Een Schoolagenda maken.. maar dan voor verkoop.

Hallo mensen!
duss. Ik wil een schoolagenda maken, maar niet alleen voor mezelf… zeg maar… voor de verkoop~ :stuck_out_tongue:
Ik zie mezelf niet als een zeer slechte tekenaar en ben ervan overtuigd dat ik een agenda kan maken in mijn eigen stijl met mijn eigen ontwerpen en tekeningen. Het lijkt mij een leuke uitdaging.

maarja hoe begin ik nou? Ik wil graag met stofjes gaan werken en dat ziet er niet leuk uit onder de scanner. zal ik een agenda prototype maken ofzo? ik kan goed met photoshop overweg…
In ieder geval wil ik gewoon weten hoe ik dit moet gaan ontwerpen hoe ik een uitgever kan vinden en hoe dit verder gefabriceerd zou moeten worden…
Ik wil graag weten van jullie hoe ik dit zou kunnen aanpakken. :slightly_smiling_face:

alvast bedanktt! ^^

~Eline

Wat leuk! Ik zou niet weten hoe je moet beginnen… Eerst een uitgever vinden en dan wat photoshopwerk/tekenwerk laten zien, misschien dat hij er dan wat in ziet, zij zullen ook wel meer weten over hoe en wat?

Leuk idee! Maar wil je dat het in de winkels verkocht wordt? Want eerlijk gezegd denk ik niet dat dat gaat werken. Zelf zou ik ook geen agenda maken voor dit schooljaar, want dat is een beetje laat :stuck_out_tongue:.

als ik een agenda ga maken doe ik het uiteraard voor het schooljaar 2013-2014. :wink:
Genoeg tijd dus.
en ja. Ik bedoel echt voor de verkoop. Voor in de winkels. (ook natuurlijk een beetje voor mezelf :stuck_out_tongue: ) Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ah oke ja! Heel veel succes!
Ga je echt een meiden agenda maken of…?
Sorry als ik veel vragen stel, maar dit boeit mij wel :slightly_smiling_face: .

Ben benieuwd! :slightly_smiling_face:

haha nee, is helemaal niet erg. Ik vind het juist leuk. :wink:
ik denk dat ik mij als eerst toch wel richt op de meisjes. (Die zijn sneller geneigd naar ‘mooie’ agenda’s te zoeken. :wink: )
Maar ik wil het niet mainstream of standaard hebben. Ik teken vooral in anime stijl en het zal dus in die stijl wel gemaakt worden…
Je ziet al snel dat de typische meisjes agenda’s met liefde te maken hebben en daar ga ik dus expres niet op in. (ook omdat ik niet van mainstream hou)

Ik wil dus iets aparts maken. ^^ Maar het wel smakelijk eruit te laten zien. :slightly_smiling_face:
Misschien overweeg ik later wel om een agenda te maken die naar jongens gericht is of beide geslachten. :wink:

oh ja ik zal ff een link zetten naar mijn Deviantart. kun je zien wat ik zeg maar teken. Hoewel er nog niet zo veel werken staan waar ik mij van mijn goede kant heb laten zien. (het kan altijd beter):

ja, dat lijkt mij wel een goed idee. Maar ik zal niet weten welke en wat voor uitgeverij. maar dan moet ik natuurlijk al wel komen met ideeën en een soort prototype/voorbeeld… Want zo’n onervaren iemand als ik moet harder haar best doen om door te dringen. xD

Oh, ik zou echt zo een agenda van jou kopen!
Ik hou van anime en ik vind die liefdes agenda’s ook zo sukkelig :’) .
‘Verras je bff.’ ‘PUISTJES HELP.’ door alleen dat loop ik met saaie agenda’s van 1 euro haha:’) .
Ik zal wanneer ik thuis ben naar je link kijken. Ik vind het echt een top idee hopelijk word het een succes! :grinning:

haha awesome!
nee precies. Maar er zijn ook zeg maar zo goed als geen anime agenda’s te koop in de winkel! Daar baal ik zeg maar van. xD Vandaar mijn idee dus. maar dan wil ik het ook niet maken als elk ander anime agenda die op internet staat. meer een combinatie van verschillende stijlen en technieken.
met andere woorden: iets aparts en ongebruikt. :wink:

Ja, ik begrijp je helemaal!
In Amsterdam is er een Japans winkeltje die wel anime agenda’s verkoopt, maar natuurlijk hebben ze het niet altijd op voorraad en ze zijn extreem duur :’) .

precies! En ik vind de meest standaard anime agenda’s saai. Als je anime agenda voor jongens koopt is het zo goed als altijd seksueel getint. hehe… ze zijn bijna altijd wel seksueel getint! xD
Ik hou daar absoluut niet van. of het zijn van die fan agenda’s van populaire series enzo.
ik vind ze meestal gewoon saai, anime mag wel eens in een beter licht gezet worden. :wink: Ik ben nooit in Amsterdam geweest dus ik weet niet wat voor soort agendas ze daar verkopen… maar no doubt dat ze daar duur zijn. xD

ok dus mensen.
weet iemand een potentiële uitgever waar ik mijn plan kan gaan wagen?
Weet iemand trouwens een persoon die mij is voorgegaan? Ik dacht eens op het nieuws gehoord te hebben van een meisje die ook zo begonnen is… maar hoe heette zij ook alweer? Ik wil wel eens weten bij welke uitgever zij succes geboekt heeft…
??

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en ik kan je eigenlijk ook niet helpen.

Maar ik moet zeggen dat ik het een heel leuk idee vind! Geen idee of het mogelijk is, maar als ik jou moet geloven is het wel mogelijk om het voor de verkoop te doen. Anime is superleuk, en ik zou graag een agenda in de winkel ervan zie liggen zonder seksuele getinte plaatjes en alles, hahaha.