een paar vraagjes

1) Is N&G met wiskunde A en natuurkunde op vwo te doen?

2) Kun je met wiskunde A en natuurkunde geneeskunde studeren aan de universiteit? of heb je hier persee wiskunde B voor nodig?

3) Wat vind(vond) jij het moeilijkste jaar op de middelbare school?

4) Hoeveel moet je ongeveer studeren op een dag als je het profiel N&G hebt (op vwo) en je bent een gewone leerling?

Als je een antwoord niet weet op een vraag dan laat maar gewoon open haha,
alvast bedankt iniedergeval! (:

1. Ja
  2. Geloof het niet, zal het zo ff opzoeken Met Wiskunde A wordt je ook toegelaten. Ik zeg alleen uit ervaring dat natuurkunde een stuk makkelijker is met WiB erbij. Dus als je twijfelt tussen WiA en wiB…
  3. Ik denk de 4e
  4. Ligt eraan wat voor’n cijfers je wil halen en hoe intelligent je bent. Bij mij in de klas verschilde het van een kwartiertje de avond voor je proefwerk tot 3 uur per dag (;

Vraag 1 en 2 kun je beter aan je decaan vragen.
Vraag 3, dat is bijna altijd het jaar voor de examens. In jouw geval dus vwo5, op havo is dat vwo4 en zelfs bij vmbo klopt dat, daar is het het 3e jaar.
Vraag 4, dat ligt aan je eigen instelling, of je tevreden bent met een 6, of de bètavakken je wel liggen, ga maar door.

1. beter doe je wiskunde B erbij want anders kun je niet veel
  2. geneeskunde is loting, dus ik denk dat je met wiskunde B meer kans hebt
  3. de 5e
  4. ligt eraan

loting was toch afgeschaft?

Dat is onzin. Je valt in een bepaalde klasse aan de hand van je gemiddelde cijfer van al je vakken.

8+ = A
7,5 - 8 = B
enzovoort… En met een A heb je meer procent kans dat je wordt ingeloot.
Maar waarschijnlijk gaan ze dat volgend jaar weer veranderen ;l

En loting is dus NIET afgeschaft. Ze gaan volgend jaar KIJKEN of ze meer mensen door middel van decentrale selectie door kunnen laten gaan. Maar dit is niet zeker en geloof me maar dat je dan niet opeens makkelijker binnenkomt. Universiteiten hebben geen plaats om onbeperkt leerlingen te plaatsen, dus het zal ook de komende vijf jaar waarschijnlijk niet zo zijn dat íedereen geneeskunde kan gaan doen.

hmm maar maakt wiskunde A met natuurkunde toegang tot geneeskunde wel nog mogelijk dan?

1. Ik heb zelf wiskunde B, maar ik ken twee mensen die doen wiskunde A en hebben natuurkunde en volgens mij hebben zij helemaal geen problemen ofzo en halen ze normale cijfers. Maar ik zit nu pas in de 4e, dus het kan altijd veranderen.
  2. Je mag ook met wiskunde A geneeskunde gaan studeren. En als je liever wiskunde A hebt, zou ik dat gewoon doen :wink: Ik heb nu wiskunde B en ik heb er echt spijt van. Ik snap er helemaal niets meer van en het wordt steeds moeilijker…
  3. Tot nu toe vind ik het 3e jaar het moeilijkst. Ik had toen nog alle vakken (ook nog extra vakken, omdat ik gymnasium doe), ik had zoveel huiswerk en ik was elke dag om 4 uur uit. Ik snap nog steeds niet hoe ik dat heb volgehouden :stuck_out_tongue:
    Maar een meisje uit mn klas vindt het vierde jaar het moeilijkst, dus volgens mij is het bij iedereen anders.
    Ik denk zelf dat het vijfde jaar ook heel moeilijk gaat worden, omdat je dan veel meer verdieping gaat krijgen.
  4. Ik doe gymnasium en ik ben gemiddeld 2 uur per dag bezig, denk ik. Op de ene dag ben ik zo klaar (maar dan heb ik mijn huiswerk meestal al in tussenuren gedaan) en de andere dag kan ik 4 uur bezig zijn. Maar ik denk dat dat voor iedereen verschilt, want er zijn ook mensen die binnen een uurtje klaar zijn.

Mag ik je een tip geven?

Zoals het er nu voor staat kom je gewoon binnen met WiA. Dus ga dat vooral lekker doen, want een hoog cijfer is alleen maar gunstig voor je loting.

Over een paar jaar zóu het kunnen, dat ze meer decentraal gaan selecteren. Dan zóu het kunnen dat je aan WiB een voordeel hebt. Maar dat is zo vaag, dus als WiB je niet ligt, zou ik gewoon WiA gaan doen. Bij andere medische/onderzoeks studies heb je trouwens ook wel erg veel aan de statistiek van A, die je bij B totaal niet krijgt. Maar ik vind zelf dat WiB erg goed te doen is.

Naomi, zit je op een goeie school dan? Ik vind vier uur echt veel…

1. Is N&G met wiskunde A en natuurkunde op vwo te doen?
    Nou bij mij op school wel, maar volgensmij is het handig als je er wiskunde B bij neemt? Maar het kan wel.

2. Kun je met wiskunde A en natuurkunde geneeskunde studeren aan de universiteit? of heb je hier persee wiskunde B voor nodig?
    -

3. Wat vind(vond) jij het moeilijkste jaar op de middelbare school?
    Ik zit nu in de derde op t VWO maar ik vind tot nu toe de derde het moeilijkst! Moet ook profielen kiezen enz.

4. Hoeveel moet je ongeveer studeren op een dag als je het profiel N&G hebt (op vwo) en je bent een gewone leerling?
    Ligt aan je zelf denk ik.

dankjewel! ik ben dus echt geen ster in wiskunde dus ik neem denk ik wiskunde A. ik hoorde ook al dat je op de uni veel statistiek krijgt enzo en dat dat gunstig is met wis A. wou alleen heel graag geneeskunde doen dus vroeg me af of dat goed ging allemaal, maar aan jullie reacties te zien wel (:

up?(:

1. Ja (:
  2. Ja, dat kan gewoon volgens mij (A)
  3. Ik zit nog steeds op de middelbare school dus ik kan er nog niet veel over zeggen;) maar tot nu toe de 4e klas
  4. ?Uhm hangt ervan af, ik doe gymnasium en ben dus elke keer ook een stuk langer bezig door Grieks & Latijn. Ik ben op een schooldag denk ik 3 á 4 uur bezig? Soms wel langer zelfs?
  1. Is N&G met wiskunde A en natuurkunde op vwo te doen?
    Ja. Alleen wordt aanbevolen om natuurkunde met wi B te doen.

2. Kun je met wiskunde A en natuurkunde geneeskunde studeren aan de universiteit? of heb je hier persee wiskunde B voor nodig?
    Ja :wink:

3. Wat vind(vond) jij het moeilijkste jaar op de middelbare school?
    Ik zit nog maar in de 3e, dus ik denk niet dat ik hierover kan oordelen.

4. Hoeveel moet je ongeveer studeren op een dag als je het profiel N&G hebt (op vwo) en je bent een gewone leerling?
    Niet te veel denk ik. Als je geen al te moeilijke extra vakken hebt (als je die al hebt) of gymnasium doet moet het redelijk meevallen. Maar school wordt in de loop der (school)jaren wel moeilijker, dus :wink: