Een saai en simpel leven

Hey,

Ik ben een 16 jarig meisje dat een opleiding volgt op het mbo. En ik zit met een ‘probleem’ en dat is dat ik mijn leven gewoon verschrikkelijk saai vind.
Elke dag weer hetzelfde: opstaan> aankleden> eten> op de fiets naar school> weer naar huis> niksen/series kijken/huiswerk maken> avondeten> lezen/huiswerk maken/series kijken> slapen.
En de volgende dag begint het weer overnieuw.

Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen. Een andere opleiding is geen optie ook al zou ik dat wel willen. De opleiding die ik wél wil doen is namelijk op het hbo dus helaas zal ik deze opleiding wel moeten afronden.

Ik weet het gewoon even niet meer, ik ben de routine gewoon zat en ik ben mijn leven momenteel gewoon een beetje zat eigenlijk.

Iemand die dit herkent en hebben jullie tips om uit die sleur te komen?

Misschien helpt het om een baantje te zoeken? Dan spaar je wat geld om leuke dingen te doen, bijvoorbeeld dagjes weg of een stedentripje ofzo

Eigenlijk is de oplossing best simpel: zoek een hobby. Ik heb ook een hele tijd zo’n sleur gevoel gehad en het is echt heel lastig om eruit te komen. Maar in principe is de oplossing best makkelijk, je moet een doel zoeken of een bezigheid. Misschien is je opleiding niet uitdagend genoeg, kun je een cursus ernaast doen als aanvulling? Mss kun je via je school extra vakken volgen, eventueel op een andere school? Je kunt een taal erbij leren. Als extra studie niets voor je is kun je ook kijken naar een hobby, ga sporten of op dansles? Of misschien een teamsport waar bij je leuke vriendinnen ontmoeten? Je kunt ook een baantje zoeken om te sparen voor een wereldreis die je kunt plannen. Of misschien als je niet graag de deur uit gaat, kun je via internet een bezigheid vinden? Een blog schrijven, blogs volgen, schrijven, tekenen, fotografie leren, misschien leren breien via YouTube…

Ik noem hier maar dingen, maar ik denk dat je zelf beter kunt bedenken wat je echt interessant lijkt.

Precies hetzelfde :S

Tekenen en lezen doe ik al vrij veel en dat zijn nu echt mijn hobby’s.
Ook met vrienden afspreken doe ik wel eens, met 1 vriendin spreek ik bijna wekelijks af en daarbij heb ik nog een lieve vriend.

Op zich zou een hobby erbij niet zo’n slecht idee zijn. Ook heb ik wel een idee welke hobby ik wel graag weer wil oppakken, namelijk paardrijden. Ik weet alleen niet goed of dat mogelijk is o.a. omdat het vinden van een manege niet gemakkelijk is en het ook vrij duur is. Maar ik kan het er eens met mijn ouders over hebben.

Naar een bijbaantje ben ik ook opzoek, helaas is het lastig er hier één te vinden. Er zijn hier weinig winkels en bij de winkels die er zijn zoeken ze geen mensen, En de dichtstbijzijnde stad is ook niet echt een optie, want bij supermarkten moet je vaak 's avonds werken en mijn ouders willen liever niet dat ik alleen, 's avonds laat, op een afgelegen plek fiets…

… Je kan het ook zien als een luxe probleem? :cold_sweat:

zoek eens op het internet naar inspiratie,

maak een lijstje met leuke dingen om eens te doen. zoek workshops in de buurt of zoek in de buurt naar intressante dingen.

Wees geinspireerd op de omgeving rond je en ga erop in :wink:
wie weet vind je wel een leuke hobby voor je of heb je dingen te doen voor een maand of 2 :grinning:

@jasje90 haha, ja dat is het denk ik ook wel.
Maar helaas neemt dat niet weg dat ik niet gelukkig ben en me niet goed voel,

Ik kan eens gaan kijken. Tot nu toe weinig kunnen vinden, ik woon in een erg kleine stad, meeste mensen noemen het een dorp. Er is hier niet zo heel veel te doen kwa sport.

Maar bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

Mss kun je je huidige hobby naar the next level brengen? Anoniem een teken portfolio opzetten op Deviant art bijvoorbeeld. Of misschien een tekencursus doen om je skills te verbeteren, kan gewoon via online tutorials. Misschien is het wel boeiend voor jou om Photoshop te leren?

En als je graag wilt paardrijden maar er niet genoeg geld voor hebt, mss kun je twee avonden in de week werken in de supermarkt om zo in het weekend te kunnen paardrijden. Maar overleg met je ouders zou ook niet verkeerd zijn, gewoon vragen of het mogelijk is of vragen om hulp voor een baantje.

Hetzelfde probleem hier alleen ik werk 3 dagen in de week en de rest niks.
Heb maar 1 vriendin en verder sport ik af en toe.