Een probleem in de relatie

Hi girls,

Mijn naam is Serena ik ben 19 en heb bijna 2 jaar met een jongen. Nu heeft hij veel vrienden en kent hij ontzettend veel meisjes en jongens, hij is heel sociaal en kan eigenlijk met vrijwel iedereen praten. Ik ben het tegenovergestelde, ik heb eigenlijk niet veel vrienden ik denk zo’n 3 vaste vriendinnen die ik al ontzettend lang mee omga en vaak zie. Ook ben ik eigenlijk niet heel erg sociaal en is mijn sociale batterij vaak leeg bij feestjes waar t aan ligt idk, maar ik klap zonder reden vaak dicht waar t gezellig is. Nu ben ik best wat jaloers op mijn vriend af en toe aangezien hij aardig wat meisjes heeft waar die voor dat we een relatie hadden mee omging. Ik mag een aantal van die meiden ook niet en ik vertrouw ze allemaal niet echt ook al weet ik 100% zeker dat mijn vriend niet vreemd zou gaan. Hij is daar gewoon niet mee bezig met andere meisjes, maar houdt er wel van om gesprekken aan te gaan met die meisjes. Nu kan ik daar slecht tegen, omdat ik die meisjes niet echt mag en niet echt vertrouw vindt ik t niet fijn als hij met hun is en dat weet hij. Nu hadden we vanavond een conflict waar ik best verdrietig over was, mijn vriend wou namelijk met een goede vriend van hem en daar zijn vriendin van die ik overigens ook niet helemaal mag/vertrouw. Zonder mij bij die andere meiden wat gaan drinken, ik vind dat natuurlijk niet leuk, omdat ik die meisjes gewoon niet vertrouw bij mijn vriend als ze gedronken hebben. Daarnaast is mijn vriend ook nog vee socialer en praat ie heel veel met die meisjes als hij gedronken heeft, maar verder dan praten gaat hij ook niet. Nu was ik er gewoon verdrietig over dat hij daar heen wilde gaan terwijl we zovaak gezeur hebben gehad over die bepaalde meisjes, ook al zou hij niks doen. Ik weet zelf ook niet helemaal waar dit gedrag van mij vandaan komt, maar nu zitten we wel ergens mee. Ik vind het namelijk niet chill als hij met die meisjes chillt omdat hij weet dat ik ze niet vertrouw en omdat we eerder gezeur hebben gehad over hun. En ook al weet ik dat hij niks zou doen ligt het me gewoon niet lekker als ik er niet bij ben. Nu wilt hij opzich voor mij niet meer met hun omgaan wat ook betekent dat hij niet vaak zn beste vriend kan zien, omdat zn beste vriend ook altijd met zijn vriendin is die ik ook niet mag. En hij heeft het er gewoon heel moeilijk mee dat hij nooit iets mag doen zonder dat ik daar gezeik van maak omdat volgens hem er niks gaat gebeuren en hij nooit iets zou doen met hun. Ik weet niet echt wat we hiermee aan moeten want het is voor ons beide niet leuk.

Help me out
Kuss

Ik kan enigszins begrijpen dat het voor jou een vervelend gevoel kan geven wanneer je vriend met dames is die jij niet helemaal vertrouwt / mag. Anderzijds geef je wel aan dat je je vriend vertrouwt en je van hem weet dat hij niks met die andere dames zou doen. Klinkt misschien erg simpel, maar als dat zo is, moet je misschien proberen dat wat meer van je af te zetten? Ook geeft hij aan dat hij hen eventueel wel wilt opgeven voor jou, maar vergeet niet dat vrienden erg belangrijk zijn om te hebben.

Wat betreft zijn beste vriend en zijn vriendin, denk ik niet dat je dat kan “verbieden”. De vriendin van zijn beste vriend zit al in een relatie, dus ik zou daar zelf niet echt een issue in zien. Als het zijn beste vriend is, zou ik hem in ieder geval daarin de ruimte geven om hem te zien wanneer hij dat wilt. Persoonlijk vind ik namelijk dat wanneer je zelf iemand niet mag, je niet kan verwachten dat een ander dat ook vindt en afstand neemt van diegene.

Kortom, ik zou voor jezelf kijken of je zelf wat meer ruimte hierin kan bieden om het voor jezelf en je vriend makkelijker te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar vriendschap is wel iets belangrijks.

Hi ik heb echt precies hetzelfde probleem. Ik vertrouw mijn vriend maar niet bepaalde meisjes waarvan ik weet dat hij ermee omgaat en al ging. Mijn oplossing was echt om apart in gesprek te gaan met die meiden. Gewoon even tegen hun vertellen hoe je erover voelt. Ik heb dit gedaan en heb echt de zekerheid gekregen dat ik me nergens druk over hoef te maken en ze me gewoon een aardige meid vinden. Dit gaf mij echt een hele hoop opluchting dat en hierdoor denk k ook minder na op zo’n avond als ik er niet bij ben. Individueel konden ze me begrijpen waar ik mee zat dus hoop dat jou meiden dit ook zo hebben!

Ik zou inderdaad aan de slag gaan met je eigen gevoelens in plaats van geruststelling zoeken bij anderen.

Als je zeker weet dat je vriend niet vreemdgaat, is er niks aan de hand toch? Zelfs al zou iemand anders iets proberen gaat hij daar waarschijnlijk niet op in.

Vraag jezelf af waar je bang voor bent. Het is iets waar je helaas nooit helemaal controle over gaat krijgen. Dan is het beter om te zorgen dat je er niet zoveel last van hebt en het kan loslaten.

Awh wat naar zeg :(. Ik denk dat je vriend verbieden juist averechts gaat werken, en om heel eerlijk te zijn zou je toch ook niet die irritante zeurende vriendin willen zijn? Weet je, bekijk het zo. Als je vriend vreemd wil gaan zal die dat toch doen, ongeacht de situatie of persoon. Ik zou hem gewoon op zijn woord vertrouwen en een beetje loslaten. En anders als je jaloezie de hand overneemt, stuur je hem toch af en toe een appje met hoe t gaande is? Tis maar een idee. Succes!X