het echt duidelijk te maken, want ik wil hem echt geen pijn doen.

Ik herken het, het is even doorbijten, zeg niet te veel letterlijk, dan raak je hem kwijt als vriend. Je kunt ook het domme blondje uit gaan hangen en doen alsof je zijn flirts ‘niet door hebt’.

Succes! (K)

Juist niet. Ik had ze écht niet door, waardoor ik ook echt niet doorhad dat een vriend van mij verliefd op me was. En daardoor ging ie alleen maar harder proberen.

Je moet zijn flirts echt afwijzen en echt blijven zeggen dat het gevoel niet wederzijds is, ookal doet dat pijn en is het echt niet leuk om dat blijven te herhalen. Maar anders geef je hem hoop. En zolang je dat op een vriendelijke manier blijft doen, valt het echt wel mee hoe dat de vriendenrelatie aantast.

ik heb ook een vriend die op mij verliefd is maar ik niet echt op hem.hij blijft ook flirten :S