een spreekbeurt over een liedje :O !?

hoihoi!

ik moet voor het vak muziek een soort van spreekbeurt houden over een liedje, maakt niet uit wat voor 1. maar ik moet daar 10 minuten wat over vertellen, en ik heb geen idee welk liedje ik moet kiezen!, waar kun je nou 10 minuten lang over kletsen, :bored: ,?, oja, en je moet iets origineels doen, :anguished:? , :pensive: , tja, maar wat? iemand ideetjes voor mij :grinning: ?

:wink:

10 minuten? :expressionless:
nou het laten horen → 3/4 minuten
iets vertellen over de instrumenten, en dan nog de tekst uitleggen enzo
en iets over de artiest zelf misschien

je moet 10 minuten vertellen, en daarbuiten het liedje laten horen … zucht…
:stuck_out_tongue:
maar goed idee :grinning:

Liedje van de bruiloft van maxima & willem alexander… van marbo borsato! :grinning:

Lopen op het water!
En over marco borsato valt zooooveel te vertellen (fallisement, war child, etc.)

Ik moest even googlen.

Of neem een van die liedjes die zijn gemaakt voor rampen… Zoals die ene met ehm Marco Borsato en Ali B dacht ik…
“Een oceaan van verdriet, vraagt om meer dan een lied
Maar toch”

Of mss een frans liedje ofz daar kan je wss wel veel over vertellen van de betekenis van het liedje ofz

ja :grinning: leuke ideeën!
ik heb er denk ik wel wat aan :grinning:

Of je doet een liedje dat heel lang op nummer 1 heeft gestaan, of iets dat heel veel impact heeft gehad op de kledingstijl enz. van jongeren (Denk aan: The Beatles, Michael Jackson, Madonna etc.)

Girls just wanna have fun en vertel over girlpower

dear mister president!

vertel de reden van het liedje & over zijn presidentschap (als dat een woord is) ofzo:P

Rolling stones - Paint it black.
Die heeft betekenis gehad voor de vietnamoorlog volgens mij, kun je daar ook nog wat over vertellen.