een paar vraagjes voor meiden met een scooterrijbewijs

ik ben over 3 maanden jarig, en dan mag ik scooterrijlessen nemen. Als je je scooterrijbewijs hebt gehaald, wil je dan alsjeblieft even voor mij de volgende vraagjes beantwoorden? Alsjeblieft zo duidelijk mogelijk antwoorden (A)

1. Hoeveel theorielessen heb je gehad?
  2. Stel dat je geen theorielessen hebt gehad, hoe is dat dan gegaan?
  3. Hoeveel praktijklessen heb je gehad?
  4. Na hoeveel weken na je eerste les, had je je diploma?
  5. Hoeveel waren de totale kosten (theorie+praktijk+examen)?
  6. Bij welke rijschool heb je je diploma behaald?
  7. Moest je wachten voordat je kon beginnen met lessen, in verband met een wachtlijst?
  8. Zo ja, hoe lang was die wachtlijst?

alvast heel heel heel erg bedankt voor het invullen! (:
xx.

vanaf november mag je op je 16,5e beginnen met rijlessen. Vind je het niet zonde om een scooter certificaat te halen?

Ja inderdaad, want als je je autrijbewijs hebt heb je automatisch ook je scooterrijbbewijs.

ja maar dan mag je alleen met bijrijder…
ik wil ermee naar school kunnen, dan is het stom als mijn moeder of vader constant in de auto zit te wachten.
dan kan ik beter een scooter nemen, en daarbij komt nog dat ik voorlopig echt nog geen geld heb voor een autorijbewijs+auto

Als je je autorijbewijs hebt mag je toch ook gewoon scooter rijden? Het is dan best zonde om nu voor je scooter certificaat te gaan.

1. Hoeveel theorielessen heb je gehad? 10 ofzo
  2. Stel dat je geen theorielessen hebt gehad, hoe is dat dan gegaan? slecht wss
  3. Hoeveel praktijklessen heb je gehad? 1 (pas nadat ik me rijbewijs al had =/)
  4. Na hoeveel weken na je eerste les, had je je diploma? 2maanden denk ik ><
  5. Hoeveel waren de totale kosten (theorie+praktijk+examen)? toen aanbieding van 50euro ofso? not sure… ouders betaalde
  6. Bij welke rijschool heb je je diploma behaald? amersfoort (zoiets)
  7. Moest je wachten voordat je kon beginnen met lessen, in verband met een wachtlijst? nee

is al lang geleden XD dus not sure about some things

pas NADAT ik me rijbewijs had gehaald heb ik voor het eerst op een brommer/scooter gereden… (volgens mij is dat nu veranderd dat je ook praktijk krijg?)

0, Ik heb gelijk examen gedaan. Eerste keer was ik gezakt, tweede keer geslaagd.
Zie hierboven
4
Dezelfde week. Ik had 2 lessen per dag, op dinsdag en woensdag. Gelijk die vrijdag heb ik praktijkexamen gedaan en was ik geslaagd.
Een kleine ¤300 (ook met theorieboek erbij dus)
Keijbeck
7. Moest je wachten voordat je kon beginnen met lessen, in verband met een wachtlijst?
Eigenlijk wel, ik moest anderhalve maand wachten. Heb die aanmelding open laten staan en ben ondertussen gaan zoeken voor een rijschool waar ik eerder terecht kon. Dat kon dus binnen 3 weken. Toen heb ik die andere rijschool afgebeld.
Zie hierboven.

16.5? ik dacht 17

Nope, 16,5 volgens mij, tenminste dat ga ik dan wel doen :slightly_smiling_face:.

0, ik deed gelijk examen, want ik leerde het zelf uit boeken
    goed ik had maar 2 fout!!
    0 hoefde nog niet bij mij, dus had het niet gedaan want was veel duurder
    -
    100 met boeken erbij, nu is het veel duurder om dat je ook praktijk moet doen
    -
    -
    -
    0

Goed, ik had hem in 1x.

0, ik hoefde geen praktijk te doen.

-

Ik had alleen theorie, was rond de 35 euro + 40 euro voor het rijbewijs op het gemeentehuis.

-

-

-

1. Hoeveel theorielessen heb je gehad? 0
  2. Stel dat je geen theorielessen hebt gehad, hoe is dat dan gegaan? ik heb thuis geleerd. en ben de eerste keer geslaagd!
  3. Hoeveel praktijklessen heb je gehad? 0, heb geen praktijk gehad.
  4. Na hoeveel weken na je eerste les, had je je diploma? ik begon 2 maanden van te voren met leren (theorie), 1x in de week ofzo, en 2 weken van te voren begon ik iedere dag te leren.
  5. Hoeveel waren de totale kosten (theorie+praktijk+examen)? 35 euro :'D
  6. Bij welke rijschool heb je je diploma behaald? Van Summeren in Ravenstijn.
  7. Moest je wachten voordat je kon beginnen met lessen, in verband met een wachtlijst? nee.
  8. Zo ja, hoe lang was die wachtlijst? -

Ik heb mijn scooterrijbewijs al 2,5 jaar geleden gehaald, vandaar.
dus je hebt hier miss niet zo heel veel aan!

je moet wel altijd een bijrijder naast je hebben die 5 jaar of meer rijervaring heeft.
maar volgens mij heb je meteen je scooterrijbewijs als je je autorijbewijs haalt.

Sinds je praktijklessen moet nemen voor je scooterrijbewijs, krijg je het niet meer automatisch bij je B rijbewijs

-

-

^Niet waar. Ik heb het er vorige week nog over gehad met mijn rij instructeur die ook scooterles geeft.
Ik heb geen theorie en praktijklessen gehad. Ik hoefde alleen maar examen te doen bij het CBR. Ik heb het boek een paar keer doorgelezen en oefenexamens gemaakt en ik was in 1x geslaagd. Het koste iets van 35euro en nog eens 30 euro voor het pasje.

Uhw, ik denk iets tussen de 6/8 keer?
    n.v.t.
    Het zelfde als bij vraag 1. Ik kreeg dat gratis omdat het toen nog niet verplicht was (had 1,5 uur theorie de andere 1,5 uur praktijk)
    Theorie: toen ik 16 was en mijn rijbewijs mocht halen. Praktijk: niet.
    Ik denk dat de lessen samen + boekjes + examen tussen de 100 en 150 euro zat.
    De rijschool waar ik mijn scooter rijbewijs heb gehaalt is daarmee gestopt.
    n.v.t.
    n.v.t.

Ik ken nog iemand die het net heeft gehaalt. Zij had ook een stuk of 8 theorie lessen. nadat zij haar theorie had gehaalt moest ze ongeveer 2 week wachten vordat ze examen kon doen in praktijk. Daarvoor moet ze wel 5 rijlessen hebben gehad.

. Hoeveel theorielessen heb je gehad? 0
2. Stel dat je geen theorielessen hebt gehad, hoe is dat dan gegaan? Ik had maar 1 fout op mijn theorieexamen
6
2weken
ahm best wel veel
een rijschool in emmeloord
nee