Een verhalenbundel voor gehandicapte jongeren - ik heb jouw hulp nodig!

[i]Hallo!

Het idee is om een kort boekje te maken, met daarin leuke columns, korte verhalen, gedichtjes en meer. Het eindresultaat zal dus een prachtige verhalenbundel worden.

Waarom:

Het boekje wordt gelezen door gehandicapte jongeren. Ik werk met een kleine groep gehandicapte jongeren en mij is al direct opgevallen dat ze allemaal normaal zijn; gewoon zoals jij en ik. Alleen ze hebben nou eenmaal een handicap. Eén van deze jongeren vroeg mij (aangezien ze weten dat ik schrijf)of ik een keer wat verhalen voor haar wilde schrijven. Natuurlijk heb ik gedaan en niet alleen zij, maar ook anderen waren enthousiast. Ze zijn er dol op als ik verhalen voorlees. Daarom wilde ik een speciaal boekje voor ze maken.

Het plan:

Het wordt een verhalenbundel voor jongeren van 12 tot ongeveer 25; dus iedereen mag meedoen. Om dit idee te realiseren heb ik dus jongeren die goed kunnen schrijven en stukken kunnen afzonderlijk van elkaar worden ingeleverd. Wat voor stukken er worden ingeleverd maakt totaal niet uit, als het maar leuk is om te lezen :wink:

Als je mee wilt doen kan je mij mailen. Naar mijn mailadres: demivlastuin@gmail.com
Graag even vermelden wat je wil bijdragen aan dit boekje.

Als je nog vragen hebt kan je ze altijd in dit topic achterlaten of een mailtje naar me sturen.

Uiteindelijk zet ik alle inzendingen en ook die van mijzelf, bij elkaar in een word-bestand, zodat ik het makkelijk kan uitprinten. Als je wilt kan je dit bestand natuurlijk opgestuurd krijgen![/i]

Wat een leuk idee! Ik heb dit jaar ook in de gehandicaptenzorg gewerkt, en zij vonden het altijd heerlijk om voorgelezen te worden. :slightly_smiling_face: Ik kan zelf alleen niet schrijven (voor zover ik weet, haha) dus ik kan er verder niet bij helpen. Succes er mee!

Dankjewel, leuk dat je ook in de gehandicaptenzorg hebt gewerkt!

Jammer dat je niet mee kan doen :wink:

Super leuk idee en echt lief dat je aan ze denkt :hugs: Ik wil wel iets schrijven, alleen ben ik bang dat het erg slecht geschreven is of dat ik niet weet waarover ik moet schrijven :’’)

Dankjewel en natuurlijk schrijf jij niet slecht!

Je hoeft het niet per se speciaal voor hun te schrijven, maar iets waar je bijvoorbeeld tevreden over bent en al eerder hebt geschreven vind ik ook prima (:

Aww, leuk!

Leuk dat je me wilt helpen, ik ben erg benieuwd!

Ik kan wel wat gedichten van mezelf uitzoeken als je daar interesse in hebt c:

Ja natuurlijk heb ik daar interesse in!

Ik ben zeer benieuwd! :hugs:

Echt waar? Dan volunteer ik ook :slightly_smiling_face: Zijn Engelse verhalen ook mogelijk?

Ja, echt waar; ik heb wel eens wat van jou gelezen volgens mij!

Leuk dat je meedoet en ik denk dat Engelse verhalen ook prima zijn, aangezien enkele jongeren ook de Engelse taal beheersen.

Wat een superleuk idee!

Helaas kan ik zelf niet schrijven, maar veel succes!

Leuk idee! Ik studeer zelf voor opvoeder (in de bijzondere jeugdzorg en gehandicaptenzorg) :slightly_smiling_face:
Maar voor welke doelgroep zijn de verhalen juist bedoeld? (de graad van de beperking bedoel ik dus) Dit is namelijk wel handig om te weten, zodat je weet voor welk verstandelijk niveau je iets schrijft :slightly_smiling_face:

Oh wat ontzettend leuk dat je dit doet! Giga compliment voor jou!!
Ik wil graag proberen te helpen, weet niet of het lukt en goed genoeg is, maar ik wil graag een poging doen. Wat is de deadline?

Dankjewel, en helaas!

Leuk dat je ook geïnteresseerd bent in gehandicaptenzorg! Euhm, ik denk dus 13 - 25, maar de jongeren zijn verstandelijk iets jonger. Dus 8 - 20 ongeveer.

Natuurlijk mag je meedoen! Leuk!

Een deadline is er nog niet, want daar zit ik nog even over te denken.

Heel goed dat je zoiets doet!

Ik denk niet dat ik je kan helpen, maar veel succes ermee!

Maar heb je toevallig wel al een richting voor de deadline? want ik ga binnenkort op vakantie en wil graag weten of ik binnen deze week wat moet schrijven of dat ik ook na mijn vakantie kan beginnen haha :grinning:

Ik wil ook graag een verhaal inleveren! Super dat je zoiets doet :upside_down_face: ik schrijf vooral gedichten, maar ik heb ook nog een tekst over jezelf zijn die je misschien kan gebruiken. Ik zal het morgen eens nakijken

Wat een supergaaf idee! Ik heb zelf een zusje met syndroom van Down en zoals je al zei, ook ik merk dat ze gewoon normaal is, zoals jij en ik. Het lijkt me echt heel leuk om zoiets te schrijven, ik schrijf vooral lange verhalen dus een kort verhaal is zeker een uitdaging voor me, maar ik heb het vaker gedaan ;p

Ik vroeg me nog af of er een bepaald genre is? Of iets waar je absoluut niet over moet schrijven?

Heel erg bedankt en helaas!

Ik zou ze het zo snel mogelijk willen aanbieden, ik weet niet hoeveel tijd jullie nodig hebben, iets van 3 weken?

Leuk dat je meedoet! Een tekst over jezelf zijn zou inderdaad wel passend zijn! Gedichten vind ik ook prima!

Erg leuk dat je mee wilt doen!

Een genre is er niet, aangezien het verschillende jongeren zijn er ook verschillende interesses. Waar je absoluut niet over moet schrijven is toch over een handicap, dan voelen ze zich denk ik minder gewaardeerd(?)

Ok ik zal hem naar je opsturen. Als je hem niet geschikt vind of je wil er wat aan veranderen moet je het maar zeggen :slightly_smiling_face: