Een vraag over moslim radicalisme. Ik maak me echt zorgen

R.I.P. The 2976 American people that lost their lives on 9/11 and R.I.P. the 48,644 Afghan and 1,690,903 Iraqi and 35000 Pakistani people that paid the ultimate price for a crime they did not commit.

Een vriendinnetje van mij posste dit op haar facebook. Is dit heel erg of snap ik de zin gewoon niet? hoe ik het begrijp; ze zegt dat al die moslimlanden totaal onchuldig zijn, ja een groot deel is waar… maar wie zet zoiets op zn facebook? dan wil je toch ruzie? wauw ik ben nu zo boos!
Maar overdrijf ik? hoe interpreteren jullie dit?

Sorry maar ik vind dat je overdrijft, zij heeft waarschijnlijk wel nagedacht over de gevolgen voor ze het postte, als er een discussie komt, komt er maar een discussie.

Of ze heeft er niet over nagedacht, maar het is haar facebook en zij beslist wat ze mag posten, haha.

je vriendinnetje probeert te zeggen dat er miljoenen onschuldige burgers sterven die geen aandacht krijgen, en dat er in 9/11 minder mensen zijn gestorven en dat er daar elk jaar veel aandacht aan wordt besteed, meer dan aan die onschuldige mensen die elke dag sterven door oorlogen in hun land.

Je overdrijft en je hoeft niet zo boos te zijn :’)

Er sneuvelen helaas onschuldige burgers. Ik zou geen gehoor geven aan haar facebookbericht.

Je bent boos? Heh???

Ze plaatst iets wat honderden mensen delen en wat gewoon de waarheid is. Naar aanleiding van 9/11 is de VS Irak en Afghanistan binnengevallen waarbij burgerdoden zijn gevallen die uiteraard niets met 9/11 te maken hebben. Dat is een feit. Wat is je punt? Hoe kan je hier in godsnaam boos om worden? Wtf.

En dit ja.

Ik kan alleen je boosheid begrijpen, als je boos zou zijn om het feit dat er miljoenen onschuldige mensen sterven door een groep foute figuren.
Dus nee. Ik snap niet waarom je boos bent dat ze deze uiterst ware uitspraak post.

Je doet alsof een land 1 collectief tastbaar ding is, maar vergeet dat die landen zijn opgebouwd uit een samenleving met vele personen, verschillende volken en culturen en voor zichzelf denkende personen.

Het is gewoon erg dat er vanwege politieke of religieuze kwesties zoveel onschuldige mensen sterven, zo interpreteer ik haar bericht.

Volgens mij gaat het daar niet om, het gaat erom dat er veel commotie is om 9/11 terwijl er momenteel veel meer gaande is waar niemand aandacht aan besteed.

Waarom word je boos? Ja je overdrijft heel erg… En waarom is dit meteen moslim radicalisme? Ga je haar nu aangeven bij de aivd? Calm down, ze geeft alleen maar feiten weer.

Ja… en dat door 9/11 alle moslims en moslimlanden in een slecht daglicht worden geplaatst (terwijl 9/11 niet eens door moslims gedaan is maar dat terzijde), en dat die hele oorlog in irak, iran, afghanistan etc waar duizendennnn mensen zijn vermoord door amerika niet eens zoveel aandacht krijgt terwijl dát juist precies dezelfde terrorisme is…

Waarom nou weer boos? -.-"

Het klopt toch ook gewoon wat die vriendin post? De duizenden burgers die gestorven zijn hebben helemaal niks met de aanslagen van 11 september te maken.

Dit is toch een vrij normale post?
Ik vind jouw reactie eerder raar. Maar ik heb de afgelopen tijd ook wel meer rare posts van je gezien…

Lol je bent boos? Volgens mij ben je boos omdat je zo onwetend bent. Ga je eerst maar even echt verdiepen in deze zaken voordat je überhaupt een mening naar voren brengt. Aan je manier van dingen beschrijven zie ik al dat je geen idee hebt waarover je praat. Ignorance is the danger in this world.

Ben je ongesteld ofzo? Relax en doe niet zo overdreven. Het is haar mening en heeft geen ene fuck met jou te maken.

Stel je niet zo aan zeg.