Een volledig Engelse master

Is er hier iemand die een volledig Engelse master volgt?
Ik wil dat namelijk ook misschien doen, maar ik vraag me af of het nodig/handig is om vooraf een cursus Engels te doen.?

X

Niemand? :frowning_face:

Geen master, maar mijn bachelor is de eerste twee jaar volledig in het Engels. Ik ben er eigenlijk zonder moeite ingestapt en heb er nooit problemen mee gehad. Maar ik was dan ook altijd goed in Engels.
Ik heb mensen ook echt zien afgaan, omdat ze niet goed in Engels waren en het dus niet bij konden houden; niet snapte en veel meer tijd nodig hadden (Eerst van Engels naar Nederlands vertalen, en dan het antwoord weer van Nederlands naar Engels vertalen). Dan wordt het nogal een zwaar traject voor sommigen.

Het ligt er dus maar aan hoe goed je met de Engelse taal kunt omgaan. Als je weet dat je er niet zo goed in bent, is het misschien wel verstandig om een cursus te volgen ofzo. Je kan ook Engelse boeken lezen om je leesvaardigheid wat te trainen. Of films/series zonder ondertiteling kijken.

Ik denk dat je er hoe dan ook even aan moet wennen. Dat had ik in het begin ook, maar op een gegeven moment is het alsof je gewoon in het Nederlands les hebt; voelt heel ‘natuurlijk’ haha.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik heb een minor binnen mijn bachelor in het Engels gedaan. Tweede taal was Duits. Was best wel pittig, zeker qua vaktermen. Het was goed te doen, en alles netjes in één keer gehaald maar ik hou van taal en ben er ook goed in. Die affiniteit moet je zeker wel hebben denk ik. Je moet wel het ‘Nederlands’ helemaal gaan uitschakelen; tussendoor vertalen is veel te veel werk. Zorgt dat je Engels gaat ademen, je moet het je eigen maken.

Bij bijna alle masters is de voertaal toch Engels? Of dat ligt aan mijn universiteit/studierichting… :stuck_out_tongue:

Van welke vooropleiding kom je af? Neem aan dat je daar ook al veel in het Engels gehad hebt toch? Dan zou dat toch gewoon moeten lukken (: Bij mijn master is ook praktisch alles in het Engels maar ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, hoor ook niemand die er problemen mee heeft ofzo!

Ik doe nu nog HBO rechten en alles is dus in het Nederlands, maar nou wil ik graag later een master Criminal Law and Criminology doen en dat is dus 100% Engels.
Ik denk dat ik de bachelor Rechtsgeleerdheid wil gaan doen…

Maar ik kijk nu gewoon alle films en series zonder OT en ik spreek en versta het ook wel goed. Maar ik ben bang dat ik ga struikelen over die vaktermen.

De meeste WO-masters zijn volledig in het Engels en minoren en honoursvakken vaak ook. Je krijgt sowieso later veel met Engels te maken, dus als je het nu al redelijk tot goed beheerst, dan zou het geen probleem moeten zijn. Struikelen over vaktermen doen we in het begin allemaal, ook in het Nederlands. Als je gewoon goed bijblijft met je Engels, zou het volgens mij geen probleem moeten zijn.

Vaktermen zul je inderdaad wel eens over struikelen; die moet je een paar keer hebben gezien om die te snappen. Heel vaak kun je uit de context van een zin ook wel begrijpen wat ze bedoelen. Maar als je zelf zegt geen problemen met Engels te hebben, zal dat vast en zeker goed komen.

Voor de master waar jij het over hebt moet je volgens mij toch echt de bachelor Criminologie doen. Of het is op andere universiteiten anders geregeld.

Naast alles wat hier gezegd is: die vaktermen ga je ook niet leren in een algemene cursus Engels. Daar ligt de focus op algemene vaardigheden, dus schrijven, spreken, lezen en luisteren, niet per se op rechtsgeleerdheid.

Overigens zal het waarschijnlijk heel erg meevallen. Het meeste kun je inderdaad gewoon uit de context halen en pik je zo op. Ikzelf ben van volledig Nederlands onderwijs op de middelbare naar een volledig Engelstalige bachelor op WO overgestapt, en heb echt amper problemen ondervonden.

Overigens staat dit bij de appliction requirements (http://universitairemasters.nl/universiteiten/Rijksuniversiteit-Groningen/master/Criminal-Law-and-Criminology/):

• TOEFL: 92 (all sections need to be at least 21; the writing section needs to be at least 23)

• IELTS: 6.5 (all sections need to be at least 6.0; the writing section needs to be at least 6.5)

• CAE or CPE

Dit is dan Groningen, want die vond ik het eerste, maar je moet dus sowieso een van die cursussen hebben afgerond (tenzij je een ander bewijs van je niveau van Engels hebt). Dus kijk ook even naar de site van de opleiding die je wil doen naar de eisen wat voorkennis en dergelijke betreft.

Haha, toevallig wil ik ook in Groningen! :slightly_smiling_face:
Ik heb nu op het HBO ook wel Engels maar het is nou niet echt super hoog niveau ofzo. Dus daarom vroeg ik me dat af.

Iedereen bedankt voor de reacties :bowing_man:

Ik wil naar de RUG…
Maar ik heb geen idee, ik kon het niet echt duidelijk ergens vinden en toen ik zocht op criminologie bij de bachelors stond die er ook niet bij? Ik vond dan rechtsgeleerdheid er het dichtst bij in de buurt komen…

Volgens mij kan het op de RUG wel. Er staat bij toelatingseisen alleen dat je een LLB (Bachelor of Laws) moet hebben, en die graad krijg je na de Bachelor van Rechtsgeleerdheid.