Een relatie maar voel me niet verliefd? HELP!

Heey Meiden!
Ik ben nieuw op Girlscene dus ik hoop dat ik het goed doe haha.
Ik heb een vraagje… Of nouja een vraagje, ik zit ergens mee. :dry:

Ik heb een relatie van bijna 3 maanden nu. Ik kende mijn vriend al langer en ik heb altijd een relatie met hem gewild. We zijn uit contact geraakt en na bijna een jaar hebben we weer contact gekregen en niet veel later een relatie.

In het begin was ik hier heel erg blij mee! Maar nu weet ik het niet zo goed meer… ik voel me niet meer verliefd. :no_good_woman:

Ik hou nog wel van hem maar ik wil denk ik geen relatie meer. Ik ben nog niet klaar voor een lange relatie… Maar ik vind het echt super lastig om dit tegen hem te zeggen. Hij is ook heel erg nieuw met relaties. Ik ben zijn eerste vriendin. Hij is nog een beetje verlegen en durft me nog niet echt te zoenen. Alleen kus op mijn mond en knuffels. En ik ben al heel veel verder dus vind ik dit erg moeilijk.

Hij gaf me zomaar uit het niets een duur cadeau. En dat is super lief maar dat wil ik helemaal niet.
Hij denkt aan de toekomst met mij… En ik nog niet. Ik zie mijn toekomst ook heel anders. Hij heeft best wel wat geld op zijn rekening. En daar heeft hij het vaak over maar ik vind het echt vreselijk, geld maakt me namelijk niks uit. Vooral omdat ik zelf namelijk niet zoveel geld heb thuis en het niet zo makkelijk gaat.

Zijn ouders zijn christelijk, hij niet hoor maar ik vind dit zo’n moeilijke situatie…
Vannacht ga ik een weekje mee naar een schip waarop hij werkt. Heb er eerlijk gezegd geen zin in… Maar ik kan niet meer afzeggen. :bored:

Ik vind het echt super lastig… Wat kan ik het beste doen? Zonder hem te kwetsen. Ik vind het moeilijk om het in zijn gezicht te zeggen want hij is nog nieuw in dit alles. En ook omdat hij over de toekomst denkt. Ik vind het zo lastig, en ik weet dat ik het niet te laat tegen hem moet zeggen maar ik weet het echt niet meer :thinking:

Wat kan ik het beste doen?
P.S Hij is 16 en ik ook. :couplekiss_man_woman: Xx

Gewoon eerlijk zeggen wat je nu ook vertelt

Ik wil het graag eerlijk tegen hem zeggen, alleen ik ben zo bang hoe hij erop gaat reageren.
:expressionless:

Snap ik, maar als je het nu niet zegt moet je het later zeggen en dan heb je nog langer de schijn op gehouden. Het zal altijd pijnlijk voor hem zijn als jij dit tegen hem gaat zeggen.

Inderdaad… is nooit leuk om te zeggen, maar het is nog minder leuk als er meer tijd overheen gaat.

Jullie zijn nog jong dus zo’n ‘relatie’ stelt op jullie leeftijd waarschijnlijk ook niet zoveel voor als jullie denken

Eerlijk zijn.
Dat is ook gewoon eerlijk tegenover hem dan weet hij toch waar hij aan toe is? Je houd hem aan het lijntje. Snap dat je het moeilijk vind, maar als het andersom zou zijn, dan wou je het toch ook weten?

Bedankt allemaal :slightly_smiling_face: x
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik me niet meer echt verlief voel.
We hebben een goed gesprek gehad en doen alles weer een beetje rustig aan.
We hebben nog steeds een relatie maar doen gewoon alles rustig en ook een beetje als beste vrienden net als vroeger :kissing:

Dat slaat dan toch ook nergens meer op?
Jij bent niet meer verliefd en wilt geen relatie meer… Waarom maak je het dan niet uit?

Als je niet verliefd meer bent zou ik het uitmaken.
Wat heeft het voor zin om met iemand een relatie te hebben als je die verliefdheid nu al niet meer voelt.
Je kan het nu wel rustig aan doen maar je brengt jezelf steeds weer in dit soort situaties. En je zal het toch een keer moeten uitmaken of wil je voor altijd bij een jongen blijven waar je niet verliefd op bent?

Ik zou tegen hem zeggen dat je liever nog wil wachten met een vaste relatie en hem inderdaad vertellen wat je allemaal denkt, zoals je het hier ons ook vertelt. Nu hou je hem een beetje aan het lijntje, dat is voor jullie allebei niet leuk, toch?