Een stap te ver..

Hoi!

Af en toe heb ik van die buien waarin ik opeens een idee krijg voor een verhaal. Deze gaat over een meisje dat met haar familie op vakantie gaat naar turkije. Daar ontmoet ze een ongelofelijk leuke jongen van het animatie team en wordt smoorverliefd. Maar is deze jongen wel wie hij zegt dat hij is?

‘Elles schiet toch eens op’, klonk het van beneden. Haastig stopte Elles nog een shirtje in haar overvolle, knalgele koffer waaraan een label bungelde waar Turkije, Sheaship Hotel en dan het adres op stond. Zeulend met de koffer slaagde ze erin de trap af te komen en het ding bij haar vader af te leveren, die hem in de auto zette. ‘Klaar,’ zei Elles zei tegen haar moeder die ongeduldig stond te wiebelen en om de 10 seconden op haar horloge keek. ‘Ga jij je broertje eens halen, ik heb hem nou al 3 keer geroepen!’ Zuchtend liep Elles de trap op. Dat hectische gedoe ook altijd. Alles moet op het laatste moment nog even snel. Haar moeder loopt altijd te stressen en haar vader maakt alleen maar grapjes en is super vrolijk, bijna te. ‘Simon, schiet eens op, mam wil gaan,’ Elles stak haar hoofd om de deurpost van haar broertjes kamer. ‘El, help es. Wat is aantrekkelijker als ik een meisje zover wil krijgen met me te zoenen, een blauwe bermuda of een zwart met rode?’ Elles rolde met haar ogen. Haar broertje was 13 jaar en dacht alleen maar aan meisjes en zoenen. En praatjes dat hij erover had! Dat terwijl zijn eerste echte zoen nog moest komen wist Elles. ‘Wat maakt het uit, neem ze gewoon allebei mee, schiet nou op.’ Simon gooide beide bermuda’s in zijn koffer, deed hem dicht en op slot en liep ermee naar pap. Elles kwam hem achterna. ‘O, goed. Nu is alles compleet geloof ik. Kom op jongens, allemaal de auto in. Ries controleer jij de deuren en ramen, ik doe de voordeur op slot, Elles heb jij de stekker van de tv eruit gehaald?’ ‘Ja mam. En ook die van de computer, magnetron en koffiezetapparaat.’ Elles schoof naast haar broertje op de achterbank.

verder?

een stukje verder… het vorige was kort

Toen alles eindelijk klaar en gecontroleerd was konden ze op weg naar schiphol. Elles deed de oortjes van haar ipod in en sloot haar ogen. Waarschijnlijk was ze in slaap gevallen want het volgende moment hoorde ze haar broertje roepen dat hij een vliegtuig zag. Ze waren al bijna op schiphol. Elles keek op haar horloge. Half 11. Mooi, over 2 uur zat ze in het vliegtuig op een 8daagse vakantie naar Turkije. Het was nog een heel gedoe geweest om een goede bestemming te vinden. Er waren namelijk wat problemen opgetreden. Het hele gezin was namelijk gevallen voor een prachtig hotel waar nog genoeg plaats was met mooie zwembaden, glijbanen en een perfecte ligging. Deze hadden ze dus geboekt. Kregen ze een paar weken geleden te horen dat het hotel overboekt was. Nu hadden ze dus geen resort maar wel een compleet betaalde reis. Dus gingen ze als een gek op zoek naar een ander resort dat er ook mooi uitzag. Daar was dus Sheaship uitgekomen. En natuurlijk was dit hotel ook all-inclusive.
Op schiphol aangekomen checkten ze in. De koffers gingen het vliegtuig in. Elles was blij dat ze een gele koffer had gekocht voor deze vakantie. Die viel tenminste op. Nu moesten ze nog 2 uur rondslenteren op schiphol voordat ze de lucht in gingen. Haar vader en moeder besloten dat ze ergens wat wilden gaan drinken. Dus zochten ze een cafeetje op. ‘Mam, mag ik gaan winkelen terwijl jullie hier zitten?’ vroeg Elles. ‘Ik ook! Ik wil naar een snoepwinkel,’ riep Simon. ‘Oke, hier hebben jullie allebei 10 euro. Ga niet te ver weg en blijf bij elkaar, zorg dat je over een uur weer hier terug bent. Gesnopen?’ zei haar vader op dreigende toon. ‘Gesnapt, zei Simon, en hij griste de 10 euro uit zijn vaders hand.

Mmmm… t gaat wel iets te snel allemaal eerlijk gezegd

Ja, dat zou kunnen.
maar anders krijg je saaie en langdradige beschrijvingen van dingen…