Een paar vraagjes over organiseren feest

Heee,
Ik hou binnenkort samen met twee vriendinnen een feestje vanwege onze verjaardagen en omdat er een is geslaagd. Er komen ongeveer 20 jongens en 30 meiden. We hebben het volgende aan drank: 30 flessen witte zoete wijn, 4 kratten bier à 24 stuks, 7 flessen cola, 5 flessen sinas en 5 flessen ice tea. Nu heb ik de volgende vragen:

• Is de hoeveelheid aan drank die we nu hebben genoeg? Of moeten we nog mixdranken als passao, safari etc. bijkopen? Zo ja, hoeveel?
  • Is het raar om naast een entree van 5 euro ook nog een cadeautip te geven (onze cadeautip zou dan (sterke) drank worden)?
  • Wat zou er nodig zijn aan hapjes?

Alvast bedankt!

Niemand? :frowning_face:

Je geeft een feest voor jullie verjaardagen en omdat iemand geslaagd is en vragen daar 5 euro entree voor? Oke…

Entree is wel een beetje raar maar je kan wel zeggen dat het je verjaardag is en cadeautip geld is.
Ik zou trouwens nog wel wat mixdranken halen niet iedereen vind wijn/bier lekker.

En: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-officiele-verjaardagstopic-feest-en-cadeauideeen-140798.0.html

Vinden jullie dat raar ja? Wordt vet veel gedaan hier, is gewoon om de drank en alles te kunnen betalen.

Dat zou ik echt niet tof vinden nee.

Anyway, 30 flessen wijn lijkt me wel voldoende. Ervanuitgaande dat alle jongens bier drinken, kunnen zij minder dan 5 flesjes drinken en dat vind ik dan wel weer weinig…

ik vind dat raar ja. Als jij een feest wil geven prima, maa dan weet jd dat je dingen moet kopen. Daar horen je gasten niet voor op te draaien.

Bij ons zouden 4 bakken bier helemaal niet genoeg zijn voor dat aantal mensen zou ik 8-9 bakken halen… Maar het is nogal moeilijk te oordelen aangezien we geen leeftijd weten en ook helemaal niet kunnen inschatten hoeveel jullie gemiddeld drinken.

Maar wat wij vaak doen bij feestjes is enkel bier/wijn/frisdrank voorzien, op de uitnodiging vermelden dat we geen cadeaus hoeven, maar met de vraag of iedereen iets van drank wil meenemen dat ze graag drinken.

Hmm inderdaad, nu je het zegt… Dan moeten we er nog even een kratje bijhalen. Dankjewel!

Slotje.