een vraagje over permanente relaxer

Ik ga morgen me haar straighten met een relaxer van het merk Dark&Lovely.
Ik had het vorige jaar ook gedaan maar dan met een kinderversie, maar hij heeft helemaal niet gepakt alleen mijn voorste plukjes waren kaarsrecht :frowning_face:
Nu ga ik het dus weer doen , maar dan voor oudere mensen.

Alleen heb ik nu een vraagje ; als ik mijn haar van te voren stijl met een stijltang , zal het dan beter pakken. Of is dit juist erg slecht ?!

–'trouwens ik heb krullenhaar , en beneden is het een beetje pijpkrullend.

nobody? :blush:

Ik heb geen idee, maar het is het merk, niet de merk. :slightly_smiling_face:

Hoi! Ik heb mijn haar een aantal jaren geleden laten relaxen bij een professionele kapper. Ik vond het best een eng proces en veel mensen waarschuwden mij voor de nadelige effecten: dood haar, afbreken van haar en gespleten punten. Desondanks ging ik er toch mee door. In het begin was ik er super blij mee! Voelde me heel mooi en kreeg ook complimenten, al vonden de meeste mensen dat mijn krullen mij mooier stonden.

Maar goed, na een tijdje werd het effect minder en moest ik het alsnog hele tijd met de stijltang bewerken (super slecht voor je haar). En de krullen die ik overhield als ik het nat maakte waren ook lelijk. Daarnaast brak mijn haar constant af en heb dus anderhalf jaar erover gedaan mijn haar weer gezond te laten worden!

Ik raad het je STERK af het te doen. Met een stijltang kun je hetzelfde effect bereiken (is ook slecht voor je haar maar minder dan relaxen, mits je de juiste beschermende producten gebruikt).

Als je het toch wilt doen, ga naar een professionele kapper en laat het daar doen… Altijd minder kans dat je het verprutst dan wanneer je zelf met het chemische spul aan de slag gaat. Je moet je haar overigens een paar dagen niet nat maken voordat je het gaat doen. EN ZEKER NIET EERST STIJLEN. Ik denk dat je dan geen haar meer over houdt…

Veel succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zoek anders nog meer informatie op internet, bekijk verschillende bronnen aangezien sommige bronnen niet betrouwbaar zijn.

ik weet het ook niet. heb het merk wel in de schappen zien staan en hoor er veel goede dingen over. blanke meiden met normaal haar gebruiken het ook gewoon (: ben zelf ook blank en wil misschien het maskertje kopen.

aan de ene kant heb je groot gelijk. Maar ik wil het toch doen.
Geen idee waarom , want er kan veel schadelijke dingen gebeuren met mn haar.
Maar ik wil het alsnog proberen.
Ik heb wel op internet enzo gezocht over of ik mn haar moet stijlen of niet , maar ik heb daar niets over gevonden:(

ja er staat voor afro haar en voor meisjes met echte afrikaanse krullen , maar ik heb ietjes minder dan afrikaanse krullen. dus ben benieuwd :slightly_smiling_face:!

Nouja, toen ik het liet doen bij de kapper mocht ik het een week (ofzo, kan ook 4 dagen geweest zijn) niet nat maken. Omdat de vetten die het haar dan aanmaakt het ook gedeeltelijk beschermt. Maar je haar eerst stijlen is heel onlogisch? Waarom zou het dan beter zijn? Het is een chemische crème die je in je haar smeert, dan wordt het sowieso stijl.

Oh bij deze die ik heb mag je het wel nat maken , maar je moet het elke dag insmeren met olie (maaktnietuitwelke) ik doe dan gewoon heel veel olijfolie. nou het klinkt wel logies want, ik dacht als ik het stijl en dan dat spul erop zet, dan vormt het misschien al sneller omdat het al stijl is en dan pakt het ook beter. want als ik dan gewoon krullen heb dan gaat het misschien moeilijker pakken

Als je het goed uitsmeert en overal goed verdeelt pakt het beter op onbewerkt haar lijkt mij! Ik hoop dat het goed uitpakt voor je, en ik denk ook dat het voor iedereen anders is. Sommige meisjes doen het vaker en hebben nooit last van haarbreuk etc. Succes!

Najaa ik zal wel even verder kijken op internet , voordat ik het doe
Dankje :slightly_smiling_face:

Laat het toch tenminste bij de kapper doen… Misschien ben ik gewoon te gehecht aan mijn haar, maar ik snap echt niet dat je daar zo’n groot risico voor wil nemen, ook al hoor je van andere mensen dat het mis gelopen is. Ik bedoel, als je een beetje rondgoogled dan zie je zelf verhalen van mensen die er kale plekken door hebben opgelopen.

ik heb net mn zus gebeld en ze heeft zelf ook haar haar eerst gestijld , en het was toen ook gelukt :slightly_smiling_face:

Ik heb het vorige jaar toch ook gedaan, er is niets gebeurd hoor?

Met een kinderversie die niet goed werkte?

ja hij pakte het niet goed, dat was alles.
Dus nu doe ik het met een andere.

En trouwens die kinderversie is voor meiden van 6/7 watik dus allang niet meer ben.

maar dat was dus de kinderversie waarvan de chemicalien nog niet half zo sterk zijn als bij een normale, en dan heb je ook nog eens de versie voor afrikaans haar.

Dat is naast het punt… Je hebt dus geluk gehad met die die je vorig jaar hebt gebruikt omdat het niet goed werkte, nu ga je dus nog eens op goed geluk wat chemische troep in je haar gooien en dan maar hopen dat het niet gaat uitvallen… Ik zeg maar, het is jouw haar en je doet ermee wat je wilt, maar als je niet teveel risico’s wil nemen, geef je beter wat meer uit en ga je naar de kapper.

zou kunnen ja, maar anyway ik wl het toch doen .

Zou kunnen?
Ik hoop toch dat je je zelf ook wel kan bedenken dat dat echt zo is. x’)

Maargoed, we zien je wel weer terug met een topic als je je haar kort moet knippen he :slightly_smiling_face: