Een pauze nemen van insta

Hoi! Ik wil graag een pauze nemen van social media, maar ik weet niet of ik dit moet aangeven op mijn verhaal if niet.
Argumenten waarom wel:

• Mensen kunnen berichten sturen en dan reageer ik dus niet waardoor mensen misschien het verkeerde idee krijgen als ik het niet aangeef
  • Mensen zullen niet ineens onactief worden op mijn account
  • Als ik Mensen hun posts niet like of erop comment, zullen Mensen niet het verkeerde idee krijgen

Waarom niet:

• Mijn crush en een paar collega’s volgen mij sinds kort, een paar dagen ongeveer, en ik ben dus bang dat mensen mij dramatisch gaan vinden als ik aangeef dat ik een pauze neem voor school en mezelf of dat ze me een aandachtsvrager vinden, ik wil ze gewoon niet het verkeerde idee geven
  • Mijn ouders gaan het misschien zien en denken dat het raar is
  • Mensen gaan me in het algemeen misschien wel een dramatisch persoon vinden of een andachtsvrager

Please help me, wel of niet laten weten op insta story. Ik verwijder de hele app en zou er dan in zetten dat ze me kunnen bereiken via WhatsApp of snapschat

Heb je duizenden volgers en post je normaal gesproken elke dag iets? Dan zou ik het zeker aangeven. Ook logisch dat je dan ook even een break nodig hebt, haha.
Maar stel je krijgt alleen dm’s van vriendinnen die je ook op whatsapp hebben, dan is het niet eens nodig. Mensen kunnen je echt wel op andere manieren bereiken. En het boeit hun niets wat je wel en niet gebruikt.

Je bent geen aansteller als je social media er (tijdelijk) af gooit. Heel veel mensen doen dat, omdat het heerlijk is. Mijn vriend heeft zijn insta helemaal verwijderd omdat hij het nutteloos vond en hij op andere manieren te bereiken is. Ik begrijp snapchat juist helemaal niet.
Je ouders zullen er juist blij mee zijn. Minder afleiding, meer ruimte voor hobby’s en interesses. Juist goed van je dat je er van af wil.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe vervelender ik social media eigenlijk vind. Misschien doe ik wel met je mee. :sweat_smile:

1 like

Ook ooit gedaan en nooit meer teruggegaan. Soms mis ik wat contact of nutteloos scrollen, maar over het algemeen is het beter voor mijn mentale gezondheid om niet op sociale media te zitten. Behalve whatsapp dan haha.

Ik zou het niet aangeven, tenzij je inderdaad een influencer bent. En zelfs dan hoeft het niet. Mogelijk alleen via een dm als er iemand is waar je veel contact mee hebt.

1 like

Ja het gaat hier om je gezondheid en als jij aangeeft dat jij je beter voelt als je een pauze neemt dan zou ik dat gewoon doen.

1 like