een stelling: te mager voor de catwalk

Waarom? Als dat gewoon de bouw van die meiden is kunnen zij er helemaal niks aan doen.

Ja jarenlang zijn er alleen maar slanke en dunne en broodmager
meisjes op de catwalk geweest en heel veel meisjes die ze zien op
de catwalk die leiden aan anorexia omdat ze ook zo willen zijn. Is hel niet tijd dat andere meisjes ook de kans kunnen krijgen op op de catwalk te lopen?

van mij moeten ze gwn het ideale gewicht hebben weetje wel wat precies tussenin zit bij bmi

Ehm anorexia begint bijna nooit zo, dat is gewoon aangepraat door de media.
En 1.75/55 kg is niet te dun dus stfu.
Ik word echt boos nu. :’)

Maar ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die het gewoon niet fijn vinden om naar (bijna enge) superdunne mensen te kijken op de catwalk. Dus ook al zijn er mensen die er niks aan kunnen doen dat ze zo gebouwd zijn, lijkt het me daarom wel een fijne regel.

Oja, laten we maar gelijk alle ‘eng dunne’ mensen afschaffen, hoeft daar ook niemand meer naar te kijken. :’) Jeeeezus.
Als die meisjes echt ENG waren liepen ze niet in een modeshow want daar is zo’n gewicht namelijk normaal.
Ik ben het nu echt ZAT dat dunne meisjes altijd maar worden afgekraakt, en als ik dikke koe zeg dat ik dan de hele wereld over me heen krijg.

duh

@nlpn
hoe begint anorexia dan?
(trouwens heb niet gezegd dat 1.75/55 kg dun is, ik zeg gewoon meisjes die TE dun zijn, en dat vollere meisjes ook kans moeten krijgen)

Ik vind het overdreven
okay als ze er echt uitzien gelijk wandelnde skeletten dan is het nog okay.
Maarzoals hier al een paar zeiden:
alsje van nature zo dun bent kan je er ook níks aan doen en is het wel jammer voor die meisjes

Zeker mee eens.

Anorexia krijg je niet door dunne modellen of dunne mensen te zien. Anorexia is een psychische ziekte die voor 80% (weet niet het precieze cijfer) genetisch bepaald is. De een is er dus gewoon gevoelig voor en de ander niet, dat zit in je. Verder kan het aangewakkerd worden door een traumatische gebeurtenis, en ik wil het kijken naar dunne modellen nou niet per se een traumatische gebeurtenis noemen.
Daarnaast gaat het bij meisjes met anorexia niet eens zozeer om het dun zijn, het is niet dat ze dat per se willen of mooi vinden. Anorexia gaat niet per see om het afvallen, maar voornamelijk om de controle. Het gevoel dat je controle hebt over de cijfers op de weegschaal, de cijfers die je eet en het zo laag mogelijk houden/maken daarvan. Die meiden gebruiken de dunne modellen misschien als inspiratie, maar de dunne modellen is niet de aanleiding dat zij anorexia kregen.

Mensen die aan anorexia lijden, hebben een verstoord beeld van de omvang (de dikte) en de vorm van hun eigen lichaam. Dit betekent dat ze denken dat ze dik zijn. Zelfs als ze erg vermagerd zijn, zullen ze nog steeds willen lijnen. De artsen die onderzoek doen naar hoe dit kan, denken dat mensen met anorexia een bepaald stofje in de hersenen missen. Dit bleek ook al de oorzaak te zijn van depressies

Het spijt me, maar ik baal er echt van dat het een soort regel in de maatschappij is dat je dikke mensen moet respecteren ofzo, je mag er iig geen opmerkingen over maken, want misschien kunnen ze er wel niets aan doen/zijn ze ziek whatever. Maar mensen die dun zijn mag je gewoon helemaal afkraken, want daar kan je natuurlijk wel iets aan doen, en de mensen die dun zijn kiezen er bewust voor natuurlijk. En die mensen vinden het ook leuk om opmerkingen naar hun hoofd te krijgen dat kleding ze niet staat omdat ze te dun zijn (als je dit tegen een dik persoon zegt krijg je gelijk opmerkingen van iedereen).

Oja, er mogen geen goede zangeressen meer zijn omdat ik dan onzeker word, want ik heb een lelijke stem.
En schaf de slimme mensen ook maar af, want dan voel ik me zo dom.
En atleten ook, want ik kan niet goed sporten.

Dan weet ik niet waar jij woont, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Opmerkingen als “je krijgt een dikke kont”, “wat ben jij dik geworden” en dat soort fijne dingen hoor ik om de haverklap en geen hond zegt er wat van. Maargoed, toen ik nog dun was zeiden mensen graag “je bent net een skelet” of “je ziet eruit als een spook”.
Dus eigenlijk moeten we gewoon normaal doen met z’n allen. Dus ik vind eigenlijk geen (gezonde) dunne modellen én geen stevigere modellen weren van de catwalk. Maargoed.

^Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het echt als een belediging wordt gezien als je iemand die dik is aanspreekt op z’n gewicht figuur, en dat mensen niet door hebben dat het voor dunne mensen precies hetzelfde is.

ja, ik ben het eens met de stelling.
je ziet trouwens ook duidelijke verschillen bij ANTM en HNTM.

bij HNTM was het met die denise weten jullie nog. ze vonden haar te dik terwijl ze echt heel slank was? moest ze afvallen. ik bedoel: zeg dan maar meteen dat je dat kind aan de anorexia wil helpen.

bij ANTM heb ik dat nog nooit gehoord, behalve laatst. maar dat meisje was gewoon 5/6 kilo aangekomen :stuck_out_tongue:

Waarom niet.
Dikke modellen worden toch ook afgewezen. (ookal vind ik wel dat kleding dan alsnog beter staat op te dunne mensen dan op te dikke)

Ja, maar dát komt denk ik wel door de media. Omdat we toch soort van leren dat slank/dun ideaal en mooi is en dik is zwak etc. etc.
Ik denk dat het daardoor komt dat mensen er niet bij stilstaan dat dunne mensen ook kunnen lijden onder hun gewicht.