een vraagje over microfoon

ik ben bijna jarig en omdat ik heel erg van zingen houd,
en het graag echt proffesioneel wil opnemen, krijg ik een microfoon voor mijn verjaardag. nu weet ik dus niet welke microfoon ik moet kiezen, omdat er veel goede zijn, en je bij sommige wel over muziek heen kan zingen.

wat ik graag wil is dat ik een liedje af kan spelen waar ik dan overheen kan zingen.
en hij moet als het kan een usb aansluiting hebben,
dan zou ik een mixproggama moeten hebben en dan zou ik altijd kunnen downloaden.

nu dus de vraag of een van jullie weet welke microfoon ik het beste zou kunnen kopen. want als ik rondzoek kom ik wel het een en ander tegen maar ik heb hier zelf geen ervaring mee,

natuurlijk heeft niet iedereen hier ervaring mee maar als je iets weet of je hebt iets thuis zou ik het graag willen weten:)

dankuuu:)

Ik zou het niet weten… Geen ervaring.

Beschouw dit maar als een up! :relieved:

Mijn vriend weet ik dat. Die werk dagelijks met microfoon. En die weet er wel veel van

miss naar zon winkel gaan daar advies vragen?

Ik vind Yamaha altijd een goed muziekmerk, heeft over het algemeen het mooiste geluid maar ik heb eerlijk gezegd ook geen ervaring met microfoons.

oke dankje!

maybe als iemand dit weet:
Voor goede zang, instrument of stem/spraak opnamen zet je nooit je speakers aan omdat dit dan weer via de microfoon wordt opgenomen. U heeft dus altijd een koptelefoon nodig mocht u met muziek of audio willen mee zingen of inspreken. maar dan word de muziek toch niet opgenomen? alleen de zang? of is dat heel dom?

Ja, professioneel gezien wordt het ook zo gedaan. Je speelt in principe verschillende ‘lagen’ apart in en met een programma plak je het dan bij elkaar. Ik denk dat ze daarnaar refereren, jij wilt wss gewoon met een video camera opnemen en met de karaokeversie meezingen zodat je beiden in een keer hebt. Kan ook, dat laatste is makkelijke maar het eerste is professioneler. Je kunt namelijk de stukken afzonderlijk bewerken, langer maken of korter, kleine geluidsaanpassingen etc. Je kunt er een 100% volmaakte song uit krijgen, maar je moet wel weten hoe het moet en dat is vrij lastig :grin:

up, sorry maar maybe weet iemand het.

oww sorry!

echt superbedankt!
nu weet ik het,
dankjewel!

dan is het beter om ook echt een proffesioneel mixprogramma te hebben.

Nou professioneel, je kunt daar makkelijk aan kopen via piratebay oid dus dat moet geen probleem zijn. MAar je moet wel rekening houden met dat het ingewikkeld is en dat je het niet zomaar ff onder de knie gaat hebben!

Ik kan ook ff geen namen vinden, ik heb zelf nl. een Mac en ik kijk dan naar totaal andere programma’s, maar even googlen en je bent klaar :3

oke,

bij de microfoon die ik koop zit een programma,
dus dan word het oefenen,

Dit ja. Ik weet ook niet in hoeverre je het hebt over professioneel opnemen, maar als je echt zang op wilt nemen zul je voor een condensator microfoon gaan met plopkap ervoor voor de harde klanken. Dan heb je ook phantom voeding nodig (condensator microfoon verbruikt flink wat) en die kun je ook niet direct aan je computer aansluiten… Dat is overigens behoorlijk wat geld.

Als je iets boven kwaliteit van de gewone USB microfoons - die zijn bedoeld voor Skype gesprekken en dergelijke - wilt zitten, dan kun je gaan kijken naar een dynamische microfoon. Normaal gesproken hebben die geen USB aansluiting maar er bestaan er met USB aansluiting. Dat is al behoorlijk wat beter dan de standaard microfoon en wel goed om mee te beginnen. Ik heb er overigens geen ervaring mee, maar kan het me wel goed voorstellen.

dankje! zou dit wat zijn?
http://www.rockpalace.com…io-Pro-Tools-Vocal-Studio
dan heb ik iets om mee te beginnen,
en het is usb kabel.
en het is met een programma erbij.

iedereen echt super bedankt!

Ik zit er daar wel aan te twijfelen of het echt usb is voor op je computer maar ik heb een mailtje gestuurd om het te vragen…
nu maar afwachten,

Ik zit er daar wel aan te twijfelen of het echt usb is voor op je computer maar ik heb een mailtje gestuurd om het te vragen…
nu maar afwachten,

dus ik bedoel niet alleen usb aansluiting op de microfoon maar ook op de computer,:slight_smile:

blupblupbluppp

het is opgelost (L)

Mooi dat het is opgelost! Misschien is dit een leuke site voor je? wwww.karaokeparty.com
Ik heb trouwens gewoon een singstarmicrofoon aangesloten op mn computer, maar ik weet niet of die ook met die mixprogramma’s enzo werkt, maaroed het is toch opgelost. :slightly_smiling_face:

dankjee die is leuk! @Spazzolino

oww mocht iemand het willen weten,
ik krijg nu dit pakket!: http://nl.musicianunivers…mson-C01U_PAK_STUDIO.html
nu wordt het uitvinden en oefenen.