een stelling: te mager voor de catwalk

het is niet echt onzin maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen, ik heb een stelling en ik zou jullie reacties en argumenten wel willen weten.
3 britse modellen hebben vette pech in spanje, de modellen mogen niet deelnemen aan verschillende modeshows in spanje omdat ze te mager zijn. om deel te mogen nemen moeten ze een medische controle ondergaan. modellen met een lengte van zo’n 1m75 die minder dan 55 kilogram wegen mogen niet de catwalk op. de organisatie hoopt op deze manier deelnemers die lijden aan anorexia rte mijden. sinds de start van de controles zijn in totaal al 13 modellen geweerd. STELLING: ook in nederland zouden te magere modellen van de catwalk geweerd moeten worden.

Doh.

Mee eens.

Edit: Maar dan wel met de duidelijke boodschap dat ze te dun zijn, want anders gaan ze misschien ook nog denken dat ze geweigerd worden omdat ze te dik zijn, met als gevolg dat ze nog meer af gaan vallen.

Als ze inderdaad ongezond dun zijn, en er ook ongezond dun uit zien: ja, natuurlijk. x]

We weten nu wel dat modellen te dun zijn.
en het is bewezen dat anorexia een psychische ziekte is en niet het gevolg van kijken naar te dunne modelletjes.

Yes, maar wel als ze vervoglens die te dunne modellen ook gaan begeleiden, want 55 kilo is echt niet gezond en als je ze alleen maar weert en verder niks doet hebben zij er nog niks aan.

Trouwens, er zijn ook mensen die nou eenmaal dun zijn en daar verder niet echt iets aan kunnen doen. Dus… dat is dan wel een beetje flauw als je daardoor geen shows mag lopen :stuck_out_tongue:

-

Okee, als het echt te magere modellen zijn à la skelet, dan snap ik het wel. En ook als ze bijvoorbeeld express zichzelf uithongeren ofzo. Maar er zijn ook gewoon meisjes die van zichzelf dun zijn en weinig wegen. Ik ben bijv. 1.74 en weeg 50 kg, ookal ben ik natuurlijk nog niet uitgegroeid (ik ben 15), ik kom niet makkelijk aan. Het lijkt mij geweldig om ooit model te worden, maar als ik daar zelfs voor zou moeten aankomen?

Hmm, half eens. Als er bij die modellen ook tekenen van ondervoeding worden ontdekt, dan wel, ja. Maar het kan natuurlijk gemakkelijk dat iemand zo dun/licht is terwijl ze wel voldoende eet. En dan is het nogal lullig.

Mee eens, maar niet mee eens als ze zich niet expres uithongert. Anders is het wel lullig als je wordt afgewezen terwijl je er niks aan kan doen.

55 kg? dat is niet eens zo heel belachelijk weinig! ik dacht dat het ergens rond de 45 lag, sommige modellen zijn echt té vreselijk mager. :'q
Goed dat er dus wat aan gedaan wordt!

ja ik vind 55 kg ook wel meevallen hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

EUH SORRY?!
Ik ben 1.81 en weeg 58 en dat is niet eens ondergewicht.
Wat een onzin zeg, dat is helemaal niet te dun.

Grrrr. :rage:

het is niet goed als modellen zich helemaal gaan uithongeren ofzo, maar sommige mensen zijn gewoon dun van zichzelf omdat ze dunne ouders hebben enzo, ik vind niet dat ze dan daarom afgewezen moeten worden.

+ ik ben er 1 van, en ik honger mezelf niet uit

hahahah ik ben 175 en ik weeg onder de 55 en ben totaaaal niet heeel dun ofzo zelfs iets te dik voor modellen!

Niet mee eens.
Niet iedereen die dun is heeft anorexia, en niet iedereen die anorexia heeft is dun.
Meer heb ik er niet over te zeggen.

Niet alleen in Nederland , maar ze zouden het overal moeten doen

Edit: NIET mensen met anorexia want niet allemaal zijn dun. Maar wel meisjes die gewoon te dun zijn.

niet mee eens,
maar ik vind wel dat ze ook wat dikkere modellen op de catwalk mogen laten lopen.