Een paar vragen over russische dwerghamsters

Hai
Ik wil graag een russische dwerghamster kopen en dan zou ik graag een nestje willen krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kun je ze nou eigenlijk wel of niet bij elkaar zetten?

Nou als je een nestje wilt, moet je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zetten he :’) Laws of nature enzo haha.

haha i know
Maar kan dat geen kwaad enzo. Dat ze elkaar aanvallen en ik wil ook geen tien nestjes ofzo. Gewoon 1

Waarom wil je eigenlijk een nestje? Wat ga je met al die kleine hamstertjes doen?

verkopen of weggeven.
Het lijkt me gewoon erg leuk om een nestje te hebben

Ben je er van bewust dat dwerghamsters niet goed verkopen? Net zoals met konijnen.
Sorry verder kan ik je niet helpen behalve dat je het mannetje apart moet zetten als je kleintjes hebt omdat de vader ze kan opeten. (dacht ik…)

ah zodat ze eindigen als slangenvoer zeker

En hamsters zijn solitaire dieren en doen het niet zo goed met andere diertjes… Je kan beter gewoon 1tje kopen en het daarbij houden hoor.

Russische dwerghamsters kun je bij elkaar zetten in de tijd dat ze gaan paren. Bij Syrische hamsters mag dit niet, dus in dit opzicht zijn Russische dwerghamsters makkelijker.

MAAR: Fokken met dieren zonder stamboom en kennis van de achtergrond van het dier is not done. Fokken met dieren zonder een minimum kennis van genetica en ziektes is not done. Fokken met dieren zonder kennis van een nest opvoeden en de dieren tam te maken is not done. Fokken met dieren zonder op voorhand een reserveerlijst te hebben waar min. 7 reserveerders opstaan, is not done.

Ik heb me 4 jaar ingelezen voor ik ben gaan fokken (Syrische hamsters) en dat was echt wel nodig. Er kan zoveel mis zijn, en een stamboom helemaal ontleden kost echt wel wat tijd. Net zoals genetica onder de knie te krijgen en goede fokdieren te vinden. Dus als ik jou was zou ik gewoon eens gaan meekijken met een fokker die een nestje heeft.

Ga ook niet twee hamstertjes van de dierenwinkel bij elkaar zetten, want dat kan gewoon niet!

Voorbeeld wat er kan gebeuren:

Ontzettend zielig, dus als je het echt wil lees je goed in en bedenk goed of je dit echt wil!

(neem anders hier eens een kijkje, http://forum.dehamster.nl/)
(mag ik een ander forum linken btw?)

Plus dat fokken enorm egoistisch is. Er zijn zóveel dieren die worden gedumpt of in het geval van hamsters worden doorgespoeld. En dan ga jij nog meer dieren creëren die een huisje nodig hebben puur omdat een nestje jou erg leuk lijkt

ze worden verkocht als slangenvoer dat geef ik je mee

Worden hamsters doorgespoeld? jesus thats soo sad

Echt? wat erg zeg

zeker als je ze weg gaat geven. Het is crisis dus mensen nemen gratis voer voor hun slangen graag aan.

(imo ben je echt gestoord als je dat doet maar ok)

Oke geen nestje dan want ik vind inderdaad dat de dieren in het asiel enzo eerst geholpen moeten worden.
Kunnen twee russische dwerghamstervrouwtjes bij elkaar?
Kun je dwerghamsters laten castreren/steriliseren want man en vrouw kunnen wel heel goed bij elkaar

Ik zou hamsters niet zo gauw bij elkaar gooien, zoals hierboven al gezegd is. Neem er 1 of twee in aparte hokken.

Nee, geen Russische dwerghamsters bij elkaar zetten! Sowieso is castreren/steriliseren bij zo’n klein dier levengevaarlijk en wordt het enkel gedaan als er medisch gezien een noodzaak voor is.

Als je graag hamsters hebt die bij elkaar kunnen, kun je campbelli dwerghamsters nemen (zijn meestal wel wat pittiger van karakter) of roborovski dwerghamsters, maar die laatste worden niet goed tam en zijn dus meer kijkdiertjes.

Oke dus eigenlijk kan ik dan het best 1 rus nemen? is dat niet sneu dan?

Russische dwerghamsters leven in de natuur ook alleen, dus dat is zeker niet erg. Samen hebben ze heel veel stress, omdat ze het niet gewoon zijn iemand in hun territorium te hebben. En ze kunnen vechten tot op de dood.