een tekenstijl,maar hoe?

heei
ik kan al redelijk tekenen maaaar ik wil een eigen stijl, maar ieder zegt ik ben er mee bezig… maar hoe begin je zoiets?
xxx

teken wat je leuk vind?
ik zou je heel dom vinden als je omdat je een eigen stijl wilt niet de dingen tekent die je het leukste vind…
maar who am I, ik heb er geen verstand van.
Up!

Gewoon heel veel tekenen. Door de oefening kun je zien wat je het beste ligt en dat ga je dan ontwikkelen tot een eigen stijl.

okXD
thnxxxxxx<3

Idd, gewoon veel tekenen en verschillende stijlen proberen, dan kom je er vanzelf achter wat het beste bij jou past, en dan die stijl aanpassen…

hier een tekening die ik vandaag heb gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=197716498&key=RA8Y4AQR

Teken alles wat je mooi vind, ook natekenen.
Zo kom je uiteindelijk wel tot een eigen stijl.

Je afbeelding doet het niet.

als je die link invuld dan zie je de tekening… als het goed is(:

Geinig, maar niet echt mijn stijl :3

hihi ach ik verveelde me en toen maakte ik twee ogen en toen pakte ik een blauwe en een rode stift en toennnn… begon het!

Das goed, laat je fantasie de vrije loop :3

Die zin klopt niet lijkt me.

nou en… daar gaat het toch niet om?

X’D

hier mn album…
http://www.mijnalbum.nl/Album=ROQBBCVQ
die met potlood is mn 1e manga

Een eigen stijl ontwikkelen gaat eigenlijk van zelf, het is niet iets waar je echt over moet nadenken of zo. Wat goed werkt is verschillende kunststijlen bekijken. Dus dan kun je bijvoorbeeld kijken naar Barok, abstract, pop art, enz. Vraag eens aan een leraar Beeldende Vorming/Tekenen op school of die een boekje voor je heeft waar allemaal stromingen/stijlen in staan. En in de bieb zijn ook ontzettend veel kunstboeken te vinden.

Probeer dan eens van stijlen die je mooi vind zelf iets te maken. Dat kun je dan namaken van een bestaand schilderij uit die stijl, of je maakt een eigen schilderij/tekening in die stijl. Uiteindelijk kun je dan stijlen die je leuk vind gaan mixen of kom je op iets uit wat je zelf leuk vind.
Mijn stijl is bijvoorbeeld, simpel gezegd, abstract met een mix van anime en cartoons.

Naja, lang lulverhaal, hoop dat je er wat aan hebt! :stuck_out_tongue:

EllianElenion heeft helemaal gelijk. Zodra je meer over kunst weet gaat er een wereld voor je open en zie je allerlei dingen waardoor je geïnspireerd kunt raken.

Sorry maar dan kan ik je uberhaupt al niet meer serieus nemen. :’)

thnxxx crystaldeer & EllianElenion!<3
ik intereseer me nu vooral in de manga! het is erg mooi maar mij lukt het nog niet zo goed maar het was pas 1 dag!

Ik zie dat je 11 bent, ik maakte me daar op die leeftijd echt niet druk om.
Ik tekende gewoon wat ik leuk vond.